کد خبر: ۵۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 28 خرداد

چانه‌زنی برای التیام گلوی خشک فارس

خشکسالی های اخیر فارس ارضی بسیاری را تبدیل به بیابان کرده است. موضوعی که مسئولین را به فکر چاره فرو برده و هرکس به گونه ای خروج از این بحران تلاش می کنند.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» «چانه‌زنی برای التیام گلوی خشک فارس» را تیتر کرده؛ نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی درحال تلاش و چانه‌زنی برای گرفتن 100 میلیارد تومان اعتبار از دولت هستند تا بتوانند خشکسالی امسال فارس را جبران کنند. «زندگی به شرط پوست کنی!» تیتر دیگر این روزنامه در صفحه اول است که به موضوع اهدای پوست برای پیوند به بیماران سوختگی پرداخته؛ پوست های نازکی که نه آسیبی به جسد می زند و نه آن‌را خدشه‌دار می‌کند اما می‌تواند جان بیمارانی را که دچار سوختگی شدید شده‌اند نجات بدهد. قطار شهری شیراز هم بالاخره به حرکت درآمد. خبرنگاران اولین کسانی بودند که سوار قطار شهری شیراز شدند. 5/10 کیلومتر، حدفاصل میدان نمازی و احسان مسیری بود که دیروز خبرنگاران با مترو شیراز پیمودند.

«عصرمردم» هم خبر روی ریل افتادن قطار شهری را تیتر یک خود کرده. امروز ایرنا زحمت پر کردن صفحات داخلی عصرمردم را کشیده. روز دوشنبه همایش رویکرد قرآنی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری با حضور روسای فرهنگی-هنری ادارات کل آموزش و پرورش کشور در شیراز برگزار شده. در این همایش مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفته: «5 میلیارد تومان به بخش های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استانها اختصاص میابد» که در صفحه فارس این روزنامه به چاپ رسیده. «120 قبضه اسلحه غیرمجاز در شیراز کشف شد» عنوان یکی دیگر از اخبار داخلی این روزنامه است که در صفحه حوادث این روزنامه و به نقل از سردار سجادیان به چاپ رسیده. طی این روزهای اخیر تعداد 120 قبضه اسلحه غیرمجاز به همراه 4 نفر و 3 دستگاه خودرو توسط پلیس فارس کشف و ضبط شده است.

«نیم‌نگاه» هم خبر آمادگی متروی شیراز را تیتر کرده و عکسی در این رابطه منتشر کرده. در جلسه هماهنگی فرمانداری و روسای نظامی شیراز، رییس شورای تامین شیراز گفته: «امنیت پایدار باید با حفظ ارزش ها محقق شود؛ تولید امنیت، حفظ امنیت و مبارزه با عناصر ضد امنیت باید مورد توجه قرار گیرد» که این مطلب با همین عنوان در صفحات داخلی این روزنامه به چاپ رسیده. یک صفحه‌ هم تمام و کمال از نقش بهداری در 8 سال دفاع مقدس گفته. همچنین در مورد برخی از شهدای بهداری مطالبی را به چاپ رسانده مثل زندگینامه و خصایص اخلاقی این شهدای گرانقدر.

«افسانه» تییر زده «دریاچه های کم آب فارس بیابان می شوند» و خبر از بیابانی شدن 1 میلیون و 130 هزار هکتار از اراضی‌ استان داده. «استقبال از سرمایه گذاران حوزه های معدنی، صنعتی و تجاری فارس» را رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفته که در صفحه پارس این روزنامه تیتر شده. رییس شورای شهر اما این‌بار گفته: «ورشکسته‌های سیاسی برخی تشکل ها را در مقابل شورا قرار می دهند»!

نظرات بینندگان