کد خبر: ۵۶۹۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

درس «اعتدال» ارزشی ها به توفیقی و افراطیون فارس+فیلم

این‌که رسانه‌های افراطیون به دروغ، اعتراض دانشجویان به توفیقی را اعتراض به عارف جلوه دادند، امر غافل‌گیر کننده‌ای نبود و نیست و نخواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ سنجش تقوای رسانه‌ای جبهه موسوم به اصلاح‌طلب، چه در استان، چه در کشور و چه در آن سوی مرزها، کار چندان سختی نیست. حداقل حالا که برنامه سخنرانی دکتر عارف در دانشگاه شیراز برگزار شده، به خوبی می‌توان این سنجش را انجام داد. در حالی که کوچک‌ترین شعاری علیه عارف سر داده نشد و حتی از جایگاه ویژه این اصلاح‌طلب شاخص و معتقد به نظام در میان دانشجویان حزب‌اللهی هم سخن به میان آمد، رسانه‌های اصلاح‌طلب سعی کردند تا این‌گونه وانمود کنند که اعتراض دانشجویان به عارف بوده است! و این در حالی بود که دانشجویان صرفا به حضور توفیقی که عملکرد بسیار بدی در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 داشت، معترض بودند. مشاهده فیلم زیر گویای نظر دانشجویان معترض است:

اما در این میان، یک نکته معنادار برای طیف افراطی اصلاح‌طلب در استان وجود دارد. این گروه معلوم الحال که سعی دارد خود را «اعتدال‌گرا» بنامد، در حالی به دانشجویان معترض به حضور توفیقی حمله‌ور شده و با تحریف واقعیت، خبر دروغ را در رسانه‌های خود به مخاطب القا می‌کند که به نظر، معنای «اعتدال» بیشتر از آن‌که با شعار محقق شود، با عملی چون اقدام دانشجویان محقق می‌شود. آن جمع دانشجو روز پنج‌شنبه به خوبی توانست معنای اعتدال و میانه‌روی و داشتن بغض و حب نسبت به افراد را متناسب با نظام اسلامی پیاده سازد؛ ابراز علاقه به عارف؛ شخصیتی اصلاح‌طلب که اگرچه هم‌فکر آن‌ها نبود اما در چارچوب نظام و قوانین‌اش حرکت می‌کند و ابراز تنفر از توفیقی‌ که اگرچه این روزها سخن از اعتدال سر می‌دهد اما در فتنه 88، در اجرای بزرگ‌ترین ظلم به نظام اسلامی، نقش قابل توجهی ایفا کرد. اهمیت این رفتار دانشجویان معترض به حضور توفیقی در دانشگاه شیراز را زمانی می‌توان بهتر درک کرد که به رفتار قبیله‌گرایانه طیف اصلاح‌طلب افراطی معتدل‌نما دقت کرد. اگر این جماعت لحظه‌ای احساس کنند که منافع‌شان به خطر افتاده، همه را از دم تیغ افراطی‌گری خود خواهند گذراند و فرقی نمی‌کند که طرف مقابل با آن‌ها باشد یا بر آن‌ها. در نظام فکری این افراطیون، فقط منفعت سیاسی و اقتصادی است که حرف اول و آخر را می‌زند. نمونه‌های بارز این رفتار را چند ماهی است که می‌توان در نقدهای بی‌اساس آن‌ها به استاندار فارس که استاندار دولت اعتدال‌گرا است، مشاهده نمود. استاندار اعتدال‌گرا مورد انتقاد این جماعت اعتدال‌نما است چون به خواسته‌های افراطی آن‌ها عمل نکرده است.

این‌که رسانه‌های افراطیون به دروغ، اعتراض دانشجویان به توفیقی را اعتراض به عارف جلوه دادند، امر غافل‌گیر کننده‌ای نبود و نیست و نخواهد بود. این جماعت معلوم الحال با رسانه‌های‌شان این‌گونه رشد کرده‌اند که همه را با یک چشم ببیند؛ چشم منفعت بین! این‌که الان آن‌ها دم از اعتدال و همراهی با دولت می‌زنند هم بیشتر شبیه یک فیلم است؛ فیلمی که وقتی در جلسات خصوصی‌شان آن را برای هم تعریف می‌کنند، احتمالا از نقش ریاکارانه خود ذوق‌‌زده می‌شوند و به ریش کسانی که امید به آن‌ها بسته‌اند، می‌خندند. فهم تفاوت قائل شدن میان عارف و توفیقی از سوی دانشجویان، برای این گروه افراطی نه امکان‌پذیر است و نه قابل انتظار؛ دروغ‌گویی و تحریف واقعیت اما، انتظار همیشگی از آن‌هاست. برای کسانی که دروغ بزرگ تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را در بوق و کرنا کردند، گفتن این خرده دورغ‌ها کار چندان عجیبی نیست.

سخنرانی توفیقی در مسجد دانشگاه تهران

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
12
توفیقی ازفتنه گران است عارف هم ازفتنه گران حمایت می کندمردم ازفتنه گران بیزارندسعی نکنیدباجاروجنجال آنها راموجه جلوه دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
0
جذب حداکثری و دفع حداقلی این رویه را به ما نشان نمی دهد. به سادگی به بهانه اختلاف سلیقه سیاسی نباید کسی را به خروج از نظام و کشور فرا خواند و همه چیز را مصادره به مطلوب کرد. خروج یکیایک همین اقشار مردم از نظام و کشور مقدمه آسیب فراوانی است به این مملکت به بهانه واهی. در حالی که حفظ اتحاد بسیار واجبتر و موثرتر در توفیق کشور در حرکت رو به جلوست. بلوغ سیاسی مردم روزبروز بیشتر می شود و نمیتوان با زدن برچسب سیاسی و انگهای نخ نما و خودخوانده یک گروه سیاسی کسی را سیاه و سفید کرد . همواره روشنی بر جهل پیروز است و آینده از آن ملتی است که صاحب تفکر است. بگذارید نقدها باشند تا اگر هم حق می گوییم حق ما جلی تر شود و اگر نمی گوییم هدایت شویم. کسی که دنبال سانسور و خفقان است لابد از هر کسی بهتر میداند که استدلالش چه ضعیف و سست بنیاد است و چقدر از حقیقت دور که حاضر به شنیدن هیچ نقدی و هیچ صدایی نیست جز صدای مجیزه گویان به اصطلاح ارزشی !
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
1
چشماتون رو به حقایق باز کنید ... داعش و سلفی ها کمر به نسل کشی شیعیان بسته اند. شما هی بهم بگید فتنه گر... تا کی می خواهید بر طبل اختلاف بکوبید....
ناشناس
ما اگر در دنیا با کافران و زورگوها میجنگیم.
در داخل هم با استبدادگران داخلی میجنگیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
0
این عزیزان منتخب مردمند و دوستدار پیشرفت کشورند. تخریب ناجوانمردانه شما کاری انشا الله از پیش نخواهد برد.