کد خبر: ۵۶۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 13 خرداد

بازگشت دوباره گورخرها به عرصه اقتصاد فارس!

جلسه دیروز شورای شهر شیراز موضوعی است که تمام روزنامه به آن پرداخته‌اند و هرکدام از زاویه‌ای خاص به آن نگاه کرده‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» «دوئل در بهرام گور» را تیتر یک خود کرده که عنوان مطلبی است در مورد بهره‌برداری از معادن منطقه بهرام گور. این روزنامه روند بهره‌برداری از این معادن را بررسی کرده؛ این‌که از چه زمانی شروع شده و تا امروز چه مسایلی پیرامون این موضوع پیش آمده و همینطور علت اهمیت این منطقه زیست محیطی. «رمزگشایی از ترفندهای شاهزاده نیجریه ای و چوپان دروغگو» دیگر تیتر صفحه اول خبرجنوب است که ترفندهای مختلف کلاهبرداری‌های مدرن و اینترنتی را بررسی کرده تا به قول خودش «از ترفند کلاهبرداران غافل نمانید». «اگر قرار بر اردوکشی خیابانی است، ما هم می توانیم بسیاری را به خیابان بکشانیم»! این اظهارات تعجب‌برانگیز را رییس شورای شهر در واکنش به تشکیل زنجیره‌ی انسانی مقابل باغ فرزانه‌ی شیراز گفته. «کاروانسرای «بریز» آغلی برای گوسفندان» عنوان صفحه گردشگری امروز این روزنامه است که از تغییر کاربری این کاروانسرا که به محلی برای نگهداری گوسفندان تبدیل شده، گفته است.

«افسانه» تیتری کشوری برای امروز خود انتخاب کرده و روایتی از آخرین روز حیات امام(ره) را از زبان سید احمد خمینی در صفحه اول خود با عکسی از امام امت به چاپ رسانده. «700 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی فارس بیابان می شود» از جمله تیتر های استانی صفحه اول این روزنامه است که از نمایان شدن جلوه‌های بیابانی در 700 هزار هکتار از منابع طبیعی فارس خبر داده که امیدواریم مسئولین هرچه سریع‌تر برای این موضوع فکری بیاندیشند. معاون سوادآموزی سازمان آموزش‌وپرورش فارس هم گفته: «170 هزار نفر از مردم فارس سواد ندارند» و در این گفتوگو آماری از رده‌ی سنی بی سوادان و میزان بی سوادان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارایه کرده.

«نیم‌نگاه» تیتر خود را از میان صحبت‌های امیر کویت که به دیدار رهبر انقلاب رفته انتخاب کرده و تیتر زده «رهبر انقلاب اسلامی مرشد و راهنمایی برای همه منطقه است». این روزنامه دو صفحه از صفحات داخلی خود را هم به امام(ره) اختصاص داده و جنبه های مختلف زندگی و شخصیت امام راحل(ره) را مورد بررسی قرار داده. رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفته: «منوریل می تواند جایگزین مترو در شیراز شود»!! یعنی بعد از گذشت 13 سال و صرف هزینه ای ده‌ها میلیارد تومانی تازه مسئولین به یاد جایگزینی مطمئن برای مترو افتاده‌اند! این روزنامه به جلسه شورای شهر هم از زاویه «انتقاد شدید رییس شورای شهر شیراز به انعکاس یک طرفه یک خبر» نگاه کرده و این موضوع را در صفحات داخلی خود به چاپ رسانده. ماجرا از این قرار است که حقدل از انعکاس انتقادات به برج 25 طبقه گلایه دارد. ستون «در شهر چه خبر است؟!» هم از اینکه در شهر بوی اعیاد شعبانیه نمی‌آید گلایه کرده است.

تیترهای اصلی صفحه اول «عصرمردم» هم تمام قد در مورد امام خمینی(ره) است؛ از تیتر یک امروز که آمار استان فارسی‌هایی که به مرقد امام رفته اند را اعلام کرده، تا تعداد پلیس هایی که قرار است در مراسم رحلت امام به کارگیری شوند و سفر وزیر اطلاعات در روز 14 خرداد ماه به شیراز. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس هم گفته: «نسل امروز نیاز به اندیشه های اصیل امام خمینی(ره) دارد» که این مطلب در صفحات داخلی این روزنامه تیتر شده و در پایان کاریکاتور یارانه‌ای امروز:

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
0
حضرت امام راهت ادامه دارد