کد خبر: ۵۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
گزارش خواندنی از یک خانواده‌ی حقوقدان

پارچه‌فروش 62 ساله نورآبادی که 9 فرزندش حقوق‌دانند+عکس

فرزندان رشید جمادی پیرمرد پارچه فروش نورآبادی مدارک عالی رشته حقوق از دانشگاه های دولتی و معتبر کشور دارند.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، «من حقوقدانم، سرهنگ نیستم» جمله‌ای است که توسط حسن روحانی در یکی از مناظره‌های انتخاباتی بیان شد، چه بسا که همین جمله هم در جلب آرای وی نیز تاثیر به‌سزایی داشت. حسن روحانی و منتقدان و موافقان وی بارها این جمله را دستمایه سخنرانی، تحلیل و تفسیر خود قرار دادند و حالا «من حقوقدانم، سرهنگ نیستم» در کف جامعه هم به جد یا به طنز بیان می‌شود به طوری که نظامیان یا افرادی که در حرفه مرتبط با رشته حقوق مشغولند بیشتر از گذشته در مرکز توجهات قرار می‌گیرند.

حاج «رشید جمادی» که از سال 1355 در شهر نورآباد ممسنی مغازه پارچه فروشی دارد 9 فرزندش به گونه ای با قضاوت، حقوق و دادگستری و جرم شناسی ارتباط نزدیک دارند.

بر اساس گزارش نورآنلاین، «علی» فرزند بزرگ آقای جمادی، مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد و دارای مدرک دکتری جرم شناسی و قضاوت است. از دیگر پسرانش می توان  به «ارسلان» قاضی دادگاه نظام در بوشهر، «حبیب الله» یکی از قاضیان دادگستری باشت و «انوشیروان» مسئول حراست دانشگاه هنر شیراز با مدرک فوق لیسانس رشته‌ی حقوق اشاره کرد. همچنین «ذاکر» دیگر پسر آقای جمادی با مدرک دکتری زمین شناسی کارشناس حقوقی دادگستری یاسوج است.

دختران حاج رشید نیز دارای مدارک عالی در رشته حقوق هستند. «فرحناز» با مدرک فوق لیسانس در دادگستری کرمان مشغول به خدمت است و «ناهید» و «صدیقه» که دارای مدرک لیسانس هستند که به ترتیب در گزینش دادگستری شیراز و زندان عادل آباد شیراز مشغول به کار هستند و آخرین فرزند وی،  «نازنین«  به تازگی مدرک فوق لیسانسش را اخذ کرده است.

حاج رشید جمادی در گفتگو با نورآنلاین بیان داشت: من خود سواد آنچنانی ندارم که بتوان فرزندانم را به تحصیل تشویق کنم اما چون فرزند بزرگم توانست در رشته ی حقوق موفق باشد بنابراین دیگر فرزندانم نیز به تحصیل در رشته حقوق پرداختند.

وی در خصوص راز موفقیت فرزندان خود گفت: هیچگاه در خانه و حتی در زمان انقلاب یک دستگاه سی دی خوان نداشتیم و همین الان که همه ماهواره دارند، ما ماهواره نداریم و همین باعث شد که بچه های من به سمت نماز و مسجد کشانده شوند. من همیشه مواظب بودم که فرزندانم با چه کسانی رفیق و دوست می شوند و اجازه نمی دادم دوستان نابابی داشته باشند. برای من تحصیل فرزندانم بسیار مهم بود  و همیشه از مدرسه،  مدیران و معلمان فرزندانم می خواستم که وضعیت تحصیلی آنها را به من بگویند.

حاج رشید جمالی با 9 فرزند قاضی

حاج رشید افزود: من حدود 40 سال است که در نورآباد پارچه فروشی دارم و همیشه در کسب و کارم به روزی حلال توجه کرده ام چون اگر لقمه حرام وارد خانواده بشود هیچ گاه فرزندان و نوه های انسان به جایی نخواهند رسید. همیشه به فرزندانم می گویم اگر می خواهید خودتان و نسلتان به جایی برسد و خداوند نیز تقدیر خوبی برایتان رقم بزند به روزی حلال توجه کنید و اجازه ندهید کسی از شما دلگیر شود و مواظب حق الناس باشید.

نظرات بینندگان