کد خبر: ۵۶۸۷۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
استاندار فارس سفره دلش را باز کرد + پاسخ احمدی به شیرازه؛

به خودم نقد دارم که مدیر تابلودار اصولگرایی منصوب نکرده ام

باید به اخلاق دوران جنگ برگردیم چراکه آن اخلاق بود که کشور را نجات داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس ضمن تقدیر از کسانی که برای اعتلای استان و کشور بیان مشکلات و انتقادات را وجهه کار خود قرار داده‌اند، گفت: اصحاب رسانه در عرصه مقدسی قلم می‌زنند، قلمی که خدا به آن قسم یاد کرده است.

سید محمد احمدی در دومین نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد منجی بشریت و گرامیداشت سالروز خلق حماسی سیاسی اظهار کرد: انتخاباتی پرشور با بیش از 72 درصد مشارکت در سال گذشته برگزار شد که اعجاب و تحسین جامعه جهانی را برانگیخت و در کشور هم امید ایجاد کرد و موجب اوج گرفتن وحدت و همدلی شد که برآیند این انتخابات، تشکیل دولت تدبیر و امید بود.

وی با بیان اینکه دولت در طول یک سال گذشته به شعار دوری از افراط و تفریط و پیگیری مشیء اعتدال در عرصه داخلی و خارجی و حرکت مدبرانه عمل کرد که نمودهایش اکنون قابل مشاهده است، گفت: مردم عملکرد دولت و سخنان قاطع و عالمانه رئیس جمهور را رصد می‌کنند و علیرغم سنگ‌اندازی‌های بدخواهان داخلی و خارجی، امیدشان روزافزون می‌شود.

تاکید بر حفظ انسجام درونی و استحکام سیاست خارجی برای مقابله با دشمنان

مقام ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه کشور وارد مرحله جدیدی در بُعد اجرایی و سیاست خارجی و داخلی شده است، نسبت به مسائلی که در کشور دوست و همسایه‌مان عراق در حال وقوع است، اظهار تأسف کرد و افزود: متأسفانه حرکتی را که در سوریه از آن نتیجه نگرفتند به سمت عراق هدایت کردند و به کمک دلارهای نفتی و شیاطین بزرگ دست به فجایعی زدند که انسان از بازگو کردن آن شرم دارد.

احمدی یکی از دلایل تکفیری‌ها از این تحرکات را قطع هلال شیعی از ایران تا لبنان عنوان و اظهار کرد: در واقع آن‌ها می‌خواهند خط مقاومت را نه تنها تضعیف کنند بلکه می‌خواهند آن را بشکنند تا استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی بتواند به حضور غاصبانه خود در فلسطین اشغالی ادامه دهد و سیاست‌هایش پایدار بماند.

وی با اشاره به وقایع رخ داده در کشورهای همسایه تاکید کرد: باید در این شرایط به انسجام درونی و استحکام سیاست خارجی بیش از پیش توجه کرد چراکه اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و سلفی‌ها هر کدام به نحوی انقلاب و نظام ما را مورد هجمه قرار می‌دهند لذا حفظ انسجام درونی بسیار حائز اهمیت است.

امیدوارم با پاسخ بسیج مردمی عراق به مرجعیت شاهد دفع شر تکفیری‌ها باشیم

احمدی با تصریح اینکه پول، توطئه و اسلحه پشت جریان خطرناک داعش است، اظهار کرد: متاسفانه قصد سلفی‌های تکفیری صربه زدن به اماکن مقدس شیعیان است و طبیعتاً دولت ما هم نگران است چراکه به مرزهای ایران نزدیک شده‌اند در عین حال امیدواریم با حکم جهاد آیت‌الله سیستانی و پاسخی که بسیج مردمی عراق به مرجعیت دادند به زودی شاهد دفع شر آن‌ها باشیم.

مقام ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه ساده نیست که استان‌های عراق ظرف دو روز به دست داعش افتاده است، گفت: هرچند هدف آن‌ها مکان‌های مقدس شیعیان و ایران است اما ایران جایی نیست که کسی بتواند اسمش را به کوچکی ببرد و آن‌ها آرزویشان را به گور خواهند برد.

بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات همه جناح‌ها و احزاب

استاندار فارس در ادامه با اشاره به گذشت یک سال از آغاز به کار دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: دولت کارهای خود را با بهره‌گیری از همه امکانات و ظرفیت‌های جناح‌ها و احزاب اولویت‌بندی کرده و لحاظ کردن اراده تمام ملت وجه کارش بوده است تا با استفاده از همه سلایق ضمن حفظ اصول و ارزش‌ها کشور را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

احمدي با بيان اينكه در دولت قبل در شوراي امنيت ملي درخصوص مذاکرات هسته‌ای تصمیم‌گیری می‌شد، گفت: با سپردن مسئولیت مذاکرات هسته‌ای به وزارت خارجه، این وزارتخانه از حالت انفعالی خارج شد و تاکنون در چارچوب مصالح و منافع ملی عمل شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه سیاست خارجی ظرف 8 سال گذشته چهارچوب مشخصی نداشته است، تصریح کرد: سیاست خارجی یعنی تعقیب منافع ملی در خارج از مرزها و در دولت تدبیر و امید برخلاف دولت‌های قبل سفر خارجی بدون دستاورد انجام نمی‌دهد و سفر مقامات بلندپایه اگر نفعی برای کشور نداشته باشد، نباید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه در عالم سیاست هیچ کس دنبال برد و باخت نیست، افزود: البته قدرت‌های بزرگ دنبال بُرد و باخت هستند. شاید برای اولین بار باشد که یک قدرت جهانی سومی حرف جدیدی می‌زند و بر مواضعش پافشاری می‌کند و به فکر نتیجه بُرد- بُرد است و دشمنی‌هایی که در حق ما اعمال می‌شود به خاطر پایداری بر اصول است.

جشن‌های سالگرد انتخابات 24 خرداد دولتی نیست

وی با اشاره به جشن‌های سالگرد انتخابات 24 خرداد گفت: این جشن‌ها دولتی نیست چه اشکالی دارد که مردم روزهای زیبا و به یادماندنی خود را جشن بگیرند. نقاط عطف در تاریخ نقاطی است که جهت حرکت عوض می‌شود؛ ممکن است روزی پوپولیسم و توده‌گرایی پیش ‌رود و روزی تدبیر و خردورزی حاکم می‌شود.

احمدی با بیان اینکه دولت عزم خود را برای تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی جزم کرده است، گفت: فرهنگ و اقتصاد بدون هم راه به جایی نخواهد برد.

وی ضمن تاکید بر شتاب در طرح‌های اشتغالزا گفت: به منظور ایجاد اشتغال زمین 80 هزار متری به استیل البرز واگذار کردیم تا فعالیت خود را شروع کند. همچنین زیرساخت های شهرک سلامت در حال فراهم‌سازی است که تأثیر زیادی در اشتغال‌زایی خواهد داشت.

استاندار فارس ضمن بیان اینکه به دنبال آمار دادن نیستیم و می‌خواهیم به مردم شفاف و راست بگوییم، گفت: انتقال کارخانه ریشمک از بلوار امیرکبیر به لپویی را پیگیری می کنیم و همه توان خود را روی ایجاد اشتغال گذاشته ایم.

به گفته این مقام مسئول، اکنون 300 هزار افغانی در فارس مشغول به کار هستند و 280 هزار نفر هم بیکار وجود دارد که فرآیند اخراج افاغنه و به کارگیری نیروهای ایرانی دنبال می‌شود.

نمی‌دانم پرونده برج‌های دوقلو چگونه به شورای عالی شهرسازی رفته است

استاندار فارس در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص برج 25 طبقه شیراز خاطرنشان کرد: پروژه‌ها برای ساخت ابتدا در شهرداری سپس در کمیته فنی و بعد از آن در کمیسیون ماده پنج که به ریاست استاندار و یا معاون عمرانی وی تشکیل می‌شود، بررسی شده و سپس به شورای عالی شهرسازی می‌رود که در آنجا بررسی شود که شهردار و استاندار اعمال نفوذ نکرده و پروژه روند قانونی را طی کرده باشد اما نمی‌دانم چه فرد یا افرادی بدون طی مراحل قانونی به طور مستقیم پرونده برج‌های خیابان زند را به شورای عالی شهرسازی برده‌اند.

وی افزود: همان کسانی که مسئله برج خیابان زند را به برنامه ثریا بردند اکنون نیز بدون طی مراحل قانونی، پروژه را مستقیم به شورای عالی شهرسازی و معماری برده‌اند.

احمدی اظهار داشت: تعداد بسیاری برج در مشهد، تهران، قم و سایر شهرها ساخته می‌شود اما تنها مسئله شیراز در شبکه‌های سراسری رسانه ملی پخش می‌شود و ما هرچه تلاش کردیم که این مسائل در رسانه ملی مطرح نشود، اما این کار شد.

نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: یک سری حرکت‌های سنجیده یا ناسنجیده دارد به فارس لطمه می‌زند در حالی که هر کس به شیراز آمده و جاذبه‌های آن را دیده، جاذبه‌های دیگر شهرها از ذهنش محو شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وقتی ما از بحث احداث برج در خیابان زند حمایت کردیم برخی گمان کردند شاید ما به دنبال حمایت از فرد خاصی هستیم اما به ولله جز اعتلای ایران و به تبع آن فارس چیزی نمی‌خواهیم.

وی بیان داشت: بدون شک آن کس که مسائل این استان را از بالا می‌بیند و درک بیشتری از اوضاع دارد، سوز بیشتری خواهد داشت.

استاندار فارس ادامه داد: ما از آنان که بحث باغ فرزانه را مطرح کردند سوال می‌کنیم آیا این باغ تلمبه یا چاه یا آب روانی دارد، آیا متولی برای آب دادن آن وجود دارد که تضمین کند این باغ چند سال دیگر به واحد مسکونی و مدرسه و... بدل نشود؟

چه اشکالی دارد شیراز هم مانند دبی شود؟!

استاندار فارس با بیان اینکه چه اشکالی دارد شیراز هم مانند دبی شود و مردم در خانه‌های خوب باعزت زندگی کنند، ابراز کرد: آیا این ساختمان‌هایی که اکنون در خیابان زند وجود دارد در خور شیراز است و آیا شان مردم سومین حرم اهل بیت این است که برای خرید پوشاک در مغازه‌های چند متری زن و مرد بدون فضای کافی در کنار هم خرید کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذار به جایی می‌رود که امنیت داشته باشد، اضافه کرد: اگر به نتیجه گرفتن مطلوب این پروژه کمک نشود بر روی سرمایه‌گذاران بسیار تاثیر بدی می‌گذارد چرا که سرمایه‌گذار دقیق اوضاع و احوال را می‌سنجد و روزنامه‌ها و رسانه‌ها را مطالعه می‌کند و حواشی این برج تاکنون چندین سرمایه‌گذار را از سرمایه‌گذاری در فارس پشیمان کرده است.

احمدی با بیان اینکه نمی‌توان در لامرد و زرین‌دشت برای توریست‌ها جاذبه ایجاد کرد، ادامه داد: سرمايه‌گذار كه نمي‌رود در زرين‌دشت و داراب برج و مجتمع‌هاي تجاري و خدماتي و هتل بسازد، بايد شيراز را كه محل توجه گردشگران است هدف قرار داد تا بعد تاثير رونق اقتصادي به شهرستان‌های استان هم برسد.

استاندار فارس اضافه کرد: اکنون برخی از هواپیمایی‌ها که خواهان توسعه انتقال مسافر به شیراز هستند به ما می‌گویند فرودگاه شیراز تا 10 پرواز بیشتر ظرفیت ندارد و هتل‌ها نیز تا اسفندماه رزرو است.

کوچک‌ترین تعرضی به دکتر عارف نشد

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری که با اشاره به جلسه سخنرانی دکتر عارف و یونسی، پرسید آیا مدیریت استان نمی‌خواهد نظم و امنیت را به جلسات مسئولان کشوری برگرداند، گفت: تاکنون همه جلسات در استان فارس به خوبی برگزار شده است و دستگاه‌های قضایی و سیاسی استان تلاش می‌کنند که تمام جلسات بی‌حاشیه برگزار شوند درحالی که در برخی استان‌ها اصلا اجازه برگزاری چنین جلساتی را نمی‌دهند.

احمدی ضمن تاکید بر اینکه هیچ کس علیه آقای عارف کوچک‌ترین شعاری نداده است، تصریح کرد: در جلسه سخنرانی دکتر عارف کوچک‌ترین تعرضی به وی نشد و تا آخرین لحظه حضور در شیراز راضی بوده و تشکر هم کرد اما در جلسه دانشگاه کسان دیگری هم بودند که انتظار نبوده است حضور داشته باشند و برخي نسبت به حضور وی انتقاد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ماهیت جامعه ما آزاد است و رئیس‌جمهور هم بارها تاکید کرده است که نمی‌خواهیم دهان مردم را ببندیم و نقاد را خفه کنیم، یادآور شد: ما هم در زمان دانشجویی با وجود خفقانی که رژیم شاه ایجاد کرده بود بساط برخی افراد را در دانشگاه به هم می‌ریختیم و از آن طرف هم عده دیگری که آدم‌های لاییک و وابسته به نظام شاهنشاهی بودند، جلسات سخنرانی شهید مطهری را به هم می‌ریختند.

احمدی تاکید کرد: دکتر عارف، رئیس دانشگاه بوده است و ذات دانشجو را می‌داند و می‌شناسد اما اینگونه نبوده است که سخنرانی انجام نشود یا توهین شده باشد.

استاندار فارس با تصریح اینکه آقای یونسی طی دو روز در شیراز 24 برنامه داشت، تاکید کرد: کسی علیه آقای یونسی شعار نداد و اگر برای وی امنیت نبود که 24 برنامه را دنبال نمی‌کرد و همان ابتدا برمی‌گشت.

علت عدم برگزاری سخنرانی در جهاد دانشگاهی

رئيس شوراي تامين استان فارس با اذعان به اینکه گروهی سیاسی‌ای که شناسنامه‌دار هم نبودند درخواست سخنرانی دکتر ابتکار در سالن جهاد دانشگاهی را داشتند و شخصا گفتم برای این سخنرانی مجوز بدهید، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای تامین جلساتی که احتمال تشنج در آن وجود دارد، نباید در سالن جهاد دانشگاهی برگزار شود چراکه ممکن است به خیابان بکشد و کنترل آن سخت باشد بنابراین وقتي كه براساس قوانين موجود، محلي را براي برگزاري يك سخنراني مناسب تشخيص نمي‌دهند، بايد تابع قانون بود و به گروهی که درخواست داده بودند اعلام کردیم به جز سالن مذکور در هر سالن دیگری که خواستند جلسه را برگزار کنند اما آن‌ها بر مکان اصرار کردند که وقتی گروهی اصرار بیخود می‌کند، مشخص است که قصدی دارد و قلقکش می‌شود که کاری کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه خواست یک جامعه انقلابی وجود سلایق گوناگون است، گفت: دو گروه فکری در گذشته به نام چپ و راست و اکنون به نام اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور فعالیت کرده‌اند و هرچه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم فعالیت این دو گروه برای تصاحب صندلی‌های مجلس بیشتر شده و هر کدام به شیوه‌ای ورود پیدا می‌کنند که امیدواریم بتوانیم جلسات بدون حاشیه داشته باشیم و به دنبال جمع کردن حاشیه‌ها و رفع مسائل هستیم.

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مدیران فارس بر اساس بازی یک اصلاح‌طلب و یک اصولگرا انتخاب شده‌اند، گفت: اصلا به چنین بازی‌ای معتقد نیستم و این‌ها حرف و دکان است چراکه لیست مدیران ما مشخص است و 95 درصد کسانی که منصوب کرده‌ام اصلاح‌طلب هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه که از وی پرسید چه نقدی به عملکرد خودتان و دولت دارید، تصریح کرد: به خودم انتقاد دارم که چرا مدیری که تابلودار اصولگرایی باشد در بین مدیران منصوب شده وجود ندارد. با توجه به تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از همه جناح‌ها من خودم را مقصر می‌دانم که چرا این مورد را رعایت نکردم.

همه استانداران بر سر مسائل سهم‌خواهی درگیر هستند

مقام ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه همه استانداران بر سر مسائل سهم‌خواهی درگیر هستند، گفت: من استاندار هستم و برای رسیدن به هدفم حق دارم ابزارم را خودم انتخاب کنم.

استاندار فارس بزرگ كردن اصولگرا و اصلاح‌طلب و ايجاد دسته‌بندي‌هاي سياسي در عرصه‌هاي اجرايي را آفت دانست و گفت: اين اتفاق ما را از رسيدن به هدف باز مي‌دارد.

احمدی با اذعان به اینکه انتصابات ما در فارس از سایر استان‌ها پیشی گرفته است، خاطرنشان کرد: از 29 فرماندار 25 یا 26 فرماندار را عوض کردیم و تعداد باقی‌مانده هم به خاطر لحاظ مسائل عاطفی از جمله تمام شدن مدرسه بچه‌هایشان فعلا باقی مانده‌اند و از بین آن‌ها فقط فرماندار یکی از شهرستان‌ها پاسدار است.

وی با طرح این پرسش که آیا گذاشتن یک پاسدار به عنوان فرماندار جرم است، گفت: بنابر مصلحت و درخواست نمایندگان یکی از 29 فرماندار را از گروه دیگری انتخاب کردم اما در برخی رسانه‌ها آنچنان به من حمله کرده‌اند که انگار جنایت مرتکب شده‌ام؛ آیا جرم این فرماندار این است که به جبهه رفته و جانباز است یا اینکه لباس سبز پوشیده است؟ به چه حقی و چرا باید مانع شویم که گروه دیگری در پیکره اجرایی کشور ورود پیدا نکند؟

استاندار فارس با طرح این پرسش که آیا سپاه فقط به درد شهید شدن می‌خورد، افزود: سپاه یک واقعیتی است که دارد جانبازی می‌کند و امنیت شهر و کشور را تامین می‌کند. تمام مسئولان انقلاب اسلامی مشروعیت خود را از امام خمینی(ره) می‌گیرند و ایشان فرمود: «ای کاش من هم یک پاسدار بودم.» چرا می‌خواهید مردم را در برابر سپاهی قرار دهید که امام اینگونه راجع به آن سخن گفته است.

احمدی افزود: برخی ایراد می‌گیرند که وقتی دکتر روحانی می‌گوید من سرهنگ نیستم و حقوقدانم شما هم نباید از سرهنگ‌ها استفاده کنید اما باید به آن‌ها گفت که توجه کنید که دکتر روحانی در چه مقام و موقعیتی این سخن را گفته است؛ منظور وی این بوده است که من مانند سرهنگ که دستور را باید اطاعت کند نیستم بلکه استدلال می‌کنم؛ با توجه به اینکه وزیر دفاع دولت یازدهم یک پاسدار است، آیا من نمی‌توانم در کابینه‌ام پاسدار داشته باشم؟

مقام ارشد دولت در استان فارس با یادآوری اینکه در شب‌های برفی و در آتش‌سوزی‌هایی که رخ داده است نیروهای سپاه کمک کرده‌اند، گفت: اخيراً نیز براي جابه‌جايي گندم‌ و صیفی‌جات كشاورزان جنوب فارس، با توجه به كمبود كاميون با همكاري فرمانده سپاه فجر از امكانات ترابري این نهاد جهت خدمت به مردم و روی زمین نماندن کار مردم استفاده شده است.

احمدی با بیان اینکه در خصوص اقتصاد مقاومتی هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی استان طرح ارائه نداد اما سپاه در این مورد طرح‌های بسیاری ارائه و 5هزار شغل ایجاد کرده است، گفت: به ما انتقاد مي‌كنند كه چرا سپاه در طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي شركت می‌كند باید گفت چون سپاه عضو شوراي برنامه‌ريزي و توسعه اشتغال است، اتفاقا تنها دستگاهي كه براي توسعه اشتغال برنامه ارائه كرده سپاه بوده است، این انتقاد ناوارد است که ما بگوييم چون تو سپاه هستي استفاده نمي‌كنيم.

استاندار فارس اضافه كرد: سپاه، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي هم مردم همين سرزمين هستند، چرا آنها را از مردم جدا كرده و مردم را مقابل آنان قرار مي‌دهيم؛ باید هوشیار بود که دشمن هم همين رامي‌خواهد، دشمن به‌دنبال ايجاد تفرقه و تضعيف نيروهايي مثل سپاه و روحانيت است.

هیچگاه به فرماندار شیراز نگفتم که برود

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر فشار وارد کردن به مدیر ارشد شهرستان شیراز برای استعفا تصریح کرد: چنین چیزی واقعیت ندارد، نباید مثل شایعه‌پراکنان حرف زد؛ این‌ها دروغ محض است و هیچگاه به فرماندار شیراز نگفتم که برود و محکم ایستاده و کارش را انجام می‌دهد. ما با همه با رفاقت پیش می‌رویم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در برخی محافل مطرح می‌کنند که شما گفته‌اید نیرو ندارید، اظهار کرد: در هیچ جلسه‌ای اعلام نکرده‌ایم که نیرو کم داریم و هیچگاه دریوزگی مدیریت نکرده‌ایم؛ اهل تعامل هستیم نه تقابل و طبق ارزش‌های حاکم بر دولت و در چارچوب و خواست نظام و تحت ارزش‌های نظام و انقلاب پیش می‌رویم.

استاندار فارس ضمن تاكيد براينكه نبايد شايعات مختلف در خصوص تغييرات مديريتي را دامن زد، گفت: از بعضي خواهش مي‌كنيم كه وارد عرصه مديريتي شوند اما نمي‌پذيرند و در عوض عده‌ زيادي هم هستند كه دو هزار تا واسطه مي‌فرستند تا پست بگيرند.

احمدی بیان کرد: پس از انتصاب یکی از مشاوران استانداری، خانمی که استاد دانشگاه است مدعی شد که این حق من است و با این استدلال که در ستاد فعالیت داشته است، سهم‌خواهی می‌کرد در حالی که حکم ابلاغ وی در 23 خرداد صادر شده بود ضمن آنکه این‌ها ملاک واگذاری مسئولیت به افراد نیست بلکه باید شایستگی، لیاقت و دلسوزی افراد را مد نظر قرار داد.

استاندار فارس در پاسخ به این انتقاد که چرا برخی مدیران دولت قبل را عوض نمی‌کنید، تصریح کرد: تا کنون 6 نفر را برای مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معرفی کرده‌ام اما این داستانی است که دست من نیست، من که نمی‌توانم چماق بردارم و با وزیر دعوا کنم. تا کنون 3 نفر را به صورت مکتوب به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس و 7 نفر را برای اداره راه و شهرسازی معرفی کرده‌ام اما وضعیت خاصی حاکم است و فقط در اختیار من نیست که البته به دنبال افزایش و اصلاح قانون اختیارات استانداران هستیم.

احمدی تصريح كرد: آن‌جايي كه اختيار با استاندار بوده، تغييرات به‌موقع و با استفاده از نيروهاي خوب و تاثيرگذار انجام شده است اما تغيير مديران كل دست استاندار نيست اگرچه بدون نظر استاندار هم مديري انتخاب نخواهد شد.

باید به اخلاق دوران جنگ برگردیم

استاندار فارس با اشاره به دیدار خود با جانبازان ضمن اذعان به اینکه در بین آن‌ها خیلی کم آوردم و خجالت می‌کشیدم، گفت: صاحبان اصلی انقلاب جانبازان و ایثارگران هستند اما هیچگاه سهم‌خواهی نکرده و خواهان پست و مقام نبوده‌اند و ما مدیون آن‌ها هستیم اگر به دنبال هوای نفس، پست‌پرستی و زیاده‌خواهی برویم بلکه باید به اخلاق دوران جنگ برگردیم چراکه آن اخلاق بود که کشور را نجات داد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مهم‌ترین اقدام دولت را رشد اقتصادی از منفی6 به صفر دانست و گفت: در يكسال گذشته دولت تدبير و اميد با دوري از افراط و تفريط، مشي اعتدال را در همه بخش‌ها پيش‌گرفته و براساس تدبير عمل مي‌كند و به‌همين دليل کشور از رکود و تورم خارج شده است.

احمدي در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درخصوص عملکرد دولت در حوزه فرهنگ اظهار کرد: در مباحث فرهنگي تنها 20 درصد اعتبارات در اختيار دولت است و 80 درصد آن در ساير نهادهاي خارج از دولت وجود دارد.

استاندار فارس با اشاره به معضل بی‌حجابی و بدحجابی تصریح کرد: می‌توان با قوه قهریه این معضلات را در یک رو ز جمع کرد اما این راهش نیست و باید واقعیات جامعه را دید؛ برای کار فرهنگی باید تمام دستگاه‌ها و مردم با هم به میدان بیایند و کار کنند.

وي با اشاره به كمبود روحاني در برخي مساجد و با تاکید بر اينكه از ظرفيت موجود روحانيت هم بايد استفاده مطلوب را داشت، گفت: از فرمانداران هم خواسته‌ام كه از ظرفيت‌هاي روحانيت خصوصا در مباحث فرهنگي به‌خوبي و با برنامه‌ريزي مناسب استفاده شود.

احمدي با تصريح اينكه روحانيت مي‌تواند با ورود به‌موقع به برخي مسائل، از بروز اختلاف‌هاي قومي، سياسي و نزاع‌ها در سطح شهرها و روستاها و نقاط مختلف جلوگيري كند، تاكيد كرد: اگر از اين ظرفيت به‌خوبي و به‌موقع استفاده شود، بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد و يكي از راهكارهاي آن هم مسجدمحوري است.

وي در خصوص راه‌اندازي مترو در شيراز نيز گفت: اميدواريم طي هفته‌هاي آينده شاهد راه‌اندازي آزمايشي قطار شهري در فاز يك باشيم اما تاكنون مطلبي در خصوص ايجاد مونوريل در جلسات مطرح نشده است.

استاندار فارس با بيان اينكه طرح ايجاد هواپيمايي فارس‌لاين را با جديت دنبال مي‌كند، گفت: هيچ سرمايه‌گذاري در استان فارس با درهاي بسته مواجه نخواهد شد.

احمدي با تاكيد براينكه خبرنگاران را صالح‌ترين افراد براي نقد كردن عملكردها مي‌داند، گفت: اعتقاد راسخ داريم كه اين كشور را با استفاده مناسب و كامل از امكانات و ظرفيت‌هاي موجود مي‌توان در مسير رشد و تعالي هدايت كرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهزيستي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
2
چرا مدير کل بهزيستي را کنار نمي گذاريد؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
3
سوالی به این گفته استاندار:نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: یک سری حرکت‌های سنجیده یا ناسنجیده دارد به فارس لطمه می‌زند در حالی که هر کس به شیراز آمده و جاذبه‌های آن را دیده، جاذبه‌های دیگر شهرها از ذهنش محو شده است.
آیا هر کسی که می آید خراب کردن آثار تاریخی شیراز را می بیند که بیاید چطور گند بهش بزند مثل ارگ کریم خانی و هتلی که در حال ساخت است ؟
یا مردم ساده ای که به نظر سرمایه گذاران و تبلیغات می شود راحت گولشان زد ؟
یا قیافه های از جا در رفته ای که دست منجلابهای ساخته غرب در جاهایی مثل دبی را از پشت بسته اند ؟
هنوز در این شهر فریهیختگانی هستند که گول ظاهر فریبیها را نمی خورند .شیراز مثل دبی آقا هنر نیست دبی که یک شهر غربی برای خوش گذرانی ها و خرید و مصرفگرایی است خیلی مدعی هستید اصالت معماری سنتی را احیا کنید نمونه آن دیوارهای بلوکی خیابان همت که با طرحی ساده و کم هزینه انسان را به حال و هوای شیراز قدیم می برد . از این چیزهای بی ارزش مثل برج در وسط خیابانهای شلوغ که دنیا را بر داشته توریزم که می آید دنبال
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
3
نمی دانم چرا مطلب قبل قطع شد
اما اگر دنبال جذب توریزم هم هستیم راه را داریم کج می رویم
توریز امنیت می خواهد
زیبایی های طبیعی می خواهد .
دارد فرار می کند از کشورهای بتنی تا باز انسانیت را بیابد .
معماری اصیلمان را بیشتر بشناسیم و هویتهایمان را در غربزدگی نبینیم
شاعر می گوید آنچه خود داشت ز بیگانه تمنی می کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
4
آقا ما نخواهیم شیراز را دوبی بکنی کی رو باید ببینیم. آخه این چه حرفیه! شورا و شهردار باید پاسخش را بدهند...
دوستدار استاندار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
4
خدمت استاندار عزیز عرض میکنم مراقب و مواظب مشاور عالیتان باشید یه وقت خدای ناکرده سرتان بر باد ندهد.این افرادی که شعار دادند با عارف مشکل نداشتند بلکه باتوفیقی که در فتنه 88 نقش داشته مشکل داشته اند.آقای استاندار حضور همزمان توفیقی با عارف درشیراز با هماهنگی مشاور عالیتان بوده تا بین شما واصول گراها فاصله بیندازند .بین شما وامام جمعه ی محترم شیرازوفرمانده سپاه استان فاصله بیندازند .محبت شمادردل اصولگراها در سطح اسان کم کنند.طبق اطلاع واصله مخالفت اصلاح طلبان تندرو استان علیه شما وصدور بیانیه علیه شما بااطلاع ورضایت اوصورت گرفته.او مدافعیست که بجای دفاع به شما گل میزند.من آنچه شرط بلاغ است با شما گفتم چون دوستتان دارم.موفق ومنصور باشید.
سرباز وطن
Germany
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
1
قابل توجه تحلیلگران اجتماعی و صاحبان منبر

آمار شگفت آور گوگل از سرچ کلمات "سکس"، "ایران" و "چادر" در دوران احمدی نژاد


http://barayemardom.ir/news/news_item.asp?NewsID=17367

گوگل بزرگترین موتور جستجوگر جهان است که روزانه میلیون ها کلمه را برای مخاطبین خود جستجو میکند/ شما به دنبال برداشت های سیاسی از این موضوع هستید/ جامعه زمانی به دنبال فحشا میرود که دغدغه نداشته باشد / احمدی نژاد با آمدنش فضای جامعه را به سمت توجه به مسایل معنوی، عدالت و حضرت مهدی (عج) معطوف نمود
دوست استاندار عزیز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
1
بزرگترین اشتباه شما در انتصاب فرمانداران کوار- خرامه - سروستان رقم خورد.
واقعا تا این حد باید از فشارهای افراد هراس داشته باشید. که قلم بر نام کسی بکشید. که خونش را در خدمت به حفظ شخصیت شما نثار میکرد.
آیا باز هم بر این اشتباه مجموعه استانداری در انتخاب این فرمانداران بخصوص کوار و سروستان پافشاری میکنید. یا مارا در این دو شهر به جمع حامیان خود برمیگردانید. و در این دو گزینه تجدید نظر خواهید کرد.
خسروانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
تو را به خدا این صحراییان مدیر کل دفتر فنی استانداری که از عوامل نفوذی احمدی نژاد هست را برش دارید ایشان از گروه رایحه خوش خدمت دولت قبل می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
1
آقاي احمدي ما مي خواهيم به اخلاق دوران دفاع مقدس (جنگ) برگرديم؛ حالا شما بفرماييد كه چقدر سابقه حضور در بقول خودتان جنگ داريد؟ تا اخلاق آن دوران از شما ياد بگيريم!
ناشناس
United States of America
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
1
آقا من شیرازی و خیلی از همشهریهای عزیز نه تنها می خواهیم مثل دبی بشویم که حتی از دبی هم باید پیشی بگیریم. نماینده شورای شهر فرستادیم که نماینده تفکر ما باشند و تصمیم آنها تصمیم اکثریت مردم این شهر است و استاندار هم منتخب رئیس جمهور منتخب این شهر و نماینده اکثریت. شهرهایی مانند سائوپائولو ، گوانگجو ، استانبول ، سن پترزبورگ ، پوسان و.... هم دارای تاریخ پر قدمت و آثار فراوان دیدنی و سیاحتی هستند و در عین حفظ سنتها جدیدترین و مدرنترین سازه های معماری در دل اونها ساخته شده. من نمی فهمم چرا شیراز نباید مثل یکی از این شهرها بشود. لابد باغ نیمه ویران و خشکیده فرزانه از آثار باستانی است یا مثلا در تهویه هوای شهر موثر است. یه دنیا حرف هست و دلیل اما اینجا جایش نیست ... به هر حال بسیاری از ما ساکنان این شهر هم محق هستیم که از استاندار و شهردار و شورای شهر منتخب خود دفاع کنیم و از آنها بخواهیم شیراز را به جایی که لایق ان است برسانند
ناشناس
شما اگه می خوای شیراز مثل دبی باشه خب می تونی تشریف ببری دبی. دوست عزیز شیراز شیرازه. به شهرهای امثال دبی میگن شهرهای یک شبه! هیچ جایگاهی در شهرسازی ندارن. لااقل به شیوه شاه و هم پیاله هاش بگید می خواید بشه نیویورک و پاریس و لندن. نه دبی! اونا می خواست تهران رو بکنن نیویورک شد این! اگر که می خواد شیراز بشه دبی، چی به سر شیراز خواهد آمد؟!
ناشناس
دوست گرانمایه
استدلال شما به اندازه کافی برای مخاطبان این سایت روشنگرانه است. البته که شیراز شیرازه و البته که هیچکس دبی را آرمان شهر نمیدانم. من شهرهایی رو گفتم که هم دارای تاریخ پر قدمت و آثار فراوان دیدنی و سیاحتی هستند و در عین حفظ سنتها جدیدترین و مدرنترین سازه های معماری هم در دل اونها ساخته شده. مگه شیراز از شهرهایی مثل استانبول، سائوپائولو، سنپترزبورگ، گوانگجو، دهلی نو، بانجارماسین و.... و حتی مکه مکرمه و مدینه منوره چی کم داره که در عین وجود مانیومنتهای سنتی بسیارشان خیلی پیشرفت عجیبی داشته اند من میخوام شیراز شهری باشه که اکثریت شهروندانش و من جمله خودم میخواهیم باشه . همان طور که پدران من در این شهر زندگی کردن و همین آثار تاریخی که شما میفرمایید رو ساختن. من وارث همین شیرازی هستم که توسط اجداد با فرهنگ و پیشینیان عزیزمان در ادب و معماری و هنر و صنعت و فرهنگ زبانزد شده و به همین دلیل هم من و امثال حقیر که به حمدلله اکثر شهروندان این شهرند نخواهیم گذاشت راه گذشتگان و چراغی که اونها برافروختند خاموش بشه. شیراز حتما به قله های بلند در معماری شهری و بناهای شکوهمند و تاریخی خواهد رسید و اراده مردم و مسئولین هم جز این نیست که تاریخ پر شکوه این سرزمین ادامه پیدا کنه.
باش تا صبح دولتت بدمد...
سعيد خنج
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
دوستدار استاندار؛!!!
اگه خيلي استاندارو دوست داري اين حرفا رو نزن چون قطعا الان دارن بهت ميخندن.چون نزديكترين فرد به استاندار مشاور عاليشه.كسيه ك اصلا تحميلي نيست.و از چشماش بيشتر بهش اعتماد داره
شيرازه شما هم درج كن ك اين اقا سو تفاهم نشه براش
سارا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
جناب استاندار، كسي ب جبهه و جنگ مشكلي نداره.
سپاه هم براي مردم ارزشمند هست و كسي خدماتش رو از ياد نبرده، ولي فرمندار يك شهر بودن اون هم شهري مثل كازرون نياز به تسلط بر علوم مختلفي داره.
شما كارنامه درخشاني در زمينه مديريت از جناب فرماندار ارائه بديد،مردم قبول مي كنن حرف شما رو.
ناشناس
Germany
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
اگر داراب هم بشود سرمايه گذار آورد كه بد نيست