کد خبر: ۵۶۰۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

داروخانه‌ها حق تغییر قیمت روی جلد دارو را ندارند/ کمک یک ایرانی مقیم کویت به 5 هزار یتیم در شیراز

اگر مردم در این زمینه تخلفی مشاهده کردند از طریق سامانه 1819 اقدام و یا در ساعات اداری با شماره 2122240 تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه به دلیل اجرای طرح پزشک خانواده دراستان‌های فارس و مازندران، طرح تحول نظام سلامت که در همه استان‌ها با ۱۰ درصد هزینه درمان انجام می‌شود در این دو استان با پنج درصد هزینه کمتر اجرا می‌شود، گفت: در استان فارس که پیشتاز مجری طرح پزشک خانواده است با استفاده از نظام ارجاع بیماران بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی فقط پنج درصد از هزینه درمان و بستری را می‌پردازند.

دکتر محمد هادی ایمانیه در جمع خبرنگاران افزود: اگر مددکار بیمارستان، ناتوانی بیمار در پرداخت‌‌ همان پنج درصد هزینه درمان را تایید کند همه خدمات بستری و درمانی برای این بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

وی از اجرای طرح سلامت در 41 بیمارستان دولتی دانشگاهی در فارس خبر داد و افزود: اجرای موفق طرح پزشک خانواده در استان فارس موجب گردید شد با آمادگی بیشتر بتوانیم طرح تحول نظام سلامت را در ۱۴ بیمارستان دانشگاهی شیراز و ۲۷ بیمارستان دانشگاهی در شهرستان‌های فارس اجرا کنیم و شهروندان می‌توانند با مشاهده موارد تخلف با تلفن ۱۵۹۰ گزارش دهند.

ایمانیه با تصریح اینکه داروخانه‌ها حق تغییر قیمت روی جلد دارو و دریافت بیش از آن مقدار را ندارند، تاکید کرد: اگر مردم در این زمینه تخلفی مشاهده کردند از طریق سامانه 1819 اقدام و یا در ساعات اداری با شماره 2122240 تماس بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اختصاص 7میلیارد تومان بودجه به بیمارستان‌ها برای اقدامات هتلینگ از جمله تعمیر اتاق بیماران خبر داد و گفت: با توجه به بودجه‌ای که از هفته آینده در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد، مکلف می‌شوند تا اول مهرماه اقدامات هتلینگ مورد نیاز در بیمارستان‌ را انجام دهند.

وی با تصریح اینکه نظام سلامت ما بیمار است و داروی آن اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارجاع است، گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت دراستان فارس خشنودی شهروندان را فراهم کرده است و در بازرسی‌هایی که از مراحل اجرای این طرح داشتم، شاهد اجرای موفق طرح و رضایت مردم بوده‌ام.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه با اجرای این طرح بیمار برای گرفتن دارو و تجهیزات پزشکی مجبور نیستند به خارج از بیمارستان‌ها مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: طی سه هفته گذشته به میزان 90درصد دریافت زیرمیزی کاهش یافته است که امیدواریم شاهد جمع شدن کامل این پدیده مذموم باشیم.

وی ماندگاری متخصصین در شهرهای کوچک و حضور پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌ها را از مزایای قابل توجه طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: در بیمارستان‌های بیشتر از ۶۴ تخت حداقل یک متخصص در بیمارستان به صورت مقیم حضور دارد و به نیازهای درمانی پاسخ می‌دهد.

دکتر ایمانیه، زایمان طبیعی رایگان را از دیگر مزایای طرح تحول سلامت عنوان و اظهار کرد: در مدت اجرای این طرح شاهد کاهش 15درصدی موارد سزارین دراستان فارس بودیم که با افزایش 5 برابری تعرفه زایمان طبیعی متخصصین هم بیشتر از آن استقبال می‌کنند و با توجه به اینکه بیش از 50 درصد زایمان‌ها به صورت سزارین بوده است طبق برنامه باید هرسه ماه 2 ونیم درصد این آمار کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 4میلیون و 500هزار نفر که تاکنون بیمه نداشته‌اند، گفت: اگر بیماری به بیمارستان مراجعه کند اما تحت پوشش بیمه نباشد، مسئول پذیرش بیمارستان مشخصات بیمار را در سامانه بیمه ثبت و با ارائه شماره بیمه به بیمار خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تنها با تکیه بر «راهنماهای بالینی» می‌توان مراجعات زیاد و بی‌مورد را کاهش داد، بیان کرد: در جلسه بعدی روسای دانشگاه‌ها موضوع تحولات نظام سلامت و پیشگیری بررسی می‌شود.

ایمانیه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه، ضمن اذعان به اینکه خدمات دندانپزشکی در سطح کشور تعرفه‌های مدونی ندارد، گفت: با توجه به اینکه خدمات دندانپزشکی بار مالی زیادی بر روی دوش مردم می‌گذارد مجددا از وزیر بهداشت تقاضا می‌کنیم که خدمات دندانپزشکی نیز در نظام ارجاع و پزشک خانواده قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: یک نیکوکار خوزستانی مقیم کویت هزینه آموزشی پنج هزار کودک یتیم، بی‌سرپرست و بد سرپرست را پذیرفت تا در شهر آموزشی شیراز که فردا عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود از مهد کودک تا دانشگاه به تحصیل و زندگی بپردازند.

ایمانیه توضیح داد: این نیکوکار ایرانی ساکن کویت متعهد شده است تا با ایجاد شهر آموزشی همه هزینه‌های آموزش، تغذیه، تامین خوابگاه و تعلیم و تربیت کودکان را تا سطح دانشگاه متقبل شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه زندگی و تحصیل این پنج هزار کودک خواهد بود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مشارکت در این کار خیرخواهانه زمینی به وسعت پنج هکتار در پردیس دانشگاه به اجرای این پروژه اختصاص می‌دهد.

ایمانیه ضمن تقدیر از «نواصر»، نیکو کار ایرانی مقیم کویت، گفت: کلنگ احداث شهر آموزشی روز سه شنبه در شهر صدرا شیراز به زمین زده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از شروع ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور در کنار بیمارستان پیوند اعضای ابن سینا خبر داد و افزود: این بیمارستان به صورت وقف مشارکتی ساخته می‌شود که به منظور فراهم ساختن زمینه مشارکت آحاد مردم در بیمارستان‌های وقفی برای اولین بار در تهران و شیراز اوراق مشارکت 50، 100 و 200 هزار تومانی در بانک ملی ارائه می‌شود.

ایمانیه همچنین از افتتاح مرکز بهداشتی درمانی و مرکز دندانپزشکی جامعه نگر آرین در قلات خبر داد و گفت: در این مرکز هم به کاردان‌های بهداشت دهان و دندان آموزش داده می‌شود و هم خدمات دندانپزشکی با قیمت مناسب ارائه می‌گردد.

وی اعلام کرد: کلینیک دندانپزشکی شهید دستغیب(ره) به منظور ارائه خدمات به بی‌سرپرستان و افراد تحت پوشش که 6 یونیته خواهد بود همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) در میدان ولی‌عصر(عج) کلنگ‌زنی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان از برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم نمازی، خیر عرصه سلامت در همایش بنیاد نمازی با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان مردم فارس در مجلس و همچنین مقامات استانی و کشوری خبر داد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فاطمه محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
0
جناب اقای دکتر ایمانیه
اکثر اساتید علوم پزشکی در محل بیمارستان های دولتی حضور ندارند و در بخش های خصوصی مشغول کسب در امد هستند .اگر جنابعالی لطف بفرمایید و اساتید را ملزم به اقامت در بیمارستان فرمایید هم اموزش دانشجویان بهتر میشود و هم مردم اعتماد بیشتری به بیمارستانهای دولتی می کنند.لطفا رسم غلط انکالی که سالهاست در حال اجراست را جمع کنید و از اساتید بخواهید در بیمارستان حضور یابند. بنده حداقل چهار بار در ساعات مختلف به بیمارستان زینبیه شیراز مراجعه کرده ام و در همه موارد با مهر این اساتید مواجه شده ام نه با انها!!!خود دانشجویان هم از این وضع ناراضیند چه برسد به من بیمار.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
0
شنیده ها حاکی از این است که بزودی اساتید رشته زنان فقط تا ساعت هشت شب با بیمارستان همکاری دارند و از هشت شب تا هشت صبح حتی انکال هم نیستند و در این فاصله دانشجویان به بیماران خدمات می رسانند!!!!