کد خبر: ۵۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 25 خرداد

نسخه هفت میلیون تومانی برای سرطانی‌های فارس

نشست خبری دولتی‌ها، از رییس‌جمهور گرفته تا استاندار و فرمانداران و ... امروز در روزنامه‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به نشست خبری رییس‌جمهور اختصاص داده و از میان صحبتهای رییس‌جمهور در این نشست تیتر زده که با عکسی از رییس‌جمهور بر روی صفحه اول خودنمایی میکند. خبر مسافرت آیت الله خاتمی به شیراز هم با عنوان «فروش اوراق مشارکت وقف جمعی از گام های کاملا خداپسندانه است» در صفحه اول تیتر شده. وی این سخنان را روز گذشته در جریان نشست «روحانیت و وقف جمعی» در حرم علی بن حمزه(ع) اظهار داشته و گفته: «این وقف جمعی که در حال حاضر قرار است در تهران و فارس به عنوان استان های پیشرو اجرا شود از گام های کاملا خداپسندانه است». «کشور متعلق به یک جناح و گروه نیست و در دولت تدبیر و امید از تمام ظرفیت های مدیریتی استان استفاده شده است» را استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه گفته و در صفحات داخلی این روزنامه به آن پرداخته شده. آذری رییس آموزش و پرورش فارس با نیم‌نگاهی ها گفتوگو داشته و گفته: «تا زمانی که برای آموزش هزینه کافی نمی کنیم نباید منتظر معجزه باشیم».

«افسانه» دستور رییس‌جمهور به استانداران مبنی بر اینکه تغییر فرمانداران و بخشدارانی که با دولت همراه نیستند را تیتر یک خود کرده. همچنین این روزنامه با عکسی از علی مطهری و استاندار فارس، صحبت‌های وی که خطاب به دولت گفته را در صفحه اول خود پر کرده است. یادداشت امروز با عنوان «خویشاوندی و آینده» به بررسی معضل رشد فزاینده پیری جمعیت پرداخته و از زوایای مختلف به آن پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده: «تا 20، 30 سال آینده خبر زیادی از عمه و عمو و خاله نخواهد بود». افسانه هم در صفحات داخلی خود به موضوع نشست خبری استاندار اشاره کرده و با تیتر «حاشیه سازان جلسات سیاسی را جمع می کنیم» به آن پرداخته است. صفحه آخر افسانه هم تمام و کمال از جام جهانی فوتبال گفته.

«خبرجنوب» موضوع نشست خبری استاندار را به صفحه اول خود کشانده و دو سوم این صفحه را به او اختصاص داده و تیتر زده «نمی گذاریم هر کسی برای استان هرچه خواست ببرد و بدوزد». یکی از صفحات داخلی این روزنامه هم تمام و کمال به موضوع نشست استاندار اختصاص داده شده. این روزنامه همچنین «کمر خمیده‌ی بیمارهای سرطانی زیر نسخه های 7 میلیون تومانی!» را در صفحه اول خود تیتر کرده که شرح آن در گفت‌وگوی مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان با این روزنامه آمده است. وی در این گفت‌وگو از مشکلات این انجمن گفته و از مردم خواسته به جای فرستان گل به مراسم ختم، به این بیماران کمک کنند. «شب چراغ سوسوی امیدی نمی زند» از دیگر عناوین داخلی است که به نگهداری 80 کودک نابینا در یک ساختمان استیجاری پرداخته و از مسئولان استان و شیراز گلایه کرده که در مراسم کلنگ زنی مجتمع خیریه نابینایان شرکت نکرده‌اند.

«عصرمردم» هم با تیتری از میان سخنان دیروز رییس‌جمهور در نشست خبری با خبرنگاران خود را به باجه‌های مطبوعاتی رسانده و خبر «ابلاغ شرایط معامله مسکن مهر تا ابتدای تیرماه» را با عکسی در همین رابطه در صفحه اول خود به چاپ رسانده. خبر حضور آیت الله خاتمی در همایش روحانیون و وقف جمعی از جمله اخبار داخلی است که با تیتر «سیاست زدگی و جناح بازی در شان روحانیت نیست» در صفحات داخلی این روزنامه به چاپ رسیده.
نظرات بینندگان