کد خبر: ۵۷۲۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 1 تیر

تخت جمشید در دام فروچاله ها!

نشست خبری ضرغام صادقی از موضوعاتی است که همه روزنامه‌ها به آن پرداخته‌اند و هر یک از زاویه‌ای آن را پوشش داده‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» از هشدار یکی از اساتید دانشگاه شیراز در مورد شکاف 200 متری محوطه تخت جمشید تیتر زده. نشست هم‌اندیشی پیرامون فرونشست در محوطه تاریخی پارسه در استان برگزار شده که مدیرکل میراث فرهنگی فارس قاطعانه در این جلسه گفته:‌ «در حال حاضر هیچ خطری مجموعه جهانی تخت جمشید را تهدید نمی کند» این در حالی است که این روزها بحث فروچاله‌ها در سراسر کشور به موضوعی جدی تبدیل شده که به علت بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی رخ می‌دهد. حتی یکی از اساتید دانشگاه شیراز در این باره هشدار داده که تخت جمشید روی بستری از جنس آهک بنا شده که اگر فکری به حال بهره برداری بی رویه از منابع آبی نشود، امکان ایجاد فروچاله در نزدیکی این بنای تاریخی جهانی وجود دارد. ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفته: «اشتغال و سرمایه گذاری در برج و پاساژ خلاصه نمی شود» که این مطلب هم در صفحه اول خبرجنوب تیتر شده است. خبر زلزله 5.1 ریشتری در ممسنی که خسارت جانی نداشته هم از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. این زمین لرزه ساعت 3:24 دیروز در ممسنی رخ داد که به 30 درصد از خانه‌ها آسیب رسانده است. خبر «بی مهری مسکن مهر در لامرد» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که از ورود این پروژه ناتمام به ششمین سال احداث خبر داده. مدیرعامل فرودگاه‌های کشور هم از اختصاص 78 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های فرودگاه شیراز خبر داده است.

«افسانه» ترجیح داده تیتر خود را به هشدار ضرغام صادقی اختصاص دهد و در این راستا تیتر زده‌ «لابی ها مانع انتخاب مدیران شده است». صادقی از وجود لابی‌هایی در استان و خارج از استان خبر داده که در انتخاب مدیران دخالت می‌کنند. یادداشت امروز هم با موضوع صنایع‌دستی و عنوان «صنعتی چشم به راه دست ها» به موضوع رکود اقتصادی و تاثیر آن بر صنایع‌دستی پرداخته است. سرمایه گذاری 1700 میلیارد تومانی فارسی‌ها در استان خراسان از جمله موضوعاتی است که در صفحه داخلی این روزنامه به چاپ رسیده و این درحالی است که مسئولین برای جذب سرمایه خارجی‌ها (چینی‌ها و فنلاندی‌ها و...) شعار زیادی می‌دهند ولی نسبت به سرمایه‌گذاران بومی کمتر توجه دارند.

«نیم‌نگاه» امروز از همه چیز و همه جا در صفحه اول خود تیتر زده تا آنجا که 13 تیتر در صفحه اول این روزنامه به چشم می‌خورد. از تیتر های مهم استانی و کشوری بگیرید تا تیترهایی که ارزش تیتر شدن ندارند چه برسد به اینکه در صفحه اول تیتر شوند! تیتر یک امروز این روزنامه مربوط به سخنان رییس‌جمهور در همایش قوه قضاییه است که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده و همچنین صحبت‌های رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس که تعداد واحدهای صنفی شیراز را 8 برابر استاندارد دانسته، در این صفحه دیده می‌شود. «مترو داروی مناسب برای درمان ترافیک شیراز» تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه است که در صفحات داخلی به بررسی میزان ترافیک در شیراز و تاثیر مترو بر کاهش ترافیک پرداخته است.

«عصرمردم» تیتر خود را به مراسم تجلیل از افتخار آفرینان صداوسیمای فارس اختصاص داده و صحبت‌های استاندار در این مراسم را تیتر یک خود کرده. استاندار در این مراسم گفته:‌ »ارزش کیفی برنامه های مرکز فارس همسان با شبکه های ملی است». خبر نشست ضرغام صادقی هم در صفحات داخلی این روزنامه و با تیتر «هیچ استثنایی در عدم پاسخگویی مدیران وجود ندارد» در صفحه فارس این روزنامه به چاپ رسیده است. صفحه آخر همچنان در اختیار جام جهانی است با کاریکاتور هایی که زیاد عمق معنایی ندارند!
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳
0
سایت عزیز شیرازه با سلام محضر همه شما که صادقانه در راستای روشنگری جامعه تلاش می کنید.لطفاشما هم گزارشی از نشست رسانه ای دکتر ضرغام صادقی ارائه دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳
0
سلام
اسلایدرتون خیلی سریع عوض میشه
مهلت نمیده لیدشو بخونی