کد خبر: ۵۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 26 خرداد

پا به پای وام ازدواج پیر شوید!

بحران خشک سالی در استان روز به روز سایه خود را گسترده تر می‌کند که نیاز جدی استان را به صرفه‌جویی بیشتر از قبل نشان می‌دهد.

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» با تیتر نگران‌کننده‌ی «بحران آب در 500 روستای فارس» به چاپ رسیده که اگر این بحران مدیریت نشود در آینده‌ی نه چندان دور مجبور به جیره‌بندی آب خواهیم بود. البته با کمی صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان این بحران را کنترل و مدیریت کرد. آزادراه اصفهان – شیراز هم ظاهرا قرار است چند سال دیگر تمام شود؛ در همین راستا عصر مردم عکس امروز خود را به این پروژه اختصاص داده است. گفتنی است که چهار سال از زمان شروع احداث این آزادراه می گذرد و قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد. «وعده استاندار فارس برای اختصاص اعتبارات بیشتر به موزه دفاع مقدس شیراز» عنوان خبر بازدید استاندار از پروژه ساخت موزه دفاع مقدس فارس است که از مطالب داخلی این روزنامه است.

«خبرجنوب» تیترهای اصلی خود را به موضوع خشک‌سالی و وضعیت بد منابع آبی استان اختصاص داده و تیتر زده «رهاورد شوم خشکی بختگان» که به گفته این روزنامه این خشکی باعث ایجاد مشکلات تنفسی، انواع سرطان‌ها و بیماری‌های پوستی برای اهالی منطقه شده است. تیتر دوم این روزنامه هم به موضوع کم آبی اشاره دارد و از 20 هزار حلقه چاه غیرمجازی گفته که شیره جان فارس را می‌مکند و اگر مسئولین هرچه سریع تر به فکر چاره نباشند شاهد پدیده‌های زیست‌محیطی غیرقابل جبرانی خواهیم بود. روزجهانی اهداکنندگان خون به همت سازمان انتقال خون فارس برگزار شده که با تیتر «با اهدای خون خاطره بودن را در رگ های زندگی جاری کنیم» در صفحه شش این روزنامه به چاپ رسیده. «پا به پای وام ازدواج پیر شوید!» دیگر عنوان این روزنامه است که در صفحه اقتصادی این روزنامه به تحلیل و بررسی وام ازدواج پرداخته و گفته این وام از محل قرض‌الحسنه‌هایی تامین می‌شود که علاوه بر وام ازدواج به وام‌های دیگری مثل مسکن و غیره نیز تعلق می‌گیرد و قانون هیچ اولویت خاصی را برای این قرض‌الحسنه‌ها در نظر نگرفته است.

«سبحان» اخبار استان را به حاشیه کشانده و تیتر یک خود را به موضوع گفت و گوهای هسته‌ای ایران و 1+5 اختصاص داده. خبر سفر علی مطهری که برای شرکت در مراسم جشن 24 خرداد به فارس سفر کرده بود در نیمه‌ی پایینی صفحه اول به چاپ رسیده و تیتر آن از میان صحبت‌های وی انتخاب شده که گفته: «دولت روحانی از حقوق ملت با جسارت بیشتری دفاع کند». «موزه دفاع مقدس فارس باید در شان استان فارس احداث شود» در صفحه اخبار فارس این روزنامه خودنمایی می‌کند که مربوط به بازدید استاندار از پروژه احداث موزه دفاع مقدس فارس است. همچنین خبر مربوط به جلسه ستاد غبارروبی مساجد فارس که با عنوان «اجرای برنامه های قرآنی در مساجد، موج فرهنگی مناسب ایجاد می کند» چاپ شده، از دیگر عناوین این صفحه است که به نقل از معاون تبلیغات اسلامی فارس آورده شده.

«افسانه» پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را موضوع تیتر یک خود قرار داده و به مذاکرات هسته‌ای از دریچه سرمایه‌گذاری آن هم از زاویه نگاه رییس اتاق بازرگانی شیراز پرداخته و زیر عکس وی بر روی صفحه اول تیتر زده «پیروزی مذاکرات پای سرمایه گذاران را به فارس باز می کند». یادداشت امروز که با عنوان «500تا» به رکورد چاپ کتاب با تیراژ 500 تا! اشاره کرده و این تیراژ بسیار پایین را که به نوعی رکورد جهانی محسوب می‌شود را به میزان سرانه مطالعه ایرانی‌ها نسبت داده و گفته: «ایرانی ها به نسبت کل جمعیت و جمعیت با سواد و درس خوانده، کتاب نمی خوانند و آمار کتاب خوانی شان منفی است». این روزها بازار انتقاد به وزیر علوم دولت سابق داغ داغ است. عده‌ای معتقدند 3000 دانشجو در مقطع دکترا در داخل و خارج از کشور غیرقانونی بورسیه شده‌اند. رییس سازمان امور دانشجویان در این خصوص گفته: «مسیر هایی برای بورس داخل و خارج از کشور ایجاد شده که در آن، موضوع آزمون کتبی مطرح نبوده بلکه به مصاحبه حضوری توجه شده است» و در جایی دیگر گفته: «بر اساس آیین نامه ما، مشکل قانونی نداشته اند و به همین دلیل فعلا در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند» این خبر در صفحه پارس این روزنامه با عنوان «هیچ دانشجوی بورسیه ای خلافی در دانشگاه شیراز نیست» به چاپ رسیده است. گفتنی است که 14 دانشجو از مجموع 3000 دانشجو در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل هستند.

نظرات بینندگان