کد خبر: ۵۶۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
جعفر قادری:

طرح آلومینیم جنوب فارس در آستانه گشایش ال سی قرار گرفته است

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به حل مشکل آلومینیوم جنوب فارس خاطرنشان کرد: طرح آلومینیم جنوب فارس در آستانه گشایش ال سی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به در خواست نمایندگان از سازمان خصوصی سازی برای کمک به واگذاری سهام ترجیحی به کارکنان بازنشسته پالایشگاه شیراز گفت: حل این مشکل از طریق شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ پیگیری می‌شود.

دکتر جعفر قادری با بیان اینکه خواستار تسریع در آگهی واگذاری ۸۰ درصد سهام پالایشگاه پتروفیلد شیراز بودیم که با خرید از شرکت مالزیایی و سرمایه گذاری ایرانیان، در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش قرار گرفته بود، اعلام کرد که در اسرع وقت برای انتخاب سرمایه‌گذار این سهام آگهی و واگذار می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به حل مشکل آلومینیوم جنوب فارس خاطرنشان کرد: طرح آلومینیم جنوب فارس در آستانه گشایش ال سی قرار گرفته و به محض واریز سهم ۲۶۰ میلیارد تومانی شرکت‌های ایمیدرو و غدیر به عنوان سهم هفت و نیم درصدی فاینانس چین در مرحله اول، ال سی این پروژه باز شده و شرکت پیمانکار چینی برای شروع قرارداد وارد فارس خواهد شد.

قادری با بیان اینکه رقمی حدود سه هزار و پانصد میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری این پروژه است، افزود: در طول دوران ساخت این پروژه ۳۰۰ هزارتنی آلومینیوم، حداقل ۵ هزار نفر مشغول به کارشده و.

وی گفت: پروژه طرح احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی توسط شرکت غدیر نیز در دست اقدام است که در فاز اول ۵۰۰ مگاوات آن برای تامین برق پروژه آلومینیوم احداث خواهد شد و سرمایه گذاری لازم برای تکمیل این پروژه نیز بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
1
آقای قادری شما برای دو اداره کل لارستان سنگ اندازی کردید ولی برای زادگاهت لامرد تلاش می کنیم ما جزای ترا به خدا می سپاریم بدانید چوب خدا بی صدا است