کد خبر: ۵۶۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

بخشدار رونیز: موسسه قرآنی «بیت الاحزان» افتخار فارس است

این موسسه قرآنی که مرکزیت آن در دهستان خیر بخش رونیز است تاکنون موفق به افتتاح بیش از 130 شعبه قرآنی در مناطق مختلف استان فارس و برخی استان‌های کشور شده است.
به گزارش شیرازه، بخشدار «رونیز» استهبان با اشاره به فعالیت های گسترده قرآنی در این بخش گفت: با توجه به استقرار مرکزیت موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از بزرگترین موسسه های قرآنی کشور این بخش به عنوان  قطب قرآنی استان فارس و کشور معروف است.

محمدرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران افزود: این موسسه قرآنی که مرکزیت آن در دهستان خیر بخش رونیز است تاکنون موفق به افتتاح بیش از 130 شعبه قرآنی در مناطق مختلف استان فارس و برخی استان‌های کشور شده که افتخاری برای استان فارس و شهرستان استهبان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مهم ترین نقطه قوت این موسسه قرآنی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در روستاهای محروم بوده است گفت: امیدواریم با بهره گیری از تعالیم قرآنی روز به روز فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) را در روستاها ترویج داده تا در پایان سال شاهد رشد بیش از پیش مسائل فرهنگی در این منطقه باشیم.

بخشدار رونیز استهبان  ادامه داد: سال گذشته نیز در راستای اشاعه فرهنگ ناب انقلاب و زنده نگه داشتن جشن پیروزی انقلاب،جشن های ویژه انقلاب را با همکاری دهیاری ها در تمام روستاهای بخش برگزار کردیم که تا نسل امروز ما نیز با انقلاب بیشتر آشنا شود.

این مسئول گفت: همچنین اواخر سال گذشته به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ شهید و شهادت را تجلیل از خانواده شهدا برگزار کردیم و معتقدیم شهدا رفتند تا با شهادت خود زمینه را برای زندگی ما فراهم کنند و ما باید سالم بمانیم تا یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود.

ابراهیمی تاکید کرد: در زمینه مدیریت جهادی نیز با تلاش شبانه روزی  و حضور در جمع مردم مناطق روستاها و رفع مشکل مردم امیدواریم بتوانیم در راستای شعار سال نیز قدم های سازنده برداریم.

بخشدار رونیز استهبان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود  یکی از اولویت های مهم این بخشداری را ساخت و تکمیل ساختمان های دهیاری و بوستان های روستایی و همچنین ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی  عنوان کرد.

ابراهیمی افزود: در این راستا در حال حاضر ساخت ساختمان دهیاری روستای محمدآباد در دست اجرا و ساختمان دهیاری روستاهای ماهفرخان و گرده نیز به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: ساخت ساختمان دهیاری روستای سهل آباد و برخی از روستاهای دیگر نیز که فاقد ساختمان دهیاری هستند در دستور کارگرفته و این مهم به زودی محقق می شود.

بخشدار رونیز با بیان اینکه دهیاری ها نقش موثر و سازنده ای در توسعه و عمران روستاها دارند تصریح کرد: امروز در دورافتاده ترین روستای بخش که شامل روستای خانه کت می شود از ساختمان دهیاری برخورداریم و دهیاری روستا نیز فعال است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت بوستان های روستایی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز با هدف ارتقای فرهنگ روستایی و غنی سازی فراغت کودکان بوستان های روستایی ساخته می شود.

این مسئول بیان داشت: در بخش ساخت بوستان روستایی نیز اعتباراتی ویژه  پیش بینی شده است و امیدواریم که به همت دهیاران روستاها این مهم نیز محقق شود.

بخشدار رونیز استهبان همچنین به سال فرهنگ،عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره و خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و اشاعه موضوع های فرهنگی به ویژه فرهنگ قرآنی با جدیت تمام در این بخش در حال پیگیری است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مجید فاتحی از یزد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
0
با سلام جناب اقای ابراهیمی ای کاش افرادی نظیر شما در جامعه بیشتر داشتیم واقعا اشاعه فرهنگ قران اموزی در کشور ما مظلوم واقع شده از خداوند متعال میخواهم بر توفیقات روز افزون شما بیفزاید و دعای خیر ما بدرقه راه شما عزیزان بزرگوار و خانواده محترمتان در این ماه عزیز میباشد