کد خبر: ۵۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

بررسی تیم ملی در روزنامه گاردین

روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی پرداخت.
به گزارش شیرازه، جام جهانی 2014 چهار روز دیگر با دیدار برزیل و کرواسی در شهر سائوپائولو آغاز می‌شود.

روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت. در این گزارش آمده است:

ستاره تیم:

رضا قوچان‌نژاد که برای هم‌تیمی‌هایش در چارلتون و آنهایی که برای تلفظ نام خانوادگی‌اش دچار مشکل می‌شوند، گوچی نامیده می‌شود، با زدن 9 گل در یازده بازی در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی نشان داد که می‌تواند بازیکن موثری برای ایران باشد. قوچان‌نژاد از لحاظ تکنیکی بازیکن بااستعدادی است و توانایی زیادی در شوت‌زنی دارد. او در سطح نوجوانان و جوانان برای تیم ملی هلند بازی کرد.

بازیکنی برای لیگ برتر:

سردار آزمون پسر یک بازیکن ملی‌پوش سابق والیبال است. او در سن 15 سالگی حضور در لیگ ایران را تجربه کرد و اکنون در 19 سالگی برای روبین‌کازان روسیه بازی می‌کند. بازیکن بااستعداد ایرانی هنوز نتوانسته به ثبات برسد اما توانایی دریبل‌ و شوت‌زنی باعث شده است، نام «مسی ایرانی» را از سوی رسانه‌ها کسب کند.

پسر بد:

مهرداد پولادی، مدافع - هافبک پرسپولیس پس از این که با مشت شیشه رختکن را شکست، از ناحیه انگشت دست راستش تحت عمل جراحی قرار گرفت.

ضعیف‌ترین بخش:

پس از این که مهدی رحمتی باتجربه به دلیل انتقاد از کی‌روش از ترکیب تیم ملی ایران کنار گذاشته شد، ایران هنوز نتوانسته است دروازه‌بان اصلی خود را برای رقابت‌ها انتخاب کند. بیشتر احتمال می‌رود که رحمان احمدی به عنوان جانشین درون دروازه قرار بگیرد. در حالی که بسیاری بر این باورند که دانیل داوری بی‌تجربه اما از لحاظ بدنی برای مراقبت از دروازه ایران بهتر است.

سرمربی:

کی‌روش چندین بار درباره سطح آمادگی تیمش برای رقابت‌های جام‌جهانی اظهار ناراحتی و به کمبود دیدارهای دوستانه و همچنین عدم همکاری باشگاه‌های داخلی و حتی کیفیت لباس‌های تیم ملی اعتراض کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که قرارداد دستیار سابق سرمربی منچستریونایتد پس از جام‌جهانی تمدید نشود. ایران نمی‌تواند دیگر دستمزد این مربی را که حدود دو میلیون پوند در سال است، تأمین کند.

تاکتیک‌ها:

در میان نسل جدید بازیکنان ایران و همچنین بازیکنان ایرانی که خارج از این کشور بزرگ شده‌اند، سیدجلال حسینی هنوز گزینه نخست خط دفاعی ایران است و روی ضربات ایستگاهی نیز تهدیدی برای تیم‌های حریف به شمار می‌آید. شاید اشکان دژآگه که در 21 بازی برای فولام در این فصل از لیگ برتر انگلیس به میدان رفت و در فصلی سخت 5 گل به ثمر رساند، می‌تواند بهترین گلزن تیمش باشد.

مسابقه دو رقیب دیرینه:

تنها پیروزی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی در سیاسی‌ترین دیدار تاریخ در سال 1998 در شهر لیون فرانسه مقابل آمریکا بود که با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید اما رقابت با کره‌جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی حساس‌تر بود. وقتی چوی کانگ هائه، سرمربی وقت کره‌جنوبی پس از شکست در تهران رفتار بدی با تیم میزبان داشت، کی‌روش تصویر چوی را روی تی‌شرت خود چاپ کرد و آن را در تمرینات به تن کرد. وقتی ایران دوباره برنده شد، کی‌روش به سمت نیمکت‌ کره‌جنوبی رفت و مشت گره‌کرده‌اش را به آنها نشان داد.

آخرین مانع:

ایران از زمین تمرین کورینتیانس در سائوپائولو استفاده خواهد کرد و از ادو، هافبک سابق آرسنال خواست تا به این تیم در جلسات تمرینی کمک کند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان