کد خبر: ۵۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

رییس ستاد استهلال فارس: در اعزام گروههای رصد هلال ماه پیشتاز هستیم

به احتمال بسیار زیاد ماه شعبان امسال 30 روزه خواهد بود و روز یکشنبه هفته آینده به احتمال زیاد روز اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان جهت استهلال هلال ماه مبارک رمضان از طرف ستاد استهلال کشور و استان گروه های رصد به نقاط مختلف اعزام می شوند.

در همین خصوص حجت الاسلام حسین ملک مکان رییس ستاد استهلال استان فارس گفت: امسال هم مثل سالهای گذشته ستاد استهلال استان فارس با اعزام حدود 25 گروه رصد به نقاط مختلف استان و بخصوص نقاط مرتفع و نقاطی که از قبل پیش بینی شده و هلال ماه قابل رویت هست کار استهلال ماه مبارک رمضان را رصد خواهیم کرد.

وی افزود: در اعزام گروههای رصد امسال هم استان فارس پیشتاز هست و با توجه به اینکه پیش بینی هست که ماه شعبان 30 روزه خواهد بود لذا روز 29 شعبان گروههای کمتری جهت استهلال ماه مبارک رمضان اعزام خواهند شد تا سی ام ماه شعبان را اعلام کنند و در روز 30 شعبان تمام گروهها را به نقاط مختلف استان و مرزهای استانهای همجوار هم اعزام خواهیم کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس افزود: در همان روز 30 شعبان نتیجه تحقیقات گروههای رصد را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهیم کرد تا ایشان پس از رویت نتیجه رصد دیگر استانها و چنانچه به جمع بندی رسیدند رویت هلال ماه مبارک رمضان را اعلام نمایند.

حجت الاسلام ملک مکان در پایان ضمن تاکید بر 30 روزه بودن ماه شعبان گفت : این نکته را باز هم یاد آوری می کنم که به احتمال بسیار زیاد ماه شعبان امسال 30 روزه خواهد بود و روز یکشنبه هفته آینده به احتمال زیاد روز اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

نظرات بینندگان