کد خبر: ۵۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

کودکان خیابانی بیمه می‌شوند

بیمه کودکان کار یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی می‌باشد که با برطرف شدن آن می‌تواند گامی موثر در جهت کاهش هزینه‌ها و مداخلات فوری در بحث درمان آنها باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی‌الله نصر مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای سیاست‌های دولت در ارتباط با بیمه همگانی امروز همایشی تحت عنوان بیمه سلامت برگزار شد که در آن وزیران بهداشت، کار، رفاه و امور اجتماعی و ریاست محترم جمهوری حضور داشتند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی کشور بیمه کودکان کار، خیابانی و در معرض آسیب است که امروز در این همایش مورد بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور به طور نمادین به چند کودک در معرض آسیب دفترچه بیمه خدمات درمانی اهدا نمود.

نصر افزود: سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد ۱۰۰درصد کودکان کار، خیابانی و خانواده‌هایشان را بیمه کند که در حال حاضر در پی آمارگیری از این کودکان در سطح کشور می‌باشیم تا بتوانیم هزینه‌های درمانی آنها را تا حد بالایی کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی قصد دارد با وزارت بهداشت تفاهم نامه‌ای را به امضا برساند تا بتواند با کمک سازمان‌های غیردولتی و ارگان‌های خصوصی چند بیمارستان خاص را برای درمان این کودکان در نظر بگیرد.

نصر خاطرنشان کرد: با بیمه کودکان کار و آسیب دیده می‌توانیم در کاهش هزینه‌های درمانی گام موثری برداشته و در بحث درمانی این کودکان مداخلات فوری داشته باشیم.

نظرات بینندگان