کد خبر: ۵۶۲۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
جانشین فرماندهی کل سپاه در شیراز:

حیف بود لقب شهید در کنار اسم حاج عبدالله نباشد/ خانه به‌خانه دشمنان را تعقیب می‌کنیم

اگر دشمنان خدا فکر می‌کنند که ما مسلمانانی هستیم که فقط به چهاردیواری خانه خود می‌اندیشیم و تخریب خانه فلسطینیان را به نظاره می‌نشینیم، سخت در اشتباهند.

به گزارش خبرنگار سرویس قطعه شهدای شیرازه، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت روز پاسدار گفت: سپاه پاسداران روز عاشورای سال 61 ه.ق در صحرای کربلا شکل گرفت و تاسیس شد.

سردار سرتیپ حسین سلامی در مراسم بزرگداشت و یادبود سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج عبدالله اسکندری با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: آن مرد آسمانی و نائب صاحب‌الزمان(عج)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر سرشک و طبیعت روحانی روز عاشورا بنا نهاد و با الهام و پیروی از مکتب اهل بیت(ع)، سروهای آسمانی و شهیدانی والا مقام مانند شهید اسکندری تقدیم کرد تا اسلام در این عصر هم بدرخشد و سرزمین‌های مسلمین را از اشغال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی دنیای استکبار نجات دهد.

وی با بیان اینکه پاسداران، ارتشی‌ها، بسیجی‌ها و تمام کسانی که در جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس می‌جنگیدند از جنس عاشورا بودند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) تلاش و مجاهدت کرد تا با به میدان فرستادن یارانش، مردم جهان را از بردگی و اسارت یهود و نصارا نجات دهد و آیه شریفه « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَی أَوْلِیَاء ...» (مائده/51) را از آسمان بر زمین تفسیر کند چراکه رهایی از اسارت جز با به میدان آمدن مردان بزرگ امکان‌‌پذیر نبود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جهاد و رشادت شهیدان در راه آزادی مسلمانان از شر مستکبران، تصریح کرد: کار شهیدان ما تحقق بعثت مجدد اسلام و احیای اسلام و مسلمانان در عصر حاضر بود.

سردار سلامی تشبیه امام خمینی(ره) به حضرت مسیح در زنده کردن مردگان را وجه تسمیه دقیقی دانست و گفت: انقلاب اسلامی روز حشر مسلمانانی بود که توسط کفار در گورستان جهل به بردگی کشیده و مرده بودند.

وی شیعه را قلب تپنده عالم اسلام توصیف و بیان کرد: عزت و سربلندی امروز ما به‌خاطر ایستادگی ملت بلندقامت ایران در پرتو اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران تحت رهبری دو روحانی وارسته از فرزندان رسول خدا(ص)، فقیه، عادل، آگاه، مهربان، اسلام‌شناس و در پرتو ولایت رهبری آزادمرد، جانباز، حکیم، ادیب، زمان‌شناس، دشمن‌شناس و دارای روح شجاعت نبوی و علوی زیر سایه اسلام و قرآن به اعتبار جهانی، اقتدار منطقه‌ای، پیشرفت، رفاه، امنیت، عزت و سربلندی رسیده است.

سردار سلامی عزت و سربلندی ایران را حاصل خون شهدا دانست و افزود: برای جهان اسلام یک افتخار است که مردان تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) در هر نقطه‌ای از سرزمین‌های اسلامی راه غلبه کفار بر مسلمین را پیدا می‌کنند و شکست را بر درون خانه دل‌های منافقان و کفار می‌نشانند.

وی ضمن اذعان به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون آمریکا، اسرائیل، ایادی استکبار و متحدین و مرتجعین آن‌ها در این منطقه نه روی خوشی دیده و نه آب خوشی نوشیده‌اند، تصریح کرد: تاریخ مستکبرین پر است از شکست‌های علنی و آشکار در منظر افکار عمومی عالم که این پیروزی‌های مسلمانان ثمره شهادت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حفظ اسلام مانند نماز واجب است، این پرسش را مطرح کرد که مگر می‌توان نسبت به آوارگی و به خاک و خون کشیدن یک ملت بی‌تفاوت بود؟ مگر مسلمانی ما به مرزهای ایران محدود می‌شود؟

سردار سلامی ضمن تصریح اینکه اسلام، جغرافیا ندارد و مرز جغرافیایی آن، اسلام به مفهوم حقیقی است، تاکید کرد: اگر دشمنان خدا فکر می‌کنند که ما مسلمانانی هستیم که فقط به چهاردیواری خانه خود می‌اندیشیم و تخریب خانه فلسطینیان را به نظاره می‌نشینیم، سخت در اشتباهند زیرا خانه به‌خانه آن‌ها را تعقیب و کاری می‌کنیم که دست از سر مسلمانان بردارند و به خانه‌های خود برگردند و توپ و تانکشان را در شهر خودشان مستقر کنند چرا که ما نیاز به قیم نداریم.

وی گفت: نبردی را آغاز کرده‌ایم و تا زمانی که اعتبار، حیثیت، کرامت، استقلال، آزادگی و ارزش‌های اسلامی‌مان را در همه بلاد اسلامی از شر این غاصبان و اشغالگران نجات ندهیم از پای نخواهیم نشست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اینکه الفبای یک مبارزه پیروزمند که شکست‌دهنده دشمن است را به خوبی آزموده و تجربه کرده‌ایم، گفت: اکنون راه‌های چیرگی بر دشمن را کشف کرده و فرمول شکست نخوردن از دشمن را به خوبی به دست آورده‌ایم.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن گمان می‌کند با تحریم ‌می‌تواند یک ملت را از تعقیب آرمان‌های بلندش محروم کند، تصریح کرد: تحریم کردند اما دیدند نه تنها هیچ مسلمانی در برابر این تحریم‌ها کرنش نکرد بلکه شهرها آبادتر، مزارع سبزتر، صنعت پیشرفته‌تر، قدرت دفاعی قوی‌تر و ملت ما مصمم‌تر شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح اینکه آرزوهای دشمن در حال دفن شدن است، اظهار کرد: اکنون در اولین گام‌های قدرتمند شدنمان به جایی رسیده‌ایم که دیگر حل هیچ مساله‌ای در این منطقه بدون رعایت ملاحظات، خواستگاه و اراده نظام ما ممکن نیست.

سردار سلامی گفت: خورشید عمر دشمن در جهان اسلام در حال غروب است و خورشید اسلام به مرکز آسمان نزدیک می‌شود؛ نور حق به تدریج در حال تابش در دیگر سرزمین‌های اسلامی است و بر اساس آیه شریفه «... جَاء الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ ... » (الاسراء 81) هر کجا نور حق ببارد، تیرگی باطل حتمی است چراکه باطل اصالت وجود ندارد و از جنس عدم و نابود شدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز میلادهای خجسته خورشید فضیلت‌ها، پاسدار حریم اهل بیت(ع) و سیدالساجدین(ع)، دعای روز سوم شعبان را توصیف زیبایی از امام حسین(ع) دانست و گفت: قبل از تولد امام حسین(ع) وعده شهادت او داده شده است و پاداش شهادتش این بود که امامان معصوم(ع) از نسل او هستند و خداوند در تربت او شفا قرار داده است که این‌ها نشان‌دهنده اهمیت و ارزش شهادت در دستگاه الهی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به شهادت سردار حاج عبدالله اسکندری اشاره و اظهار کرد: ایشان در راه دفاع از حرمت حرم عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(س) به مولا و امام خود اقتدا و سر بر کف نهاد و صدق خود را اثبات کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه حیف بود که لقب شهید در کنار اسم حاج عبدالله ننشیند، مجاهدت‌های این شهید گرانقدر را یادآور شد و گفت: ایشان حتی بعد از بازنشستگی نیز از جهاد بازنشسته نشد و نشان داد که پاسداری از اسلام بازنشستگی ندارد.

وی با اشاره به آشنایی با سردار اسکندری در عملیات والفجر8 در سال 64 خاطرنشان کرد: اخلاص، شرافت، روح آزادی و آزادگی طلبی، رفتار سلیم، قلب سلیم، سلامت نفس، آرامش، وقار، متانت مردانه، تبسم مومنانه و تواضع مقتدرانه از مختصات اساسی شخصیت بزرگ حاج عبدالله اسکندری بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح اینکه شهید اسکندری به تمام مقامات، درجات و مسئولیت‌های دنیوی کاملا بی‌اعتنا بود، یادآور شد: شهید اسکندری دل دریایی، روح آسمانی و صفای باطن داشت؛ گاه رئیس ستاد تیپ بود و گاهی راننده تیپ؛ ایشان دوبار از مسئولیت عالی در تیپ 46 کناره گرفت و در خط مقدم راننده لودر و بولدزر شد.

سردار سلامی با بیان اینکه شخصیت متعالی لازم است که انسان از حصار درجات و مسئولیت‌ها عبور کند و به خاطر خدا خود را نبیند، گفت: کار مهندسی رزم در جنگ، کار قوی‌ترین مردانی بود که از عاشورا روح شجاعت، ایستادگی و مقاومت را الهام گرفتند و شهید اسکندری نیز این جنس بود و ذهنیت ما را نسبت به یاران امام حسین(ع) عینیت بخشید.

وی ضمن تصریح اینکه سردار اسکندری شرف و افتخاری برای شیراز، ایران و اسلام شد، گفت: شهادت این مرد میدان جهاد فی‌سبیل‌الله، یک ستاره درخشان و بی‌غروب دیگری را بر آسمان شیراز نشاند و صفحه تابناک دیگری از صدق وعده یک جامعه مجاهد را به تاریخ درخشان مقاومت‌ها و سلحشوری‌های استان فارس و شیراز اضافه کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: طراوت شهادت سردار اسکندری، نشاط معنوی، روح شهادت، فداکاری و ایثار را در شیراز که یکی از پایتخت‌های معنوی جامعه ما است، ایجاد کرد.

سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر هم در مراسم بزرگداشت شهید عبد الله اسکندری با اشاره به شخصیت این شهید مدافع حرم گفت: اخلاص و مجاهدت های شهید اسکندری در دوران جنگ تحمیلی از او انسانی ساخت که شایستگی پیدا کرد که هم اکنون در محضر سید الشهدا باشد.


فرمانده سپاه فجر گفت: سردار اسکندری همه ی ما را داغدار کرد اما این سردار شهید بی سر در دورانی که شهادت رونق چندانی ندارد ثابت کرد که هنوز این راه بسته نیست.

وی ادامه داد: خاص خدای متعال این است که خون شهید اثر گذار باشد. خون شهید جامعه را مصون، بیمه و سلامت نگه می دارد.

سردار غیب پرور افزود: درود خدا بر سردار بی سر ما حاج عبد الله اسکندری که در اعتکاف امسال در شیراز شهادت را از ارباب خود گرفت.

فرمانده سپاه فجر گفت: مدافع اسلام جغرافیا نمی شناسد یا شلمچه است یا در کنار حرم عقیله بنی هاشم و سلام خدا بر وجود ابا عبدلله که شاگرد ممتازی مانند سردار اسکندری دارد.

وی اضافه کرد: شهدا معمایی هستند که قرار نیست در این عالم کشف شوند. رمز گشایی شهدا در آن عالم صورت می گیرد. هر قطره ای که از شهید فرو می ریز حیات و نشاط ایجاد می کند.

بنا براین گزارش فرمانده کل سپاه پاسداران، وزیر دفاع، رئیس بنیاد شهید، رئیس دادگستری فارس، فرمانده انتظامی فارس، دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد شیراز، نمایندگان مردم شیراز در مجلس و ... در پیام‌های جداگانه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شهادت سردار اسکندری را تبریک و تسلیت گفتند.

همچنین در این مراسم یادبود علاوه بر حضور مقامات و مسئولین کشوری و استانی، مردم خداجوی فارس و شیراز نیز حضور چشمگیری داشتند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
زنده باد سپاه اسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
کاش میزاشتن ماهم میرفتیم کار این نامردا رو یکسره می کردیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا من که خیلی خون به دلم شده و روزی هزار بار بخاطر ظلم و جور و بی عدالتی ها میمیرم و زنده میشم
کاش هممون اونقدر تشنه ظهورش بشیم که بیاد منتقم خون حسین
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
0
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل