کد خبر: ۵۶۹۴۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
پاسخ مرکز پژوهشهای مجلس به احمد توکلی؛

تایید تخلف در صدور مجوز برجهای دوقلوی شیراز

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی پاسخ مفصلی به نامه احمد توکلی در خصوص دو برج 25 طبقه داده است.
به گزارش شیرازه، ماجرای احداث برجهای دوقلوی 25 طبقه در محل باغ فرزانه شیراز که در آخرین جلسه شورای شهر در سال 92 مصوب شده بود، اگرچه حدود سه ماه کش و قوس و برانگیختن اعتراض و انتقاد قشرهای مختلف از دانشجو و طلبه گرفته تا استاد دانشگاه و گروه های محیط زیستی، به بحث مهم شیراز تبدیل شد اما حالا، خبرهایی مبنی بر مخالفت با این طرح در سطح کشوری به گوش می رسد. پس از طرح این مصوبه در شورای عالی شهرسازی، حالا این مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است که به مسئله ورود کرده و انتقادات خود را در این خصوص بیان داشته است.
الف  در این خصوص نوشت: دکتر توکلی در نامه ای در ماه گذشته به مرکز پژوهش های اسلامی خواستار بررسی مرکز پژوهشها پیرامون روند تصویب ساخت این برج ها در شهر شیراز شد. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی پاسخ مفصلی به این نامه داده است که چند نکته در این پاسخ حائز اهمیت می باشد، اول اینکه: «نطر به اینکه احداث برج های مذکور در طرح جامعه و تفصیلی شیراز دیده نشده، صدور این مجوز با ضوابط شهرسازی مغایرت داشته و لازم است تا فرایند صدور مجوز از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی شود.» که این مطلب بیانگر درستی دغدغه مخالفین ساخت این برج ها می باشد و نکته دومی که در پاسخ مرکز پژوهش ها آمده است این است که: ولی جمله «شهرداری در زمین سهمی خود از پلاک فوق با هر تعداد، به صلاحدید می تواند ساخت و ساز نماید»، با هیچ ضابطه و معیار شهرسازی هماهنگ و سازگار نیست.

مرکز پژوهشهای مجلس همچنین یادآور شده است که بر اساس قانون باید صدور این مجوز پس مطرح شدن در شورای استان، با موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری باشد، امری که رخ نداده و مستقیما طرح تصویب شده است. در این زمینه مرکز پژوهشهای مجلس در نامه ای از شورای شهرسازی و معماری استان فارس و شورای اسلامی شیراز در این زمینه توضیح خواسته است که منتظر پاسخ این نهادها برای علت طی نشدن مراحل قانونی در تصویب این طرح می باشد.

لذا شایسته است مسئولین شهر شیراز، با سعه صدر بیشتر و توجه به اعتراض های مردمی در این زمینه عمل نمایند. آنچه مهم است حفظ ارزشهای فرهنگی و آسایش و آرامش مردم در شهر شیراز است که مطمئنا باید تصمیمی گرفته شود که نسلهای آینده نیز از آن آسیب نبینند. در ادامه تصویر نامه مرکز پژوهشها به نامه دکتر توکلی را در ادامه مشاهده می نمایید.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
12
وقتی اساتید دانشگاهی مثل شیراز متفقا در یک مورد اظهار نظر می کنند. مبنای کارشناسی و واقعیتهای علمی را مد نظر دارند نه مسایل سیاسی و جناحی
مسئولین عزیز این رو بفهمید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
15
تبریک به همه کسایی که در لغو برج های دوقلو نقش داشتن. تبریک به فعالان زیست محیطی. تبریک به فاطر. تبریک به دانشجوها طلبه ها و اساتید دانشگاه.
حامد
UNITED STATES
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
5
واقعا متاسفم.

متاسفم که بقیه کلانشهر ها مثل آب خوردن برج میسازن، اما تو شیراز، باید همیشه منتظر مخالف هاو اعتراض ها و .... باشیم وباید همیشه اندر خم یک کوچه بمانیم.
تاسف. تاسف..
ارسلان
این تکه را خوب اومدی مثل آب خوردن ! - هر وقت ضابطه و قانون هوا شد همه چیز میشه مثل آب خوردن
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
0
تبریک به دوستانی که از عدم رشد شیراز خوشحال شدند.تبریک به کسانی که از بیکاری جوانان سود می برند.واقعا ما شیراز یها آنقدر ...... هستیم که آقای توکلی بالذد برایمان تصمیم بگیرد.
خوشا شیراز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
2
مگه اونا که برج ساختن کجا رو گرفتن
بجز ترافیک و الودگی و... چیز دیگه هم هست؟
بحمد اله که توی میزان مغازه تجاری و... در ایران اولیم پس چرا در بیکاری هم اولیم؟
برای استاندار هم متاسفیم که قدمت و بزرگی شیراز رو با دبی بی اب و علف مقایسه میکنه ایشانم ظاهر ماجرا که همون برجهای بی ظابطه هستو میبینن

تبریک بخاطر وجود انسانهایی در شیراز که بخاطر زندگی و سلامتی مردم تا اخر ایستادند
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
2
به عنوان یک شهروند به تمام کسانی که در روند لغو مصوبه دخیل بودند تبریک می گم. تبریک به دانشجوها، طلبه ها، گروه فاطر، اساتید دانشگاه و نظام مهندسی، بیک بامدادی ، برنامه ثریا، گروه های دوست دار محیط زیست و تمام شیرازی ها و به ویژه به بسیج دانشجوئی که نشان داد وظیفه اش را بخوبی می شناسه این قضیه تمام شد و رو سیاهیش موند برا کسانی که تو این مدت از هیچ روشی کوتاهی نکردند. رو سیاهیش بمونه برا اونایی که وظیفه داشتن از حقوق مردم دفاع کنن ولی یا ساکت موندن یا از تخلف شورا و شهرداری دفاع کردن . راستی نمایندگان محترم شیراز در مجلس کجایند؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
2
امیدوارم روزی طرفداران برج سازی مثل استاندار محترم نمایندگان شیراز در مجلس ، اعضای شورای شهر و شهردار شیراز به این بلوغ فکری برسند که بلندای باغ را با بلندای برج تعویض نکنند . هیچ وقت خاطره مصاحبه 15 سال پیش خبرنگار با شهردار ایرانی یکی از شهرهای اطراف پاریس فراموش نمیشه وقتی خبرنگار ازش در باره تهران پرسید با افسوس بسیار اولین چیزی که گفت نابودی باغات بود البته اون شب بسیاری بهش خندیدند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
0
از اولش تا الان كه هم شهردار شيراز هم شوراي إسلامي شهر مي گفتند كه اين طرح بايد در كمسيون ماده ٥استان وشواري برنامه ريزي استان وشواري عالي شهرسازي ومعماري مطرح شود وكسي نگفته كه اين طرح تصويب شده پاسخ فرمانداري هم همين بوده اين كه مطلب جديدي نيست چرا فرافكني ميكنيد
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
2
حامد جان مگر هر کجای دنیا کار نادرستی انجام می دهند ما هم باید انجام دهیم؟ حالا یک بار هم که شیرازیها جلو دار شدند نمی نونید ببینید ؟
ناشناس
SPAIN
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
3
اتفاقا این نشانه سطح فرهنگ بالای شیراز است که فعالین اجتماعی اش دربرابر چنین طرحهای غیرعلمی واکنشی اینچنین نشان دادند. درودبر اینان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
0
نفهمیدن چه فرصتی از شیراز رو گرفتن صاحب باغ 70% از باغ رو به محیط سبز داد
اگه مردین برین جلوی خشک کردن باغات زرگری رو بسازین این اساتید و طلبه روزی که مجتمع قرانی در زرگری ساخته میشد کجا بودن این نماینده کجا بود ایا اون ساخت و ساز طبق ضوابط بود
اگه یکم وجدان دارین فکر کنین
hamed
UNITED STATES
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
0
man mundam vaghti ke bagh haye zargari kharab mishod o mojtamae ghorani sakhte mishod shoma koja budin.hamatun tazahor mikonin o takhribe bagh bahune ye shoma hast. eeshalla borj ha bezoodi sakhte mishan.
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
0
بابا چرا این قضیه رو بزرگ میکنید؟چرا اعتراض 45-50 طلبه رو به کل مردم شیراز نسبت میدید؟!اینا دشمن شماره یک شیراز و پیشرفت شیرازن!!! واقعا تاسف داره ...