کد خبر: ۵۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران:

روش‌مان را عوض نمی‌کنیم/ امشب فینال جام‌جهانی است!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد روش و سیستم بازی تیم ملی در دیدار برابر بوسنی را تغییر نخواهد داد.
کارلوس کی روش که بعدازظهر امروز سه شنبه در محل سالن کنفرانس ورزشگاه فونته نوا شهر سالوادور با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: این بازی بسیار مهمی است برای ما. توقعاتی داریم از این بازی که باید به آن برسیم. ما هنوز این شانس را داریم که به مرحله بعدی صعود کنیم. ولی ما اینطور فکر نمی کنیم و هدفمان این است که یک بازی خوب را به نمایش بگذاریم. برای تیم بوسنی هم متاسفم که از جام حذف شده است.

به گزارش شیرازه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که آیا سیستم بازی تیم ملی تغییر خواهد کرد گفت: من فکر نمی کنم که نیاز باشد که سبک بازیمان را تغییر دهیم. ما می خواهیم نبازیم. باید در دیدار برابر بوسنی هم واقع بینانه بازی کنیم. آنها تیم خوبی هستند. ما در بازی دوم برابر آرژانتین هم این شانس را داشتیم که بازی را ببریم. اما وقتی شما برابر بهترین بازیکن دنیا بازی می کنید و داور هم کار خودش را به درستی انجام نمی دهد، دیگر کاری از دست ما برنمی آید.

وی افزود: ما باید خودمان باشیم و بیشترین تلاشمان را انجام دهیم تا در این دیدار به پیروزی برسیم. ما سعی کردیم در سیستم خودمان سه مهاجم استفاده کنیم اما اگر لازم باشد دفاع کنیم این کار را خواهیم کرد. بهترین بازی برای ما روحیه است و امیدوارم بتوانیم واقع بینانه بازی کنیم.

کارلوس کی روش در ادامه با بیان اینکه اگر داورها درست عمل می کردند حالا ایران 4 امتیازی بود و می توانست به مرحله بعد صعود کند، گفت: در دیدار برابر آرژانتین داور نتوانست وظیفه اش را به درستی انجام دهد و به همین خاطر ما نتوانستیم به پیروزی برسیم. من الان نگران داور صربستانی هستم که برای دیدار ایران و بوسنی در نظر گرفته اند. به نظرم این اتفاق خوبی نیست. امیدوارم داوران قضاوت عادلانه ایی داشته باشند و تیم های نیجریه و آرژانتیین هم جوانمردانه بازی کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: تفاوت های زیادی بین بازیکنان ایرانی و کشورهای دیگر وجود دارد. برخی امکانات و سخت افزارها روی عملکرد بازیکنان تاثیر زیادی خواهد داشت. باید بتوانیم توازن خوبی بین این مسائل ایجاد کنیم. وقتی شما ورزشگاه و یا وسایل خوبی دارید طبیعتا می توانید بهتر آماده شوید.

وی در پاسخ به این پرسش که چه پیشی بینی از نتیجه دیدار آرژانتین و نیجریه دارید گفت: من هیچی بر ضد نیجریه ای ها ندارم. من خودم آفریقایی هستم و از فوتبال نیجریه لذت می برم. با کمال احترام باید بگویم که اگر آرژانتین ببرد موقعیت ما را بهتر خواهد کرد اما من به بازیکنانم گفته ام که ما باید کار خودمان را به خوبی انجام بدهیم. حالا اینکه در آن بازی چه اتفاقی می افتد دست خداست و در اختیار ما نیست. امیدوارم در این دیدار هم کسی باشد که بتواند سرنوشت بازی را به سود ما تغییر دهد.

کی روش در ادامه خاطرنشان کرد: ما به اینجا آمده ایم که فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. از ابتدا هم هدفمان همین بوده و در دیدار برابر بوسنی هم همین کار را خواهیم کرد. بقیه اتفاقاتی که رخ می دهد در اختیار ما نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به پرسشی که به نظر می رسد در گروه ایران دارد اتفاقات مشکوک داوری رخ می دهد؟ گفت: چنین ایده هایی اصلا به ذهن ما نمی رسد. منظور من این است که برخی داوران آمادگی بیشتری باید داشته باشند و برخی تجربه بیشتری دارند. با سرعتی که توپ و بازی دارد داور باید از تکنولوژِی هم استفاده کرد. اگر قرار باشد فقط روی داور تکیه کنیم قطعا در آینده هم از این اشتباهات خواهیم داشت. من نشنیدم که داوران کارهای خلافی کرده باشند ولی برخی اتفاقات با سرعت رخ می دهد و نمی شود گفت توطئه ای در کار بوده است.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران کثیف بازی نمی کنند. ما برابر آرژانتین سعی خودمان را کردیم و دنبال پیروزی هم بودیم اما وقتی برابر تیمی بازی می کنید که این همه تجربه دارد، باید بگویم که آن چند دقیقه آخر خیلی اهمیت دارد. این این دقایق فقط بازیکنان باتجربه می توانند نتیجه بازی را عوض کنند. مسی در دیدار برابر ایران ویژه و عالی بازی کرد و با اینکه خیلی چیزها در مورد ما عادلانه نبود اما الان دیگر نمی خواهم به گذشته برگردیم. من هم به بازیکنانم گفتم امروز فینال جام جهانی را در پیش داریم.

وی افزود: وقتی تهران را ترک می کردیم می دانستیم که نمی آییم جام جهانی را فتح کنیم. هیچکس هم چنین توقعی از ما ندارد اما ما رویاهای خودمان را بالا بردیم. اخیرا در یک روزنامه خواندم که وقتی در مورد گروه ما مقاله نوشته بود حتی نام ایران را هم نیاورده بود. بنابراین ما خواستیم که ایران را در نقشه راه فیفا قرار دهیم. این اولین هدف ما بود و به آن رسیدیم. الان آرزوی ما این است که به مرحله بعدی برسیم. اکثریت فکر می کنند که این آرزوی دست نیافتنی است. اما آروز رایگان است، پس بگذارید ما حداقل آرزو کنیم.

کارلوس کی روش در مورد تاثیر حضور ایران در مرحله بعدی جام جهانی گفت: این صعود برای مردم و بازیکنان ما یک اتفاق خیلی بزرگ خواهد بود. امیدوارم عملکرد ما چه ببریم و چه ببازیم عملکرد خوبی باشد و بازیکنان ما بتوانند بهترین نمایش را در دیدار برابر بوسنی داشته باشند و نشان دهند که در این جام چقدر تجربه کسب کرده اند و پخته تر شده اند. آنها باید نشان بدهند که از اینجا چه چیزهایی یاد گرفته اند. آنها باید چند ماه دیگر در جام ملت های آسیا به میدان بروند و امیدوارم بتوانند از این تجربیات به درستی استفاده کنند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در مورد صعود این تیم اروپایی به مرحله بعدی جام جهانی گفت: این جام نتایج عجیبی رقم خورده است. وقتی جام در آمریکای جنوبی برگزار می شود کمی روی تیم های اروپایی تاثیر می گذارد. وقتی به تاریخ جام جهانی نگاه می کنیم این تفاوت ها مشخص است. پرتغال هم از این شرایط تاثیر گرفته است. آنها هنوز امید صعود به مرحله بعد را دارند. در فوتبال سورپرایزهای زیادی رخ می دهد.

نظرات بینندگان