کد خبر: ۵۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
جدیدترین مصوبات شورای شهر شیراز:

از نصب پلاک افتخار به در منزل خانواده شهدا تا تقدیر از دو تاکسیران امانتدار

قرار است پلاک‌هایی حاوی عکس شهید و مشخصات وی بر سردر منزل خانواده شهید نصب شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، اولین دستور کار پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز بررسی آخرین ویرایش دفترچه ضوابط و مقررات بازنگری طرح تفصیلی شهرداری بود.

دیهیمی در این خصوص با بیان اینکه این طرح تولید کننده بودجه است، گفت: طی 8 جلسه در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا روی موارد گوناگون این طرح بحث و بررسی انجام شده است.

نقیب‌زاده نیز خاطرنشان کرد: عمر طرح تفصیلی در سال 83 تمام شده بود و با 10 سال تاخیر تغییرات را انحام می‌دهیم لذا لازم است تمام مصوبات شورا در دوره‌های مختلف تطبیق داده شود.

پس از یک ساعت و نیم بحث و بررسی اعضای شورا در این خصوص در نهایت مقرر شد گزارشی از تغییرات انجام شده نسبت به طرح تفصیلی قبلی در اختیار اعضای شورا قرار گیرد تا اعضاء پیشنهادات و انتقادات خود را در کمیته ویژه بررسی طرح تفصیلی به رای بگذارند سپس نتیجه نهایی در صحن شورا به رای گذاشته شود.

در ادامه مطالعات فنی، شهرسازی و اقتصادی مجتمع مسکونی، تجاری و ورزشی کشاورز واقع در بلوار میرزای شیرازی بررسی و تصویب شد.

خیراندیش، معاون شهردار درمورد این پروژه توضیح داد: مساحت این مجتمع 6 هزار و 863 مترمربع است که برای آن 15 واحد تجاری، 508 واحد پارکینگ و 88 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سهم شهرداری 83 /47 درصد و سهم سرمایه‌گذار 17/52 درصد است که با هزینه 72 میلیارد تومان با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی ساخته می‌شود.

در ادامه جلسه شورا تصویب شد که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرداری طرحی را برای نصب پلاک افتخار بر سر در منزل خانواده شهدا بررسی و تدوین کند و برای تصویب نهایی به صحن شورا ارائه نماید.

رضا محمدیان با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها قهرمانان ملی و جنگ‌ها را از طریق مختلف بزرگ می‌کنند تا باورها را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: در کشور ما که هم باورهای ملی و هم باورهای شیعی داریم، می‌توان با هزینه‌ای کم این باورها را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص این طرح با کنگره سرداران شهید و بنیاد شهید هماهنگی لازم انجام شده است، گفت: پلاک‌هایی حاوی عکس شهید و مشخصات وی بر سردر منزل خانواده شهید نصب می‌شود که نگاه روزانه مردم محل به این پلاک تاثیرگذار خواهد بود.

خرید دو دستگاه برای انتقال و جابه‌جایی فنی درختان در مسیر پروژه‌های عمرانی توسط معاونت اجرایی و به مالکیت شهرداری، کمک به دارالقرآن امام جواد(ع) به مبلغ 5میلیون تومان، استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های رودخانه خشک از دیگر مصوبات این جلسه شورای شهر شیراز بود.

در این جلسه همچنین اعتراض فرمانداری شیراز به مصوبه شورا درخصوص انتخاب هاجری، عضو شورای شهر به منظور نظارت بر نیروهای استخدامی شهرداری بررسی شد که فرمانداری معتقد بود این اقدام دخالت در کار مدیریت شهرداری است اما شورا با اشاره به وظیفه نظارتی خود بر مصوبه اصرار کرد.

در پنجاه ویکمین جلسه شورای شهر از تعدادی از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها، تلاشگران عرصه تبلیغات اسلامی و همچنین از تلاشگران ناوگان تاکسیرانی تقدیر شد. یکی از رانندگان تاکسی مبلغی بیش از 6هزار دلار را به مسافر چینی و یکی از دیگر از رانندگان یک فقره چک 200میلیون تومانی را به صاحبانش برگردانده بودند.

نظرات بینندگان