کد خبر: ۵۷۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
آخرین خبر از پرونده حق ماموریت 12 میلیاردی:

دادستان شیراز: پرونده برخی محکومین به دادگاه تجدید ارسال شده/ از بیان جزئیات پرونده معذورم

مبارزه با فساد اقتصادی، تنها بر عهده دستگاه قضا نبوده و دیگر دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه، مسئول هستند.
به گزارش شیرازه، علی القاصی‌مهر خبرهای تازه‌ای از تخلف مالی ۱۲ میلیاردی در یکی از سازمان‌های دولتی در فارس ارائه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در بیان تعریف قانون از «فساد اقتصادی» گفت: پرونده‌ای فساد اقتصادی است که میزان حیف و میل اموال دولت در آن از ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر باشد و موجب ضرر و زیان به بیت‌المال شود.

القاصی‌مهر در گفتگو با نگاه فارس با اشاره به گفته فرمانده کل نیروی انتظامی استان در سال گذشته درباره فساد اقتصادی در استان با رقمی ده برابر فساد ۳ هزار میلیاردی، افزود: همانگونه که قبلا توضیح داده شد، آنچه که سردار سجادیان از آن گفته است، اختلاس و فساد مالی نبوده چرا که ضرری متوجه بودجه دولت و بیت المال نشده و تنها کلاهبرداری، رشوه، جرائم اداری و... بوده که مربوط به معاملات شخصی و بخش خصوصی است. 

وی درباره پرونده حق ماموریت نرفته ۱۲ میلیاردی خبر داد: در دادسرا، برای چند نفر از متهمان، رای بر محکومیت صادر شده است که متهمان، اعتراض کرده‌اند و اکنون برای رسیدگی بیشتر، پرونده به دادگاه تجدیدنظر منتقل و تعیین وقت شده است.

این مسئول با بیان اینکه به دلیل عدم صدور رای قطعی، از بیان جزئیات این پرونده معذوریم، با اشاره به مطالبات مردمی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله بیانیه ۹ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز درباره همین تخلف مالی، عنوان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی، تنها بر عهده دستگاه قضا نبوده و دیگر دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه، مسئول هستند. دستگاه قضا، با قاطعیت با تخلفات مالی، برخورد می‌کند و باید خاطرنشان کنم که در زمان مناسب، رسیدگی دستگاه قضا به دیگر پرونده‌های تخلفات مالی، را رسانه‌ای می‌کنیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۳
0
آيا رشوه وتخلف اداري لطمه به نظام اسلامييمان واردنميكند؟ ضررمادي راميشودجبران كردولي تاثيرضررمعنوي كه قابل جبران نيست وبه نظام لطمه جدي واردميكند .التماس دعا