کد خبر: ۵۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
سردار احمدی مقدم

بانکها اختلاس را گزارش نمی‌کنند تا اعتبارشان زیر سؤال نرود!

فرمانده نیروی انتظامی از راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت خبر داد و اظهار داشت: خودم به عنوان فرمانده و سردار رادان نیز به عنوان جانشین قرارگاه فعالیت می‌کنند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی صبح دیروز در همایش "مدیریت جرم سرقت" طی سخنانی ضمن بیان مطلب فوق افزود: اموال بانک‌ها مورد سرقت و اختلاس قرار می‌گیرند، اما بانک‌ها، نهادهاو موسسات مالی اختلاس‌ها را گزارش نمی‌کنند،‌ تا اعتبارشان زیر سؤال نرود، خودشان می‌پوشانند و فکر می‌کنند اگر به آگاهی موضوع اختلاس را بگویند آبرویشان می‌رود نمی‌دانم چرا این افراد کوتاهی می‌کنند. 

به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی؛ وی در ادامه از راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی خبر داد و اظهار داشت: خودم به عنوان فرمانده و سردار رادان نیز به عنوان جانشین قرارگاه فعالیت می‌کنند.
فرمانده ناجا در بخشی دیگر خاطرنشان ساخت: فشار بیگانگان و مشکلات مدیریتی باعث شد قیمت ارز افزایش یابد و از دو سال قبل تاکنون سرقت نیز سالانه 20 درصد رشد یابد، البته بعد از انتخابات سال 92 شاهد آرامش در صحنه سیاسی و بین‌المللی بودیم که این موضوع باعث شد فضا بهبود یابد.
سردار احمدی مقدم با بیان اینکه مبارزه با سرقت اولویت اول پلیس در سال 93 است، گفت: اولویت قرار گرفتن یعنی اینکه باید منابع تخصیص داده شود، سرقت در نیروی انتظامی فرابخشی است که پیشگیری آن برعهده معاونت اجتماعی است، در حوزه انتظامی نیز پلیس پیشگیری فعال بوده و وظیفه کشف جرم را پلیس آگاهی برعهده دارد.

وی از راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی خبر دادو تاکید کرد: این بدان معنا نیست که فقط پلیس آگاهی وظیفه برخورد با سرقت را دارد، چرا که وظیفه این پلیس کشف جرم است، علاوه بر کشف جرم باید دستگاه قضا نیز برخورد قاطعی با مجرمان انجام دهد.

نظرات بینندگان