کد خبر: ۵۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 27 خرداد

توهم یک روزنامه استان برای ارتباط با آمریکا!

یک روزنامه در استان فارس نتیجه‌گیری متوهمانه‌ای از گروه تروریستی داعش در عراق کرده است.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» صحبت استاندار در انتقاد به جهاد کشاورزی را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و تیتر زده «جهاد کشاورزی در تغییر روش الگوی مصرف آب و کشت ناتوان بوده است». واگذاری سهام عدالت کارگران ساختمانی هم با عکسی در این رابطه در صفحه اول این روزنامه به چشم می‌خورد. خبر دیدار ضرغام صادقی با رهبر انقلاب در قالب اعضای فراکسیون شاهد مجلس، از دیگر عناوین صفحه اصلی این روزنامه است که روز گذشته با جمعی از بسیج اصناف و تهیه‌کننده و کارگردان فیلم شیار 143 به دیدار رهبر انقلاب رفته‌اند. اعضای حزب موتلفه اسلامی به دیدار آیت الله ایمانی رفته‌اند که امام جمعه شیراز در این دیدار گفته: «مسایل فرهنگی دغدغه امروز همه دلسوزان انقلاب است». دکتر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار نیم‌نگاه از تاکید دانشگاه آزاد بر تاسیس دانشگاه بین‌المللی در شیراز گفته. ظاهرا این دانشگاه مصوبه گروه دی8 است که قرار است با همکاری دانشگاه آزاد احداث شود.

«شهرک صنعتی شیراز پر از بدهکاران بیکار است» تیتر امروز «خبرجنوب» است که از میان صحبت‌های استاندار در مراسم تجلیل از کشاورز نمونه، انتخاب شده. استاندار در این مراسم از دولت‌های سابق هم گلایه کرده و گفته: «در دولت های مختلف همیشه سعی کرده اند بخش خصوصی را قیچی کنند». سنگ‌های تاریخی فارس، از دیگر سوژه‌های صفحه اول این روزنامه است که از تبدیل آن‌ها به مبل و صندلی برای گردشگران گفته و قلم نقد خود را به این موضوع کشیده. خبرجنوب به مناسبت روز بیابان زدایی به بررسی روند بیابان‌زایی استان فارس زیر سایه کمبود بودجه و اعتبارات برای جلوگیری از این پدیده، پرداخته و علل و عواملی چون بیابان‌زایی از درون، احداث صنایع آب‌بر در مناطق کم آب و آتش سوزی را در این خصوص ذکر کرده است.

«افسانه» که در ماه‌های اخیر از هر نکته‌ای استفاده کرده تا دیوار بلند بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا را متوهمانه فرو بریزد، این بار تیتر زده؛ «پایان داعش آغاز اعتمادسازی ایران - آمریکا» و از این گفته که حوادث عراق می‌تواند نقطه پایان بی‌اعتمادی باشد! این تیتر که فقط مایه ژورنالیستی دارد، آن‌قدر با واقعیت‌های خاورمیانه فاصله دارد که می‌توان گفت نویسنده این مطلب، کم‌ترین آشنایی با معادلات منطقه نداشته و صرفا از شوق ارتباط با آمریکا است که دست به تحلیل می‌برد و این‌گونه مبالغه‌آمیز تیتر می‌زند. در کنار این موضوع افسانه تیتر زده «70 درصد مخاطبان رسانه ای از ماهواره استفاده می کنند» که به نقل از مشاور فرهنگی رییس جمهور به چاپ رسیده و نشان دهنده‌ی گسترش روزافزون این دمل چرکین در جامعه است.البته در این میان باید پرسید چه کسانی در شرایط کنونی در حال تطهیر استفاده از ماهواره هستند؟ ماجرای رکوردزنی فارس در ساخت و ساز طولانی‌مدت، کماکان ادامه دارد اما این‌بار با رکورد خیره کننده‌ی 38 سال! آن هم برای ساخت یک هتل. این مطلب در صفحه پارس این روزنامه به چشم می‌خورد که به چند و چون این پروژه که قرار است در جوار سد درودزن احداث شود، پرداخته. استاندار هم با حضور در جمع کارکنان اداره بازرسی استان گفته: «در بازرسی از دستگاه ها باید برخورد علنی صورت گیرد» که از عناوین دیگر صفحه پارس این روزنامه است.

«عصرمردم» تیتر یک امروز خود را از میان صحبت‌های رییس جمهور انتخاب کرده و عکسی هم از دیدار شب گذشته ایران و نیجریه را به صفحه اول خود کشانده. «استاندار فارس: از سپاه و ارتش کمک خواستم» عنوان خبر تجلیل از کشاورزان برتر استان است که در این مراسم استاندار از کشاورزان انتقاد کرده که چرا بی‌رویه کشت می‌کنید. امسال، کشت بی‌رویه هندوانه باعث شده تا استاندار برای صادرات این محصول به دیگر استان ها از سپاه و ارتش کمک بخواهد؛ با این حال مقدار بسیار زیادی هندوانه در زمین ها درحال نابودی است.

نظرات بینندگان