کد خبر: ۵۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

فرمانده انتظامی فارس: هیچ استعلامی درباره برج 25 طبقه از من نگرفتند

باید توجه شود که در برخی طرح‌ها مانند طرح ترافیک باید با توجه به شرایط منطقه‌ای و بومی طراحی شود نمی‌توان کاملاً از شهر یا کشور دیگری الگو گرفت.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرمانده انتظامی فارس که روز گذشته در بازدید از روزنامه سبحان بار دیگر موضوع اجرای طرح ترافیک در شیراز را مطرح کرد و گفت: کلید اجرای طرح ترافیک دست ما نیست، اتفاقا کلید اجرای این طرح در دست همکاران ما در شهرداری است. زیر ساخت‌های طرح آماده شود ما آمادگی اجرای آن را داریم. اگر با آهنگ مدیریت هماهنگ حرکت کنیم طرح ترافیک اجرا خواهد شد.

سردار سجادیان با اشاره به جمع‌آوری نرده‌های خیابان زند اظهار داشت: در راستای آماده سازی زیرساخت ها یکشنبه شب نرده‌ها را در ضلع شمالی خیابان زند جمع کردیم؛ دوشنبه شب هم ضلع جنوبی آن جمع شد. در اجرای طرح ترافیک به جای نرده از خط زردرنگ استفاده می‌کنیم. بزودی در زند شرقی (از شهرداری تا میدان امام حسین(ع)) خط کشی ها آغاز می‌شود. همچنین مقرر شده شهرداری هم خیابان و کنارهای آن را آماده کند، ایستگاه اتوبوس و محل تردد عابر پیاده به میزان مورد نیاز در مسیر پیش‌بینی شود. باید توجه شود که در برخی طرح‌ها مانند طرح ترافیک باید با توجه به شرایط منطقه‌ای و بومی طراحی شود نمی‌توان کاملاً از شهر یا کشور دیگری الگو گرفت. به تناسب وضعیت پایه طرح‌ریزی کرد.
 همه پروژه های عمرانی باید پیوست انتظامی و ترافیکی داشته باشد
سردار سجادیان در خصوص مشکلات ترافیکی که پروژه هایی مانند برج های دوقلو می توانند برای شهر ایجاد کنند، گفت: وقتی از من استعلام بگیرند و اعلام کنند این برج را برای چه می خواهند من نظر خود را می‌دهم. تاکنون هیچ استعلامی درباره این برج از من نگرفتند در حالی که همه پروژه های عمرانی باید پیوست انتظامی و ترافیکی داشته باشد.

سردار سجادیان در خصوص راهکار رفع مشکل در بلوار چمران نیز تصریح کرد: اولین چیزی که برای بلوار چمران لازم است سرعت کاه است نه سرعت گیر. علائم هشدار دهنده در طول مسیر که رانندگان را وادار به کنترل سرعت کند نقش سرعت کاه را دارند حتی سرعت گیر هم می‌تواند طوری طراحی شود که در ادامه سرعت کاه های بصری نقش سرعت کاهی را داشته باشد نه اینکه ناگهان راننده به سرعت گیر برسد و بیشتر از نقش بازدارندگی، حادثه ساز شود. اگر علائم هشداردهنده برای رانندگان و موارد ایمنی برای تردد عابران مانند پل هوایی وهمچنین ایمنی دوربرگردان های خودروها رعایت شود بلوار چمران هیچ مشکلی ندارد.
 کلانتری و پاسگاه تعطیل بردار نیست
فرمانده انتظامی فارس در خصوص جرایم کارکنان نیروی انتظامی نیز تصریح کرد: در حوزه مدیریتی و عقیدتی و اجتماعی سالانه برای کارکنان خود برنامه های آموزشی داریم. در هر سال برای نیروی انتظامی شعار تعیین می کنیم. به عنوان مثال در سال 91 صداقت حفاظت در کار و درستکاری شعار ما بود و 34 درصد هم کاهش جرائم در بین کارکنان نیروی انتظامی داشتیم. هم با رشوه دهنده و هم با رشوه گیرنده برخورد می کنیم. کلانتری و پاسگاه تعطیل بردار نیست. تحت هیچ شرایطی اینکه در یک کلانتری بگویند مامور نداریم قابل قبول نیست. اگر مردم در سراسر استان با چنین مواردی روبرو شدند حتما با 197 تماس بگیرند قطعا پیگیری خواهیم کرد.
نظرات بینندگان