کد خبر: ۵۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

پنج ستاره تیم ملی ایران زیر ذره‌بین کارشناسان

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در نگاه کارشناسان فوتبال جهان مشکل زیادی برای صعود از گروه دارند اما ستارگانی هستند که زیر ذره بین قرار می‌گیرند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم کارمن، نویسنده و خبرنگار بخش بین الملل واشنگتن پست با الهام از مقاله اخیر آسوشیتد پرس درباره وضعیت ورزش در ایران و اردوی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل، ستارگان تحت هدایت کی‌روش را زیر تیغ تحلیل خود گرفته است.
در این گزارش آمده است: وقتی هر 3 بازی ایران در جام جهانی برگزار شود بهتر می توان درباره کاری که کی‌روش انجام داده قضاوت کرد، او به بازیکنان شاغل در خارج از ایران بها داده و مشخص است که بسیاری از کارشناسان فوتبال در داخل ایران با این رویه موافق نیستند. این سرمربی پرتغالی تیمی برپایه ستارگان دورگه ایران شاغل در اروپا و آمریکا ساخته و بنا کرده است.

5 ستاره ایرانی زیر ذره‌بین کارشناسان

در این میان باید به 5 بازیکن مهم و تاثیرگذار ایران نگاه ویژه ای داشته باشیم، بازیکنانی که به احتمال فراوان پس از جام جهانی راهی تیمهای مهم اروپایی خواهند شد: رضا قوچان نژاد یکی از همین بازیکنان است که هر چند تکلیفش برای فصل بعد روشن شده اما بعید است به پیشنهادات نجومی که پس از جام جهانی دریافت خواهد کرد، پاسخ منفی بدهد. او بسیار باهوش است و می‌شود در حد بضاعت فوتبال ایران، او را یک تمام کننده حرفه‌ای توصیف کرد.

5 ستاره ایرانی زیر ذره‌بین کارشناسان

دومین بازیکنی که باید زیر ذره بین فوتبال دوستان قرار بگیرد، جواد نکونام است که آخرین جام جهانی در دوران بازیگری حرفه ای خود را تجربه خواهد کرد و برگ برنده ایران در بخش تجربه محسوب می‌شود. نکونام خوب تصمیم می‌گیرد و تحت تاثیر جو حاکم بر جام جهانی نخواهد بود.
به زعم نویسنده این مقاله، سومین بازیکن مهم و کلیدی تیم ملی ایران، مسعود شجاعی است که به عنوان یک هافبک تهاجمی مستعد و زیرک می‌تواند به تیم ملی کمک کند. نویسنده این مقاله در بخش دیگری می نویسد: وقتی مسعود خوب بازی می کند، تیم ملی هم خوب بازی می کند!

5 ستاره ایرانی زیر ذره‌بین کارشناسان

به گزارش مشرق، چهارمین بازیکن مهم از نظر واشنگتن پست و آسوشیتد پرس، دانیل داوری است، دروازه بانی که از دید نویسنده این خبر بسیار باهوش است و اگر بتواند با مدافعین تیمش ارتباط خوبی برقرار کند، به یک برگ برنده برای کی‌روش تبدیل خواهد شد.

5 ستاره ایرانی زیر ذره‌بین کارشناسان

و بالاخره پنجمین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که بسیاری از خبرنگاران علاقه دارند عملکرد او را زیر ذره بین بگیرند، کسی نیست جز اشکان دژاگه، بازیکنی که با تکیه بر قدرت بدنی و تجربه بوندسلیگایی و لیگ برتری خود می تواند منجی ایران در دقایق سخت بازیهای نفس گیر در جام جهانی باشد.
نظرات بینندگان