کد خبر: ۵۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

مردم خنج، عید مبعث را چگونه جشن گرفتند + تصاویر

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در این مراسم گفت: تنها دینی که برای تمامی نیازهای انسان برنامه دارد، اسلام است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از خنج کهن، جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور مسئولین، امام جمعه، علمای اهل سنت و تشیع و آحاد مختلف مردم، دوشنبه شب در مسجد اهل البیت (علیهم السلام) خنج برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام دانش معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در سخنانی ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص)، گفت: انسان، ارزشمندترین موجودی است که خداوند آفریده است؛ عالم هستی پر از عجایب و شگفتی می باشد اما هیچ موجودی شگفت تر از انسان خلق نشده است.





وی ادامه داد: یکی از راه هایی که خداوند برای کمال انسانی قرار داده، فرستادن پیامبران الهی است. در حال حاضر در دنیا هر آنچه که بشر از اخلاق، قوانین مترقی، ادب و انسانیت دارد، همه به برکت دین و پیامبران الهی می باشد.


حجت الاسلام دانش در ادامه افزود: تنها دینی که برای تمامی نیازهای انسان برنامه دارد، اسلام است. انجیل و تورات برای اداره دنیا مناسب نیست و قوانین آن با عقل سازگار نمی باشد اما این اسلام است که دارای قوانینی متناسب با عقل بوده و برای زندگی انسان، برنامه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: ﻣﺘﺄسفانه بنیان خانواده در جامعه ما در حال ضربه خوردن است. وجود ماهواره و پخش فیلم ها و سریال های هدفمندی که از آن پخش می شود، بنیان و قداست خانواده را زیر سؤال برده است.


حجت الاسلام دانش اضافه کرد: بی توجهی به مقررات و اخلاق دینی که به وسیله فیلم ها و سریال های ماهواره ای در حال پخش است، نسل جوان ما را دارد به ابتذال می کشاند، لذا خانواده های مسلمان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان را به مساجد آورده و آنها را با آموزه های دین و شریعت پیامبر اکرم (ص) آشنا کنید تا ان شاءالله از آسیب های ماهواره نجات پیدا کنند.


شایان ذکر است در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام اسلامی نسب رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج ضمن خیرمقدم به حضار، فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت.

اجرای مولودی، پخش کلیپ و اهدای جوایز نیز از دیگر برنامه های این جشن بود.

لازم به ذکر است این جشن به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج و با همکاری تشکل های مذهبی برگزار شد.

















نظرات بینندگان