کد خبر: ۵۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 18 خرداد

از دل خون یک مدیرکل فارس تا سگ‌کشی در شیراز

دومین بانک اطلاعات پیوند مغز استخوان بعد از تهران در شیراز.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» از فرار سرمایه‌گذاران تیتر زده و این فرار را نتیجه‌ی «برخی رفتارها» دانسته و به نقل از معاون اقتصادی شهرداری شیراز آورده: «به جای مانع‌تراشی بر سر راه سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران، پیشنهاد ارایه کنیم». این روزنامه از سانسور اخبار مربوط به ورود فاضلاب به رودخانه خشک هم گلایه کرده و این مطلب را با عکسی در همین رابطه در صفحه اول خود چاپ کرده. «بلندمرتبه های کوتاه» هم عنوان یادداشت امروز این روزنامه است که در آن نویسنده از ساختمان سازی‌های مرتفع با فرهنگ و قاعده کوتاه گفته و آورده: «آپارتمان نشینی در بلند مرتبه هایی که از جهت کارکرد و فایده و آسایش، کوتاهند روش زندگی معیوبی به همه تحمیل کرده». و در نهایت خبر «گسترش فعالیت اولین بانک اطلاعاتی پیوند مغز استخوان جنوب کشور در شیراز» که از دیگر عناوین صفحه اول است. شایان ذکر است که این بانک اطلاعاتی بعد از تهران دومین بانک اطلاعاتی مغز استخوان در کشور است.

«انتقام طبیعت در راه است» تیتر امروز «خبرجنوب» است که به نقل از مدیرکل حفاظت از محیط زیست به چاپ رسیده و در بخشی از آن آمده: «آتش سوزی های اخیر برای فارس مصیبت است. ممکن است به زودی کویر کرمان به بختگان وصل شود؛ اتصال کویر به شوره زار.» همچنین گلایه‌ای از روند رو به افزایش استفاده از قلیان به عنوان پای ثابت تفریح جوانان و خانواده‌ها همراه با عکسی در همین رابطه روی صفحه اول خود نمایی می‌کند که امیدواریم مسئولین این امر هرچه سریع تر برای این مسئله فکری بیندیشند. «سرمایه‌گذاری در راه‌آهن فارس روی ریل افتاد» هم از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است که با اعطای بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران در این بخش محقق شده. «با به‌کارگیری اکیپ‌های جدید اتلاف، سیستم های نوین زنده گیری و همکاری نهادها و شهروندان، مشکل سگ‌های ولگرد در شیراز به حداقل می رسد»؛ این را مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شیراز گفته که در صفحات داخلی این روزنامه تیتر شده است.

«نیم‌نگاه» هم که چند روزی است صفحه اول خود را تبدیل به لحاف چهل‌تکه کرده! و از همه جا و همه چیز در صفحه اول خود تیتر زده! و جالب این جاست که خیلی از این موارد ارزش تیتر شدن آن هم روی صفحه اول را ندارند. نیم‌نگاه اما از میان تمام اخباری که در سطح استان رخ داده، ترجیح داده خبر بانک اطلاعاتی مغز استخوان را تیتر یک خود کند. در کنار آن هم تیترهای متعدد کشوری و استانی به چشم می خورد. هم‌چنین خبر سفر وزیر اطلاعات به شیراز و دیدار وی با آیت الله ایمانی در صفحات داخلی با تیتر «در تصمیم گیری ها باید مصالح استان بر سایر مسایل ترجیح داده شود» چاپ شده.

«عصرمردم» کلا کشوری تیتر زده و تیترهای استانی خود را به حاشیه کشانده است. اما از میان تمام اخبار به خبر مذاکره آینده ایران و آمریکا پرداخته و آنرا تیتر یک خود کرده. مدیرکل محیط زیست فارس هم سفره دل خود را باز کرده و گفته: «دلم خون است» که این مطلب در صفحات داخلی این روزنامه تیتر شده. «نگاه موزه ای به بافت تاریخی اشتباه است» در صفحه آخر این روزنامه تیتر شده که در آن مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی گفته: «بافت تاریخی زمانی زنده است که در آن زندگی جریان داشته باشد و اگر قرار باشد زندگی از این بافت حذف شود ماهیت و هویت بافت نیز حذف و از همه مهم تر بافت هم می میرد» و در پایان کاریکاتور امروز که عمق چاه‌ها را در استان فارس طی چند سال گذشته بررسی کرده است؛


نظرات بینندگان