کد خبر: ۵۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 22 خرداد

از ثبت ملی مسقطی شیراز تا اجرای طرح «کاغذ باطله بیار کتاب ببر!»

قلب شیراز آکنده از شور انتظار شده و این عطر از گوشه گوشه شهر به مشام می رسد.

به گزارش شیرازه؛ «افسانه» با ظاهری ورزشی خود را به کیوسک‌های مطبوعاتی رسانده و صفحه اول خود را تمام‌قد به خبر افتتاحیه بازی‌های جام جهانی و عکس ستارگان تیم‌های حاضر در این جام اختصاص داده. این روزنامه اما تیتر اول خود را به «71 درصد واحد های تولیدی در دولت گذشته تعطیل شدند» اختصاص داده که مربوط به سفر معاون وزیر صنعت و معدن به شیراز است. او برای بازدید از چهار واحد تولیدی فعال به شیراز سفر کرده و تعطیلی 71 درصد از واحدهای تولیدی را به گردن دولت سابق انداخته. یادداشت امروز با عنوان «زیرزمینی ها» به مسئله مالیات و مالیات‌دهندگان پرداخته و نوشته که فقط قاعده‌ی هرم اقتصادی (دانه‌ریزها)[طبقات پائین] مالیات می‌دهند و از این طبقه با عنوان «زیرزمینی» یادکرده. نویسنده همچنین به نحوه پرداخت مالیات دانه‌درشت‌ها هم انتقاد کرده و گفته هر چه به سمت بالای هرم می‌رویم مالیات‌ها کاملا در مه گم می‌شود. خبر بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه موسسه دارالحدیث از دیگر عناوین این روزنامه است که این روزنامه ترجیح داده در صفحات داخلی خود به سخرانی رهبر انقلاب بپردازد.

«خبرجنوب» هم خبر سفر معاون وزیر صنعت و معدن به شیراز را به صفحه اول کشانده و تیتر زده «70 درصد واحد های تولیدی دچار مشکل نقدینگی هستند». «اعتبارات قطره چکانی در گلوی 6 سد نیمه کاره فارس» دیگر عنوان صفحه اول این روزنامه است که به روند ساخت سدهای استان نگاهی انداخته و به نقل از معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای فارس آورده: «یک دهه از ساخت یک سد در فارس می گذرد اما همچنان نیمه کاره است». رییس انتقال خون فارس در آستانه روز جهانی انتقال خون از کسانی که با اهدای خون به بیماران زندگی می‌بخشند تشکر کرده که این مطلب در صفحات داخلی این روزنامه تیتر شده. صفحه گردشگری امروز هم به قفل بودن گردشگری در بازار شیراز اشاره کرده و از خیرین دعوت کرده تا در مرمت مساجد تاریخی فارس مشارکت کنند.

«عصرمردم» سخنان رهبر انقلاب در جمع اساتید، محققان و کارمندان موسسه دارالحدیث را تیتر یک کرده. قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در جمع صنعتگران نفت و گاز گفته: «هماهنگی با وزارت نفت به منظور واگذاری کارها به شرکت های استان فارس صورت گرفته است» که از عناوین داخلی این روزنامه است. نایب رییس مجلس که برای شرکت در دومین سالگرد ارتحال آیت الله آیت اللهی که در حسینیه اعظم لارستان برگزار شده حضور یافته بود، وی را نماد وحدت اسلامی برشمرده که این خبر هم از دیگر عناوین داخلی عصرمردم است. صفحه آخر اما تمام‌قد در مورد بازی‌های پیش روی جام جهانی گفته، حتی کاریکاتور امروز؛

«نیم‌نگاه» هم صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب را تیتر یک خود کرده و مابقی صفحه اول خود را در اختیار سازمان‌ها قرار داده تا به مناسبت میلاد امام زمان(عج) و تبریک به مردم، بتوانند روی صفحه اول این روزنامه خودنمایی کنند! آیت الله ایمانی در گردهمایی ائمه جماعات فارس گفته: «امروز حفظ وحدت در بین مذاهب مختلف در استان فارس از اوجب واجبات می باشد» که این خبر در صفحات داخلی این روزنامه، مشاهده می‌شود.

نظرات بینندگان