کد خبر: ۵۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
آیا نهادهای نظارتی از پشت پرده همایش های خاص خبر ندارند؟

ماجرای خوردن عسل و خربزه و همایش «اعتدالی» با حضور منتجب نیا!

این همایش بناست از سوی «مجمع اسلامی کارمندان خط امام» برگزار شود! احتمالا کم‌تر کسی این نام را تا کنون شنیده است!

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «همایش های نمایشی»؛ این شاید اصطلاح مناسبی باشد برای برخی رفتارهای اصلاح‌طلبان افراطی که ماه‌ها است سعی دارند تا برای رسیدن به اهداف سیاسی قبیله‌گرایانه، زمینه را برای ارضای حس قدرت‌طلبی خود در استان فارس فراهم سازند. انتقادهای مکرر به استاندار فارس که چرا در عزل و نصب‌ها شبیه فلان استاندار عمل نمی‌کنی که چقدر خوب همه را درو کرده است! یکی از راهکارهای این جماعت بوده. علاوه بر این، برگزاری همایش‌هایی سیاسی با حضور برخی چهره‌های دولتی، محور دیگری بود تا قدرت اجتماعی خود را به رخ بکشند؛ قدرتی که البته در برخی موارد که بروز و ظهور یافت، چندان بدنه‌ای هم نداشت.

پس از برگزاری موفق و ناموفق همایش‌هایی با محوریت حضور معصومه ابتکار و یونسی، این بار اما این جماعت به دنبال برگزاری جلسه‌ای دیگر با حضور منتجب‌نیا رفته‌ هستند؛ همایشی با نام «اعتدال؛ استراتژی یا ایدئولوژی». در این خصوص چند مسئله قابل ذکر است؛

ابتدا این‌که این همایش بناست از سوی «مجمع اسلامی کارمندان خط امام» برگزار شود! احتمالا کم‌تر کسی این نام را تا کنون شنیده است! این از نکات جالب سلسله همایش‌هایی است که افراطیون می‌خواهند برگزار کنند؛ پنهان کردن چهره واقعی خود در پس تشکل‌هایی نورس و نو پای تازه متولد. این سیاست البته قبل‌ترها و در دوران اصلاحات به وفور رخ می‌داد؛ سمن‌ها (همان سازمان‌های مردم‌نهاد یا همان NGOها) همیشه یک وسیله دم‌دستی بودند که احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و بعضا دولت وقت، برای مردمی نشان دادن مباحث خود، آنان را آلت دست قرار داده در پیشانی همایش‌ها قرار می‌داد در حالی که عملا آن‌ها چندان اختیاری نداشتند. این مساله را در مطالبی که روزنامه‌های زنجیره‌ای منتشر می‌کردند و می‌کنند هم می‌تواند دید؛ طراحی از یک اتاق فکر مشخص، پرداختن از سوی روزنامه‌ها!

به نظر می‌رسد پس از این‌که غیرقانونی بودن «شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان فارس» استخوان گلوگیر مدعیان قانون گرایی شد، حالا «مجمع اسلامی کارمندان خط امام» که یکی از گم‌نام‌ترین تشکل‌های سیاسی است، ابزار مناسبی برای برگزاری این همایش است. سوال اما این است که مگر دستگاه‌های نظارتی استان از پشت پرده‌ها به صورت دقیق اطلاع ندارند که جلوی این بازی نایستاده‌اند؟ مگر نمی‌دانند که کدام فتنه‌گران تابلوداری در پس این همایش‌اند؟

دومین نکته جالب توجه اما، حضور شخص منتجب‌نیا است. او که خود در ایام فتنه پس از انتخابات سال 88 دستی بر آتش داشت و مواضع‌اش بر همگان مشخص است، حالا می‌خواهد از اعتدال بگوید! منتجب‌نیا و اعتدال، بیش از هر چیزی انسان را به یاد خوردن خربزه و عسل می‌اندازد! لباس اعتدال به نظر می‌رسد بر تن بسیاری از کسانی که چندین ماه‌ است از میان‌روی سخن می‌گویند، بسیار زار می‌زند و حالا یکی از بارزترین این افراد می‌خواهد در خصوص این سخن بگوید که اعتدال، استراتژی است یا ایدئولوژی؟!

نکته دیگر این‌که همه این همایش‌‌بازی‌ها، یک نکته را به ذهن متبادر می‌سازد؛ متمرکز کردن انرژی و برنامه‌‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن 24 خرداد. طیف افراطی اصلاح‌طلبان استان در پی برگزاری همایشی در این روز با حداکثر توان اجتماعی و رسانه‌ای خود است تا به همه آن‌چه طی این چند ماه نتوانسته برسد، یک‌جا دست یابد. امری که بعید است نهادهای نظارتی استان به راحتی از کنار آن عبور کنند. بازگشت فتنه‌گران تابلوداری که بعضا سوابق بازداشت نیز دارند، امری نیست که برای دلسوزان استان پنهان باشد. آیا این ریخت و پاش ها در زیر عبای اعتدال خواهی با وعده های انتخاباتی که مردمم منتظر تحقق آن هستند تناسبی دارند قضاوت با مردم!

نظرات بینندگان