کد خبر: ۵۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 29 خرداد

از درختان سرسبز شیراز زیر تیغ برج سازان تا درد بی‌پولی که به دندان مردم زد

فارس تبدیل به جولان‌گاه اشرار، قاچاقچیان و معتادان دیگر استان‌ها شده که برای شرارت خود به این استان مهاجرت می‌کنند.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» از جمع‌آوری نرده‌های خیابان زند تیتر زده و از این گفته که بولوار زند با این اقدام جان تازه‌ای گرفته است. شهردار هم از آسفالت شبانه این بولوار خبر داده که در دستورکار شهرداری قرار گرفته. عکسی از نشست ایران و 1+5 و تیتر آن هم از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است که بخش قابل توجهی از صفحه اول آن‌را به خود اختصاص داده. ستون «در شهر چه خبر است» این روزنامه به سراغ دیابتی‌های شیراز رفته و از شناسایی حدود 20 هزار دیابتی نوع دو در شیراز خبر داده. این طور که از آمار برمی‌آید 7 تا 10 درصد از اهالی فارس مبتلا به دیابت هستند که فقط نیمی از آنها شناسایی شده‌اند. خبر حضور استاندار در آیین افتتاحیه غبارروبی مساجد در صفحات داخلی این روزنامه با تیتر «مسجد پایگاه اصلی مدیریت اسلامی در جامعه اسلامی است» منتشر شده.

«خبرجنوب» از مهاجرپذیری فارس گفته و تیتر زده «مهاجرت اشرار، قاچاقچیان و معتادان دیگر استان ها به فارس!» که به نقل از سردار سجادیان آورده شده. این روزها برج سازان شدیدا مشغول قطع درختان شیراز هستند؛ در تازه ترین اقدام برج سازان، که خیلی بی‌سروصدا در خیابان خاک شناسی شیراز اتفاق افتاده، باغی به طور کامل نابود شده برای ساخت یک برج! خبرجنوب این خبر را در صفحه اول تیتر کرده و از افزایش این روند در سطح شیراز انتقاد کرده است. آمار تکان دهنده مرگ 8 نفر در روز به علت سوءمصرف مواد مخدر تیتر دیگر امروز خبرجنوب است که در جلسه شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر اعلام شده و مسئولیت سنگینی را بر دوش مسئولین می‌گذارد. «در دام نزول خواران طلایی گرفتار نشوید» به موضوع وام طلا و سودی که این وام نصیب نزول‌خواران می‌کند، پرداخته و به مردم در این رابطه هشدار داده. و در آخر بررسی خبرجنوب در مورد بیمه‌ها و میزان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی؛ این روزنامه به سراغ رییس انجمن دندانپزشکی ایران شعبه فارس رفته و در این رابطه با وی صحبت کرده که وی گفته بیمه‌ها فقط 8 درصد هزینه ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن به عهده بیماران می‌باشد.

«سبحان» از نصب کارت‌خوان در تاکسی‌های شیراز خبر داده که رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر این خبر را مطرح کرده. به گفته وی این تصمیم در راستای کارت شهروندی است که چندی قبل در شیراز رونمایی شد و قرار است در اتوبوس‌ها، مترو و در آینده نزدیک در تاکسی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفته: «همه به پیشگیری از اعتیاد اعتقاد داریم اما اهتمام نداریم» که در صفحه اول این روزنامه به چشم می‌خورد. جالب است که مسئولی درد را می‌داند و درمان نمی‌کند.

«عصرمردم» صحبت‌های رییس جمهور در مورد عتبات عالیات را تیتر کرده. همچنین عکس دختر معلول شیرازی که معلولیت مانعی برای رشد وی در جنبه‌های مختلف نشده را در صفحه اول خود به چاپ رسانده و گزارشی هم در این رابطه در صفحات داخلی خود منتشر کرده است. همچنین خبر انتصاب فرماندار شیراز هم در صفحه اول خودنمایی می‌کند. امیری از بهمن ماه 92 به عنوان سرپرست فرماندارای شیراز منصوب شده بود و دیروز حکم وی به عنوان فرمانداران شیراز توسط وزیر کشور ابلاغ شده است.



نظرات بینندگان