کد خبر: ۵۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
قابل توجه مسئولین؛

شهرستان کازرون با 500 هزار نفر جمعیت سونوگرافی ویژه زنان ندارد

کم توجهی مسئولان شبکه بهداشت کازرون و علوم پزشکی استان و حتی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی که خود یک پزشک است به این معظل، مساله ای قابل تامل است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، شهرستان کازرون با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر در حال حاضر یکی از شهرستان هایی است که کمترین متخصصان و پزشکان زن در آن به مردم خدمات پزشکی می دهند. در حالی که بسیاری از بیماران از شهرهای مجاور برای درمان به این شهر عزیمت می کنند.

کازرون خبر نوشت: با وجود اینکه زنان کازرونی از دیرباز حیاء و عفتشان زبانزد بوده است اما حالا کمبود پزشک متخصص زن به خاطر عدم پیگیری مسئولان مرتبط در شهرستان برای بسیاری از زنان کازرونی و خانوده هایشان معظلات فراوانی را ایجاد کرده است.

کمبود پزشک زن به ویژه نبود پزشک در بحث سونوگرافی، موجب رنجش بیشتر مردم شهر و روستای کازرون شده است و اکثر بانوان کازرونی مجبورند برای درمان به مرکز استان و یا شهرستان های مجاور بروند.

اگرچه انجام سونوگرافی مراجعین مرد را در برمی گیرد، اما غالب استفاده کنندگان از این خدمت پزشکی را زنان تشکیل می دهند.

وجود چنین مشکلی حتی در سالهای قبل هم که پزشک زن برای سونگرافی در کازرون وجود نداشت قابل تحمل نبود؛ اما حالا که به لطف خدا و همت مردم کازرون درمانگاه شهید آشتاب که کمترین درمانگاهی نظیر آن در استان وجود دارد، تمامی امکانات سونوگرافی و پزشک متخصص آن را فراهم کرده است، کوتاهی مسئولین جهت راه اندازی این بخش در این درمانگاه ه هیچ وجه و حتی برای یک لحظه هم قابل تحمل نیست.

کم توجهی مسئولان شبکه بهداشت کازرون و علوم پزشکی استان و حتی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی که خود یک پزشک است به این معظل، با وجود اینکه سال گذشته هم در رسانه های محلی و استانی منعکس شد، مساله ای قابل تامل است.

به هرحال بخشی از این مشکل که با همت خود مردم حل شده است در پیچ و خم امورات اداری و امروز و فردای علوم پزشکی استان برای  صدور مجوز فعالیت بخش سونوگرافی مانده است و لازم است که در دستور کار مسئولان و مدیران بهداشت و درمان در سطح استان و شهرستان قرار گیرد تا خدای ناکرده بانوان کازرونی مجبور نشوند رنج سفر به مرکز استان با حالت درد و بیماری را تحمل کنند و یا بین رعایت موازین شرعی و مراجعه به پزشک نامحرم یکی را انتخاب کنند.

نظرات بینندگان