کد خبر: ۵۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

حرمت ماه رمضان حفظ شود/ تقویت داعش برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است

استعمار غرب به‌دنبال تجزیه عراق است تا این کشور مقتدر به سه کشور کوچک تحت حمایت غرب درآورد
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار کرد: مواد مخدر بحرانی است که در هزار سوم، بشریت را تهدید می کند و این موضوع برای مواد مخدر صنعتی جدی‌تر است.

وی با اشاره به سودجویی عرضه کنندگان مواد مخدر صنعتی در جامعه، افزود: مواد مخدر صنعتی امروز در جامعه بشری فراوان است و سودجویان، این معنا را در عرصه‌های مختلف با قیمت های ارزان و تبلیغات فریبنده در اختیار جوانان جامعه می‌گذارند.

آیت‌الله ایمانی بر هوشیاری مردم و به ویژه خانواده‌ها و جوانان جامعه در برخورد با مواد مخدر تأکید و خاطرنشان کرد: هوشیاری مردم، بیداری خانواده‌ها و توجه جوانان به مسئله اعتیاد امر مهمی است و در برخی از محلات شهر شیراز چهره هایی دیده می شود که با پیشینه‌ فرهنگی طولانی شیراز، عظمت برج الاولیا، دارالعم و مهد فرهنگ و تمدن سازگار نیست.

وی تأکید کرد: باید هم خانواده‌ها و هم مربیان و معلمان در مدارس و هم جوانان و هم مسئله نهی از منکر به‌عنوان یک مسئله ضروری توجه داشته باشد.

حرمت ماه مبارک رمضان شکسته نشود

امام جمعه شیراز به حلول ماه مبارک رمضان در هفته جاری نیز اشاره و اظهار کرد: 150 گروه در سراسر کشور از بعد‌از‌ظهر امروز با ابزار دقیق و اطلاعات فنی در مکان‌های مختلف به استهلال می‌پردازند و این خدمتی است که مقام معظم رهبری به جامعه اسلامی داشتند چرا که مسئله استهلال یک امر لازم بود که فضای اجرای آن را در جامعه فراهم کردند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه در این ایام باید حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داشت،‌ گفت: آنانی که عذر دارند نیز باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند چرا که شکستن حرمت ماه رمضان حرام است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مظاهر روزه‌خواری حساس بود و این حساسیت نشانه زنده بودن است، خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید دقت لازم داشته باشند و مردم نیز نهی از منکر را فراموش نکنند و اجازه ندهند که کسانی که قلب و دل بیمار دارند، فضای جامعه را آلوده بیمار کنند.

گام‌های بلند قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی استمرار داشته باشد

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی و هفته قوه قضائیه اشاره و بر تهیه و تدارک ساز و کار لازم برای عملیاتی کردن سیاست‌های کلان این قوه به عنوان مطالبه‌ مقام معظم رهبری از رئیس قوه تأکید کرد.

نظارت مستمر بر عملکرد قضات و مدیران در عرصه های مختلف، اجرای به موقع احکامی که صادر شده است، تربیت و تأمین نیروی کارآمد، جوان و باتجربه مورد نیاز دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم و بزهکاری در جامعه، هماهنگی و همکاری سه قوه با یکدیگر از دیگر مواردی بود که آیت‌الله ایمانی به‌آنها اشاره کرد.

وی به‌ عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی را مناسب دانست و گفت: گام‌های بلندی در برخورد با مفاسد اقتصادی و عوامل فتنه برداشته شده است که البته باید در آینده نیز این راه دنبال و تعقیب شود.

تقویت داعش برای تأمین امنیت اسرائیل است

نماینده ولی فقیه در استان فارس به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران نیز اشاره و اظهار کرد: این حمله سند جنایت آمریکا است که در نتیجه آن 298 انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند و این نشان می‌دهد که نظام سلطه برای نابودی مرم بی‌گناه از هر اقدامی که بتواند، فروگذار نمی‌کند و متاسفانه خود را نیز مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند.

آیت‌الله ایمانی به حوادث اخیر در عراق اشاره کرد و آن را مایه ناراحتی و غصه هر انسان بیدار‌دلی دانست که وجدان انسانیت در او شکسته نشده است و تصریح کرد: آمریکا و انگلیسی برای منافع خود حاضرند انسان‌های بی‌ گناه در دنیای اسلام را قربانی کنند و این شرم‌آور است که این کشورها برای تأمین امنیت یک کشور جعلی این چنین بی‌گناهان را به خاک و خون بکشند.

وی افزود: آمریکا با ایجاد داعش و تقویت آن در عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی به دنبال این است که امنیت اسرائیل را حفظ کند و با نابودی زیرساخت‌های دنیای اسلام، این کشورها را ضعیف کند همان چیزی که دیروز در سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و امروز توسط گروه داعش دنبال می‌کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش غرب برای تجزیه عراق به سه کشور، گفت: استعمار غرب  به‌دنبال تجزیه عراق است تا این کشور مقتدر به سه کشور کوچک تحت حمایت غرب درآورد، همان هدفی که در سوریه دنبال می‌کرد و با شکست روبرو شد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای القای این پیام که عراق و وسوریه درگیر مسئله شیعه و سنی هستند، خاطرنشان کرد: واقعیات ادعای رسانه‌های غرب درباره مسئله شیعه وسنی را رد می‌کنند و مسئله در عراق و سوریه منافع آمریکا و اسرائیل است.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا به اهداف خود توسط داعش نرسد، این تروریست‌ها که برای ترکیه، عربستان و آمریکا خطر بالقوه هستند را در همین عراق سر به نیست می‌کند.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: باید هوشیار و بیدار بود و بیرون و درون مرزها را کنترل کرد و مردم نیز در داخل موظف هستند هر حادثه مشکوکی که مشاهده کردند بدون معطلی به منابع ذی‌ربط اطلاع دهند، هر چند سربازان گمنان امام زمان (عج)، نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بیدار و هوشیار هستند و اجازه نمی‌دهند که دشمنان در انجام توطئه‌هایشان موفق شوند.

نظرات بینندگان