کد خبر: ۵۷۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
رئيس كل دادگستری فارس:

بازپس گیری 4 هزار و 300 هكتار از اراضي ملي استان از چنگ زمین خواران/دفاتر پیشخوان قضایی در فارس راه‌اندازی می‌شود

سازمان بازرسي در سال گذشته 91 بازرسي برنامه‌ريزي شده و 68 بازرسي فوق‌العاده انجام داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئيس كل دادگستری استان فارس ارتقای امنیت را اولویت اصلی دستگاه قضایی استان اعلام و اظهار کرد: درحالی که اکنون امنیت خوبی داریم اما نباید به این قانع بود و باید تلاش کرد تا روز‌به‌روز بر ضریب امنیت افزوده شود.

دكتر ذبيح‌الله خدائيان در ديدار مسئولان قضايي استان با نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز از رفع تصرف حدود 4 هزار و 300 هكتار از اراضي ملي و منابع طبيعي استان در سال گذشته خبر داد و افزود: دستگاه قضايي فارس در حمايت از سرمايه‌گذاري‌هاي مشروع و سالم و توليدكنندگان عرصه‌هاي مختلف از جمله کارخانجاتی که نیاز به کمک دستگاه قضایی داشته‌اند، اقدامات شاخصي انجام داده است.

وی به مكانيزه شدن فعاليت‌هاي دادگستري فارس اشاره و خاطرنشان كرد: در سال گذشته برای اولین بار در کشور در استان فارس امکان پرداخت هزینه‌ها به وسیله دستگاه کارت‌خوان امکان‌پذیر شد. همچنین امسال در سراسر استان تعدادي دفاتر پيشخوان قضایی راه‌اندازي خواهيم كرد تا افراد امكان ثبت دادخواست را با استفاده از اين زيرساخت و بدون مراجعه به دادسراها داشته باشند.

خدائيان با اعلام اينكه در سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به شورا یا دادسرا 472هزار و 401 پرونده بوده و تعداد 480هزار و 420 پرونده مختومه اعلام شده است، گفت: هر سال از تعداد پرونده‌هاي مانده در دادگستري فارس كاسته شده است و این نشان‌دهنده کاهش زمان اطاله دادرسی است.

وي با اشاره به آمار پرونده‌هاي مانده در محاكم و دادسراهاي مختلف استان فارس، شوراهاي حل اختلاف را کارآمد دانست و افزود: در سال گذشته شاهد افزايش 4 درصدي صلح و سازش در فارس بوديم كه رتبه اول را در كشور كسب كرديم. همچنین از ابتداي تشكيل شوراهاي حل اختلاف 140 پرونده به صلح و سازش انجاميده است كه تعداد 32 پرونده از اين تعداد مربوط به سال گذشته بوده است.

خدائيان با اشاره به آزاد شدن 357 نفر زنداني در سال 92 از زندان‌هاي فارس با کمک شوراها، گفت: در اين خصوص 3 ميليارد و 800 ميليون تومان از ديون زندانيان به صلح و سازش انجاميده است.

وي از به صلح و سازش ختم شدن 97 پرونده نزاع دسته‌جمعي و 223 اختلاف ملكي و مبالغ در سال 92 در فارس خبر داد و افزود: همچنین 207 پرونده كارچاق‌كني در استان فارس تشکیل شده است.

خدائیان با بیان اینکه دادگستري فارس سال گذشته رتبه برتر در آموزش را كسب كرده است، گفت:

در سال گذشته 5 دوره آموزش ضمن خدمت قضات، 40 دوره آموزش برای شورا و 28 دوره آموزش اداری برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری فارس همچنين ميزان ميانگين رشد پرونده‌هاي كشور را 9 /8 اعلام و اضافه كرد: اين ميزان در فارس 9/ 3 که در مقايسه با ميانگين كشوري بسيار كمتر است.

خدائيان ضمن اعلام جذب 500 نفر بازرس افتخاری و افزایش تعداد بازرسان افتخاری به هزار نفر در سال گذشته، عملكرد سازمان‌هاي وابسته به دستگاه قضايي در فارس را تشريح و اضافه كرد: سازمان بازرسي با انجام 91 بازرسي برنامه‌ريزي شده و 68 بازرسي فوق‌العاده عملكرد خوبي را داشته است.

وي از كاداستر شدن صددرصد عرصه‌هاي شهري در سطح استان فارس خبر داد و گفت: تاكنون هزار و 104 پلاك بزرگ منابع طبيعي و ملي در استان فارس ثبت و تعيين حدود شده و 4 ميليون و 13 هزار هكتار از اراضي در بانك اطلاعات كاداستر ثبت شده است.

خدائيان از كسب رتبه برتر سازمان پزشكي قانوني فارس در بخش عملكرد آموزشي خبر داد و گفت: تكميل آزمايشگاه‌هاي ژنتيك، تجهيز آزمايشگاه سم‌شناسي، ارائه 120 هزار نظر كارشناسي، برگزاري 150 كميسيون پزشكي با حضور متخصصان مختلف، بخشي از عملكرد اين سازمان در سال گذشته بوده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهروان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳
0
ا سلام حضور ریاست محترم دادگستری کل فارس
پیشاپیش هفته قوه قضاییه را بح حضور تمامی عدالت محوران تبریک وتهنیت می گوییم
امید داریم پس از گذشت چندین هفته ی قوه قضاییه این هفته شاهد افتتاح حوزه قضایی منطقه مشهد مرغاب باشیم دست شما را از هم اکنون بوسه باران می کنیم
جمعی از جوانان مشهد مرغاب +