کد خبر: ۵۵۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
سردار حسینی از سوم خرداد 61 می گوید:

اولین موذن و اولین نفراتی که وارد مسجد جامع خرمشهر شدند رزمندگان لشکر المهدی فارس بودند

فرمانده تیپ 33 هوابرد المهدی (عج) جهرم گفت: به گفته سردار علی فضلی فرمانده وقت تیپ المهدی (عج) شهید گروسی از رزمندگان لشکر المهدی(عج) اولین اذان را در مسجد جامع خرمشهر سردادند.
به گزارش شیرازه، سوم خرداد سالروز فتح خرمشر در عملیات بیت المقدس است که لشکر المهدی (عج) جهرم نیز در این عملیات با تقدیم 62 شهید نقش بارز و بسزایی در پیروزی و آزادسازی خرمشهر داشته است. در این رابطه پسین جهرم گفتگویی با سردار سرتیپ دوم سید نورالله حسینی، فرمانده تیپ هوابرد المهدی(عج) داشته که از افتخارات رزمندگان لشکر المهدی در عملیات آزادسازی خرمشهر گفته است.

برای شروع، ایشان در رابطه با اهداف و مشخصات عملیات آزادسازی خرمشهر برایمان گفت:

از اوایل آبان ماه سال 59 پس از 34 روز مقاومت جوانان غیور و دلاور ایران اسلامی خرمشهر به اسارت دشمن درآمد. بعد از این اسارت، بزرگترین آرزوی رزمندگان، آزادی شهر خرمشهر بود و این انتظار در روز سوم خرداد سال 61 به سر آمد و این شهر پس از 19 ماه اشغال و در سایه حماسه های دلیرمردان و رزمندگان اسلام و با رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) آزاد شد.

عملیات بیت المقدس از بامداد 10 اردیبهشت ماه سال 61 شروع و طی سه مرحله در منطقه ای به وسعت 6 هزار کیلومتر و در غرب کارون، جنوب غربی اهواز وشمال خرمشهر  با رمز مقدس یا علی بی ابی طالب(ع) و با هدف آزادسازی کامل خرمشهر، پادگان حمید، هویزه و جفیر انجام شد.

 

 وی با اشاره به دفاع 8 ساله رزمندگان اسلام به ویژه عملیات سرنوشت ساز بیت المقدس گفت:

 باید عرض کنم که تمام جنگ ها از دو منظر مورد توجه بوده است یکی اینکه از ابتدای خلقت دو جبهه حق علیه باطب همواره در برابر هم صف آرایی کردند و به اذن حضرت سبحان، حق جوبان در طول زمان بر جرثومه های کفر غلبه کردند که بارزترین لشکرکشی جبهه باطل در مقابل نهال نورسته حق یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی، همین 8 سال دفاع مقدس می باشد که با رهبری های پیامبر گونه معمار کبیر انقلاب اسلامی، این آیه شریفه قرآن تحقق یافت که "کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله".

از منظر دوم به لحاظ اهمیت سیاسی و نظامی که در شهرهای خرمشهر و آبادان، به عنوان یکی از معابر شهر بصره دیده می شد، جزء مسائل سرنوشت ساز جنگ هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ نظامی بود که تسخیر و گرفتن این دو شهر مهم از اهمیت دوچندانی برخوردار بود. البته این موضوع از چشم فرماندهان سپاه و ارتش دور نبود و پس از اسارت شهر خرمشهر، تصمیم گرفتند تا خرمشهر را به محاصره خود در آورند و کار به جایی رسید که رزمندگان روح الله، جان برکف با کمترین امکانات جنگی اما با تکیه و توکل به خداوند بزرگ امدادهای غیبی و نوآوری ها و ابتکارات فرمانده معظم کل قوا در برابر بهت و حیرت بزرگترین استراتژیست های نظامی عالم، خرمشهر را که تبدیل به خونین شهر گشته بود به دامان میهن اسلامی بازگرداندند و بار دیگر دلاورمردان ایرانی با فتح کامل خرمشهر، اذان ظهر سوم خرداد را در مسجد جامع این شهر همان مسجدی که مظهر همه آرزوهای رزمندگان بود سردادند که به گفته سردار علی فضلی فرمانده وقت تیپ المهدی (عج) شهید گروسی از رزمندگان لشکر المهدی(عج) اولین اذان را در مسجد جامع خرمشهر سردادند.

خبر آزادی خرمشهر برای مردم ایران چه اهمیتی داشت؟

خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت آور بود که سراسر میهن اسلامی، مردم را به وجد آورد. با اعلام فتح خرمشهرف مردم ایران بسانن خانواده ای بزرگ که فرزند از دست رفته خود را بازیافته است، اشک های شادی و شعف خود را نثار روج شهدای حماسه آفرین صحنه های این نبرد کردند.

برای پی بردن به عظمت این نبرد حماسی، کافی است بدانیم که نیروهای متجاوز عراق پیش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما، برای آزادی خرمشهر در اطلاعیه ای به نیروهای خود دستور داده بود که دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق محسوب دارند و با تجهیزات و امکانات دفاعی در منطقه نشان می دادند که عراقف خرمشهر را به عنوان نماد پیروزی خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قیمت این شهر را به تصرف نیروهای خویش نگهدارد.

فتح خرمشهر آن چنان عظیم و بزرگ بود که دستگاه های تبلیغاتی و خبرپراکنی استکبار که همیشه پیروزی قوای اسلام را کوچک جلوه می دادند مجبور شدند به این فتح بزرگ و این ظفر عظیم اعتراف کنند.

این فتح بزرگ سبب شد تا آمریکای جنایتکار و سایر قدرت های استکباری، حساب کار خود را بکنند و به موضع انفعال و حتی فکر نجات دشمن بعثی باشند.

پیام های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) در جنگ 8 ساله و به ویژه در فتح خرمشهر چه نقشی داشته است؟

بی تردید بزرگترین و مهترین دستاورد انقلاب اسلامی، وبایت فقیه است. بی شک تمام رزمندگان اسلام با رهبری های حکیمانه وزعیم عالیقدر و فرمانده معظم کل قوا، تا پای شهادت پیش می رفتند و هیچ واهمه ای نداشتند.

البته باید بدانیم صیانت از حریم ولایت از مامویت های ذاتی رزمندگان اسلام محسوب می شود و تا جایی است که اگر استکبار جهانی بخواهد به آن نعرض کند بایستی از دو خاکریز مستحکم عبور کند یکی روحانیت و رهبری و دیگری بسیج و سپاه.

خاطره ای از عملیات شکوهمند آزادسازی خرمشهر دارید؟

در زمان عملیات بیت المقدس سردار علی فضلی، فرمانده تیپ المهدی (عج) را بر عهده داشت و بنده هم به همراه چند نفر از برداران پاسدار و بسیجی در یک گردان و در تیپ امام سجاد (ع) مشغول انجام وظیفه بودیم.

در مرحله سوم عملیات محلی که گردان ما وارد عملیات شد غرب خرمشهر بود. به طوری که بر روی جاده خرمشهر، شلمچه و بصره تسلط کامل داشته و سرانجام باید به شهرک ولی عصر کنار نهر خین می رسیدیم.

الحمدلله رزمندگان دلاور و سلحشور ایران زمین با شجاعت و جسارت تمام و با درگیری های سخت این مسیر را طی کرده و به اهداف از قبل تعیین شده رسیدند.

با رسیدن گردان به نهر خین، محاصره خرمشهر، کامل و نیروهای متجاوز بعثی مجبور به تسلیم در مقابل قوای اسلام شدند.

به هر صورت اولین کسانی که وارد شهر خرمشهر شدند و بر فراز مسجد جامع، پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزار درآوردند رزمندگان لشکر المهدی (عج) بودند.

سخن آخر:

دیروز تحریم نظامی، آزادی خرمشهر را به امت مقاوم و سلحشور ایران اسلامی هدیه کرد و امروز تحریم های جهانی، ما را به اوج عزت و فناوری باورنکردنی هسته ای رسانیده است و باید بدانیم، حق، مقاومت صبر و پایداری در برابر مستکبران پیروزی نهایی را نزدیک می کند که خداوند وعده داده است "نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین".

در این برهه حساس و در سالی که به فرمایش رهبری معظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است باید با جدیت کامل برای تحقق منویات رهبری گام برداریم.

دشمنان قسم خورده بدانند ما وارثان خون مطهر شهیدان فتح خرمشهر بار دیگر اعلام می داریم که تا آخرین نفر و آخرین نفس و آخرین قطره خونمان از ارزش های والای امام راحل عظیم الشان و شهیدان سرافرازمان با پیروی از رهنمودها و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با تهذیب و خودسازی و رشد معنوی زمینه ساز حکومت واحد جهانی آن عزیز غائب از دیدگان حضرت ولی عصر شویم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
0
فارس در زمینه دفاع مقدسم مظلومه!
هیچ کس خدمات فارس در جنگ رو نمی دونه...باز هم اسم اصفهان مطرحه!