کد خبر: ۵۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

نامه تشکر آمیز سناتور آمریکایی به بشار اسد + متن کامل و تصویر

سناتور ریچارد بلاک از ایالت ویرجینای آمریکا با ارسال نامه ای به بشار اسد رییس جمهور سوریه از وی و ارتش سوریه به خاطر قهرمانی ها، شجاعت ها و مهارتهای مثال زدنی اش در مبارزه با تروریستها قدردانی کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سناتور ریچارد بلاک از ایالت ویرجینای آمریکا با ارسال نامه ای به بشار اسد رییس جمهور سوریه از وی و ارتش سوریه به خاطر قهرمانی ها، شجاعت ها و مهارتهای مثال زدنی اش در مبارزه با تروریستها قدردانی کرد.

این سناتور آمریکایی در نامه اش به رییس جمهوری سوریه که در رسانه‌های گروهی به طور گسترده منتشر شد، تروریستهای حاضر در این کشور را جنایتکاران جنگی وحشی صفت وابسته به القاعده توصیف کرد و تصریح کرده است این مزدوران برای قتل عام ملت سوریه وارد خاک این کشور شده اند.

ریچارد بلاک در نامه اش نوشت: تعداد بسیار اندکی از آمریکایی ها نسبت به این قضیه آگاه هستند که آنها از جریاناتی در سوریه حمایت می کنند که واقعه 11 سپتامبر را برای آمریکایی ها رقم زده اند.

سناتور بلاک در این نامه همچنین از بشار اسد به خاطر رفتار همراه با احترامش نسبت به همه اقلیت ها از جمله مسیحیان  تقدیر کرده و در مقابل  رفتار دزدی مآبانه ، جنایتکارانه و خرابکارانه تروریستها در مناطقی تحت کنترلشان را تقبیح کرد.

وی در این نامه ابراز امیدواری کرده است که ارتش عربی سوریه همچنان به پیروزی های خود علیه تروریستها تا اخراج کاملشان از خاک سوریه و برقراری صلح و آرامش برای شهروندان این کشور اعم از مسلمانان، مسیحیان و اقلیت یهودی ادامه دهد .

متن کامل این نامه همراه با تصویر آن به شرح زیر است:

 

 

پرزیدنت عزیز جناب اقای بشار اسد!

من برای شما نامه نوشتم تا مراتب تشکرم را از ارتش عربی سوریه و قهرمانی هایی که از سلسله جبال القلمون آغاز شد و منجر به رهایی جان مسیحیان آنجا گردید ، ابراز دارم.  بویژه از پیروزی شگفت انگیز شما در یبرود سپاسگزارم زمانی که ارتش عربی سوریه و نیروی هوایی ارتش اقدام به آزادی مسیحیان و سایر شهروندان سوری نمود که چند سالی تحت محاصره تروریستها بودند.

همچنین صمیمانه مراتب امتنانم را اعلام می کنم از مهارت و شجاعت نیروهای سوری که جان 13 راهبه زن مسیحی را نجات دادند که تروریستهای ترسو آنان را ربوده بودند و در یبرود از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

پر واضح است که تا حد زیادی جنایتکاران جنگی وحشی وابسته به القاعده  وارد جنگ در سوریه شده اند. این گروهها اعم از النصره و یا دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) مرتکب جنایت جنگی به صورت روتینی شده اند و این بخشی از سیاست های عامدانه آنها محسوب می شود. همانهایی که با افتخار ویدیوهایی را بر روی یوتیوب منتشر می کنند که یا شامل اعدامهای گروهی علیه اسرای جنگی است یا بخش هایی از صحنه سر بریدن  راهبان یا سایر شهروندان است  و یا اینکه  صحنه خوردن گوشت انسان را نشان می دهد. در ژوئن گذشته در منطقه حلب ، گروه النصره از اینکه مادری را مجبور کردند که عملیات قتل فرزند 14 ساله اش را مشاهده کند که در دهان و گردنش مستقما تیراندازی کردند به خود می بالیدند. واقعا دشوار می شود  بفهمیم چگونه یک مادر می تواند در صحنه حاضر باشد اما نتواند در برابر اقدام جنایت آمیز این جنایتکاران تشنه به خون مردم ، کاری بکند. آشکار است که ملت سوریه از مشاهده این مزدورهای بیگانه که وارد کشورشان شده اند و بر ضدشان می جنگند، خسته شده اند. ملت شما از اقدامات جنایتکارانه ای که این جهادی ها - که با هدف غصب و قتل عام سوری های بی گناه وارد کشور شده اند- مرتکب می شوند، چه رنجی که نمی کشند.

نامه سناتور ریچارد بلاک به بشار اسد

متاسفانه تا به امروز نیز تعداد کمی از آمریکایی ها آگاهند  که شورشیان در سوریه تحت کنترل القاعده ، دشمن اصلی تو هستند. آنها نمی دانند که دشمنان تو سوگند وفاداری به سازمانی خورده اند که در 11 سپتامبر 2001 م اقدام به عملیات برخورد هواپیما علیه برجهای تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون کردند که طی آن بیش از 3000 شهروند بی گناه آمریکایی کشته شدند.

امروز ستیزه جویان وابسته به القاعده اقدام به استفاده از مواد انفجاری  می کنند تا زنان و کودکان در کشورشما  را به قتل برسانند دقیقا همانگونه که شهروندان بی گناه کشور من را هم به قتل رساندند. من نمی توانم این موضوع را تفسیر کنم که چگونه آمریکایی هایی که این همه زیان از سوی القاعده متحمل شده اند فریب خورده اند و حالا از همان ها حمایت می کنند. جز اینکه می دانم تعدادی از مسئولان آمریکایی موافق سیاست تجهیز و آموزش تروریستهایی که از طریق مرزهای اردن وترکیه وارد خاک شما می شوند ، نیستند.

بدترین چیزی که می تواند رخ دهد اینکه شورشیان برپایتخت سوریه کنترل داشته باشند و پرچم سیاه و شنیع خود را بر فراز این شهر به اهتزاز دراورند. به همین دلیل شورشیان از دسترسی به سلاح های پیشرفته منع شدند. برنامه ریزان نظامی فهمیدند که تروریستها فریب کارند و نمی توان به آنها اعتماد کرد. و هیچ چیز آنها را از استفاده  از موشکهای  پیشرفته  بر ضد هواپیمای مسافربری منع نخواهد کرد. اگر آنان موفق به سیطره بر موشکهای  ضد هواپیمای سوریه که براساس گزارش ها تعداشان بالغ بر چهار هزار موشک است ، می شدند . بدون شک تروریستها هواپیماهای موجود در فرودگاههای واشنگتن، نیویورک و لندن را به توپ مشتعل و سوزان تبدیل می کردند. حتما خطوط هوایی مسافربری و تجاری در جهان تعطیل می شد.بنابراین کمک به آنها در دستیابی به این هدف نوعی جنون بود. 

شما به روش پدر فقیدتان در تعامل همراه با احترام  به مسیحیان و اقلیت کوچک یهودی در دمشق ادامه دادید و از معابد مسیحیان و کنیسه های یهودیان  دفاع کردید و به آنها اجازه دادید آزادانه شعائر دینی شان را به جا آورند... از این بابت از شما ممنون هستم.

برعکس جایی را که شورشیان به دست گرفتند روش دزدها و جنایتکاران و خرابکاران را پیشه کردند و اقدام به انجام اعمال غاصبانه ، شکنجه و ربودن شهروندان و بریدن سر بی گناهان کردند. همچنین حرمت کلیساها را شکستند . تروریستها حرمت اهل "ذمه" (یعنی کسی از اهل کتاب که در امان اسلام درآمده) را نگه نداشتند و کینه توزانه با آنها به عنوان انسانهای درجه دوم رفتار کردند .

من دعا می کنم که ارتش تحت رهبری شما اینها را از سوریه بیرون کند تا همه سوری ها از طوایف و ادیان مختلف زندگی مشترکشان را با صلح و آرامش بازیابند و تا این هدف محقق شود دعا می کنم که نیروهای مسلح سوریه همچنان با جسارت مثال زدنی به مبارزه با تروریستها ادامه دهند.

از شما می خواهم مراتب تشکر شخصی مرا به مردان ارتش و همچنین نیروی هوایی سوریه  به خاطر اقدام حمایتی شان از شهروندان سوری خاصه اقلیت های دینی که به دست گروهک های تروریستی با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، منتقل کنید.

 

نظرات بینندگان