کد خبر: ۵۷۱۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

پلی به سوی ریه های شیراز/ درختانی که آسفالت می شوند

پل در حال ساختی که قرار است شمال و شمال غرب شیراز را به یکدیگر متصل کند، از وسط برخی از باغات قصردشت شیراز می گذرد.
پل ایمان با طول 456 متر بخشی از پروژه کوهسار مهدی در شیراز به عنوان یکی از بزرگترین پروژه شهری کشور محسوب می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ پروژه کوهسار مهدی دارای تعدادی تونل و بزرگراه است که شمال شیراز را به شمال غرب این کلانشهر متصل می کند و در روان سازی ترافیک این بخش نقش منحصر به فردی دارد.

این پروژه عظیم که در حال اجراست نقش بسزایی در روان سازی ترافیک شهر دارد و از نظر جغرافیایی نیز در منظر بسیاری زیبایی از شیراز قرار گرفته است.

پل ایمان

پل ایمان که بخشی از این پروژه بسیار مهم محسوب می شود  در بلوار چمران شیراز احداث شده و متصل کننده بزرگراه های پروژه کوهسار مهدی از بلوار چمران با منطقه قصردشت است.

برای ساخت این پل، شهرداری مبادرت به تملک یکی از باغات بلوار چمران کرده و برای ادامه احداث این پل در مسیر قصردشت ناچار به تملک و تخریب برخی از باغات قرار گرفته بر سر راه این محور است.

بازدیدمیدانی مهر حاکی از این است که تاکنون برخی از باغات در معرض تخریب و جابجایی درختان قرار گرفته است.

درختان قصردشت شیراز با وسعتی بیش از هزار و 200هکتار به عنوان ریه های تنفسی شهر محسوب می شود و تعریف پروژه های عمرانی همواره باید در راستای حفظ ریه های شیراز تعریف شود.

مسلما ضرورت اجرای پروژه های بزرگ شهری برای کاهش ترافیک و در پی آن کم کردن آلودگیهای ناشی از تردد خودروها امری مهم و ضروری است اما احداث این چنین پروژه هایی باید در کنار حفظ درختان شهر صورت گیرد.

باغات قصردشت یکی از نمادهای شیراز محسوب می شود که علاوه بر اینکه نقش تلطیف هوای این شهر را دارد، با قدمت تاریخی که دارد همواره مردم شهر به آن تعلق خاطر دارند.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این پروژه که از چمران به سمت قصردشت تعریف شده از وسط باغ رویا در خیابان94 قصردشت عبور می کند.

شهزاد رونق زاده بیان کرد: با توجه به اینکه برای توسعه شهر باید به مسائلی از قبیل ساخت بزرگراه، تونل و... نیز توجه شود ضرورت احداث این پروژه در شیراز احساس می شد از این رو پروژه ای تعریف که از نقاط جنوبی شهر آغاز و به سمت بولوار امیرکبیر می رود.

وی گفت: احداث این پروژه به طور حتم به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان انجام می شود از این رو ممکن است برای راه اندازی آن تعدادی از درختان باغات این محدوده نیز قطع شود.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز بیان کرد: درست است که برای انجام این کار تعدادی از درختان قطع می شود اما به طور حتم با روان سازی ترافیک دیگر نیازی نیست که مردم در ترافیک ماننده و این امر کاهش آلودگی را به همراه دارد.

باغهایی که در مسیر پروژه هستند

رونق زاده اظهار داشت: این پروژه از کنار تعدادی از باغات محدوده قصردشت شیراز عبور می کند و تعدادی از درختان قطع خواهد شد اما با قطع این درختان تدابیر ویژه ای برای گسترش فضای سبز در دیگر نقاط از جمله حاشیه بزرگراه ها و... اتخاذ خواهد شد.

وی بیان کرد: برای انجام این کار مطالعات لازم صورت گرفته تا قطع درختان به حداقل برسد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
منتقد
Germany
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
0
چرا شما بابت تشویش اذهان عمومی و فوزولی در همه چیز عذرخواهی نمی کنید؟ شما باعث تأسفید
حامد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
3
طبق مهندسی ارزش و اطلاعاتی که از این پروژه جمع آوری شده، اکثر درختان موجود در مسیر پل قطع نمیشوند و بوسیله ی دستگاه مخصوص، از ریشه درآورده میشوند و در جای دیگر کاشته خواهد شد. همچنین اگر امکانش نباشد، قطع خواهند شد اما بجایش درختان دیگری کاشته میشوند و فضای اطراف پل درختکاری خواهد شد. شما که اینقدر سنگ درختان را به سینه میرنید، تا کنون برای باغ های این شهر چه کرده اید؟
بین این همه شهر فقط شیراز اینگونه است؟
بنده خودم از ناظران این پروژه هستم.چیزی را که نمیدانید بروز ندهید.
ناشناس
آقای مویدی ظاهرا حضرتعالی در تمام پروژه های شهرداری ناظر تشریف دارین! اینقدر سنگ پروژه های خلق الساعه آقایون را به سینه نزن بردار. چیزی که برای شهرداری و کارکنانی امثال شما مهمه، فقط پوله! به هر قیمت! درخت که سهله!
ناشناس
جناب ناشناس چطور به همین راحتی به کارکنان شهرداری تهمت میزنید؟
من یک شهروند عادی هستم، در مورد این پروژه نه اما در مورد پروژه های دیگه دیدم که انصافا درختها قطع نمیشن بلکه جابجایی داده میشن.
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
0
آنچه رخ میدهد یک کار نمایشی، پرهزینه و بی حاصل است . جز ندانم کاری و تخریب درختان صد ساله و جایگزینی با بوته هایی که دو روز دیگر خشک میشوند نیست.
1-کار عمرانی نباید با فضای سبز درتضاد باشد نمیتوانید کارشناس خارجی بیاورید مسلما مرا تایید میکند. گرچه میدانم شهردار و عوام مرا باور نمیکند
2-زمانی پل می زنند که اتصال دو اتوبان تند رو را به هم وصل کنند نه ترافیک سنگینی را به فلکه قصردشت به این باریکی با این همه مغازه های مجاور بریزند
ابتدای همت همه باغها را ساخت و ساز بیقاعده کرده اید چطور از وسط آن اتوبان رد میکنید. آیا تعریف اتوبان را میدانید؟