کد خبر: ۵۶۵۰۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
نماینده مردم لامرد در مجلس:

استان فارس به هیچ عنوان تجزیه نمی‌شود

مصوبه هیئت محترم دولت دهم در ارتباط با بومی محسوب شدن افراد جویای کار لامرد و مهر در عسلویه نیز از دیگر امتیازات حوزه انتخابیه است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، سید موسی موسوی صبح امروز در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های خود در دو سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: شهرستان‌های لامرد و مهر بر اساس مصوبه هیئت دولت، در طرح آمایش نواحی تاثیرپذیر از حوزه گازی پارس جنوبی به عنوان پشتیبان منطقه عسلویه شناخته می‌شوند، بنابراین باید سرریز عسلویه در حوزه‌های مختلف خدماتی، پشتیبانی و صنایع تکمیلی در این منطقه استقرار یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  افزود: بر اساس مصوبه شورای آمایش سرزمین در جلسه مورخ 06/06/91 با عنوان "نظریه پایه توسعه استان فارس” که به استناد ماده 182 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه به تصویب رسید و طی نامه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ گشت، طبق بند 22 مصوبه این شورا، توسعه و تقویت بنیه دفاعی و امنیتی و پدافند غیرعامل استان به عنوان مرکز پشتیبانی دفاعی سواحل جنوب به منظور تقویت امنیت ملی و منطقه‌ای تصویب گشت و بر همین اساس هم اکنون یگان های مختلف نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال استقرار در شهرستان لامرد هستند.

موسوی تصریح کرد: مصوبه هیئت محترم دولت دهم در ارتباط با بومی محسوب شدن افراد جویای کار لامرد و مهر در عسلویه نیز از دیگر امتیازات حوزه انتخابیه است که پس از تلاش‌های فراوان اخذ شد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه دیگری، این مهم در خصوص به کارگیری نیروهای ارکان ثالث نیز لازم‌الاجراست، عنوان کرد:  در مورد اهمیت این مصوبه کافی است به نتایج آزمون استخدامی سال گذشته دقت کنید، براساس اطلاعات به دست آمده کل لامردی‌ها و مهری‌هایی که توانسته‌اند از ابتدای انقلاب تاکنون به استخدام صنعت عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در کلیه استان ها درآیند، تاکنون تنها چیزی قریب به 120 نفر بوده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنان هم از آنجا که سال‌ها پیش استخدام شده اند، دارای مدارک دیپلم و زیر دیپلم بوده، بنابراین در رده‌های پایین مدیریتی مشغول به کار هستند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر  به یمن بهره‌گیری از امتیاز بومی بودن، تنها در یک منطقه پارس جنوبی و فقط در آزمون استخدامی شرکت ملی گاز و تنها در یک سال، حدود 60 نفر از همشهریان عزیز در مقاطع فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد توانستند ردیف‌های استخدامی وزارت نفت را به خود اختصاص دهند که اینها قطعا در آینده از مدیران موفق صنعت نفت خواهند بود و به منطقه خود خدمات شایانی ارائه خواهند کرد.

وی افزود: وجود منطقه گازی عملیاتی پارسیان به عنوان بزرگ‌ترین مخازن گاز شیرین کشور در خشکی با دارا بودن میادین گازی هما، شانول، ورواوی و تابناک و با تولید روزانه قریب به ٨٢ میلیون متر مکعب، از مهم‌ترین داشته‌های این دو شهرستان به شمار می‌رود.

موسوی اظهار کرد: پالایشگاه گاز پارسیان با تولید سالانه ده‌ها میلیارد متر مکعب گاز و نیز میلیون‌ها بشکه میعانات گازی از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این پالایشگاه سومین پالایشگاه بزرگ گاز کشور محسوب گشته و تامین ١٧ درصد از گاز مصرفی و 10 و نیم درصد از سبد انرژی کشور را بر عهده دارد، بیان کرد: پالایشگاه پارسیان، گاز مورد نیاز 5 استان بزرگ کشور را تأمین کرده و امسال نیز براساس برنامه پیش بینی شده، 25 میلیارد متر مکعب گاز و 10 و نیم میلیون بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

موسوی با بیان اینکه کارخانه سیمان لامرد بزرگ‌ترین تولیدکننده سیمان در استان فارس و یکی از برترین واحدهای تولیدی سیمان در کشور است، خاطر نشان کرد: این کارخانه با همت والای سرمایه‌گذاران بومی احداث شد و هم اکنون با تولید روزانه 3800 تن کلینکر و 4100 تن سیمان، یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی سیمان در کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: این کارخانه با به کارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا و عرضه محصولاتی نظیر سیمان تیپ 1، سیمان تیپ دو، سیمان تیپ پنج معمولی و SCR صادراتی، توانسته است علاوه بر تولید حدود یک میلیون و 200 هزار تن سیمان در سال، حضوری فعال برای صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر داشته باشد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت 4 شهرک و ناحیه صنعتی، طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر، منطقه تجاری دهشیخ و سیگار، فعالیت چندین شرکت تعاونی مرزنشینان، ظرفیت‌های فراوان کشاورزی و از سوی دیگر فرهنگ اصیل بومی و مذهبی و دارا بودن آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی و هنری، از جمله دیگر مواردی است که بایست بدان اشاره شود.

وی افزود: در بعد نیروی انسانی نیز توجه به این نکته حائز اهمیت است که شهرستان‌های محروم لامرد و مهر باوجود جمعیت بسیار کم در مقایسه با سایر مناطق، در هر سه دولت اصلاحات، مهرورزی و اعتدال دارای کرسی وزارت آن هم در وزارتخانه‌های کلیدی همچون کشور، نفت و اطلاعات بوده‌اند، هم اکنون استاندار فارس نیز از اهالی بومی منطقه است و در مناصب حائز اهمیت استان‌های مختلف و بسیاری از مدیریت‌های ارشد کشور، فرهیختگان این دو شهرستان دارای پست‌های کلیدی هستند که ذکر تمامی آنان میسر نیست و این نشان از استعداد و توان بالای نیروی انسانی شهرستان‌های لامرد و مهر دارد.

نماینده لامرد و مهر در ادامه این نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و درمورد نگرانی مردم از آلودگی ایجاد شده از صنایع، اظهار کرد: ما نیز بر نگرانی مردم واقف هستیم و تلاش ما این است که از تجهیزات و تاسیسات پیشرفته و استاندارد استفاده کرده و صنعتگران قبل از فعالیت در سایت انرژی بر و یا احداث کارخانجات باید مجوز قانونی را از محیط زیست اخذ کرده و پس از آن در صورت تشخیص محیط زیست می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی تمامی دستگاه‌ها مجهز به استاندارد محیط زیست هستند و محل استقرار صنایع و کارخانجات از پیش کارشناسی و تعیین شده و کارشناسان تمامی مسائل هم‌چون آلودگی را پیش‌بینی کرده و جای نگرانی نیست.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در مورد تامین نیروی انسانی واحدهای صنعتی لامرد، گفت: تمام تلاش ما این است که از نیروی متخصص بومی استفاده کنیم در حالی که متاسفانه نیروی متخصص بومی در رشته‌های مختلف کم است.

وی تصریح کرد: برای آموزش نیروی متخصص مجوز دانشگاه علمی کاربری خانه کارگر را اخذ کرده‌ایم و در حال توسعه فضاهای فنی و حرفه‌ای در رشته‌های تخصصی صنایع هستیم و با تاسیس جهاد دانشگاهی در لامرد می‌توانیم نیروهای جدید و متخصص را در رشته‌های مختلف تامین کنیم.

موسوی با تکذیب بحث‌هایی که جدیدا در سایت‌ها و فضای مجازی مبنی بر تقسیم استان فارس به دو استان شمالی و جنوبی منتشر شده، گفت: چنین طرحی اصلا مطرح نبوده و نیست و استان فارس به هیچ عنوان  تجزیه و به استان‌های فارس جنوبی و شمالی نمی‌شود.

وی در مورد کاهش اعتبارات شهرستان لامرد خاطرنشان کرد‌: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر تکمیل پروژه‌‌ها با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، اعتبارات را به این مهم اختصاص داده‌اند، به همین دلیل اعتبارات کل استان‌های کشور امسال کاهش یافته است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
0
من به عنوان جوان مهری که به دکتر موسوی رای نداده ام تشکر ویزه خود را از تلاشهای دکتر موسوی جهت اخذ 20میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرستان مهر و پیگیری اتوبان مهر - دارالمیزان-فیروزاباد و اتان گیری تقدیم می کنم . با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
4
چقدر تیتر مغرضانه ای علیه لا زدید در صورتی که خیلی مباحث دیگر رو میتونیستید تیتر کنید

متاسفم این رویه ی یک سایت ارزشی نیست

یکی از اختلافاتی که دارید بوجود می ارید همین شماها هستید
انصاف چیزی که فدای خیلی چیزها می شود
سرباز
ولی ایکاش استان فارس هر چه زودتر به سه تیکه تقسیم میشد عین خراسان بزرگ تا بلکه شهرستان های کوچک هم بتونن نفسی تازه کنن و به رشد و شکوفایی برسن

به قول داداشم که از دست سیاسی کاری و باند بازی به همراه جمع کثیری از همکاراشون از استان فرار و در قم مشغول به خدمت شدند از زمانی که بچه خانزاده ها و بچه سرمایه دارها تو استانداری راه پیدا کردند تا قیام قیامت استانداری فارس و استان فارس رنگ آرامش و پیشرفت رو نخواهد دید و واقعا" در عمل هم همینگونه بوده تا الان

چقدر حق خوری ، سیاسی کاری و باند بازی تو مجموعه استانداری و ادارات کل فارس بیداد میکنه
نمونش همین فساد 12000 میلیادری چند مدیر کل و معاونانشون یا قضیه 600 میلیون اختلاس یک کارمند تو سازمان بازرگانی که هیچ وقت نگذاشتن رسانه ای بشه به دلیل ترس از رسواییشون
و هزار تا گرفتاری و بدبختی که مسبب اون مجموعه مدیریتی استان باعث اون بودن و این شهرستان ها میباشن که دارن جور اونو میکشن

استان فارس وسعتش به اندازه چند کشوره و همین مدریت و اتحاد و تمرکز رو از بین میبره که سیاسی کاری هم شده قوزه بالا قوزه دیگر مشکلات اون

کاش ما از شیراز و فارس بزرگ جدا میشدیم و به سه استان تقسیم میشدیم
کاش کاش کاش و ان شاء الله که هر چه زودتر اتفاق بیافته
آباده اي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
2
با سلام خدمت همه هم استاني هاي عزيز
من خودم به استان فارسي بودن خودم مي بالم اما اگر دوستان يك بار ديگر سخنراني استاندار محترم وقت سفر حضرت اقا به استان فارس را بشنوند يا ببينند خواهند فهميد استان فارس فقط اسم بزرگي دارد كاش ميزان اعتبارات ، توجهات استاني در حوزه هاي عمراني ، صنعتي ، خدماتي ونيروي انساني و... را در سالهاي اخيربراي شهرستانها مورد توجه قرار مي دادند انگاه مسئولين متوجه مي شدند كه هيچ انگيزيه اي براي مردم شهرستانهاي دوري چون آباده براي ماندن دراين استان وجود ندارد چرا كه امروزه اين شهرستان فقط براي كارهاي اداري به شيراز از سر اجبار سفر مي كنند وگرنه بيشتر خدمات را از استانهاي اصفهان ويزد مي گيرند!!!!!
آگاه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
0
دوستان اولا تقسیم استان فارس طبق اساس نامه جمعیتی امکار پذیر نیس ثانیا هیچ کدام از شهرستان های جنوب مستحق مرکزیت استان جنوبی را ندارند ثالثا مردم جنوب نمی توانند شیراز با این همه پتانسیل و ویژگی را رها کنند و و دلشان به چند آب انبار خوش کنند