کد خبر: ۵۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
مشاور اسناندار در امور روحانیت:

نباید براحتی از کنار جشن طلاق گذشت/ در هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می‌شود

اگر مسأله‌ای در کشور اتفاق می‌افتد در نطفه از بین نرود تا مرحله فاجعه پیش می‌رود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمدحسن مرادی در همایش فصلی هسته‌های معین و کارگروههای سلامت اجتماعی که با حضور مسئولان استانی در تالار آزادی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: باید از فضای معنوی ماه مبارک رمضان بیشترین بهره برای کاهش جرم را داشت.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان آمار جرم تا 20 درصد کاهش می‌یابد، افزود: در این ماه مبارک اندیشه و افکار برای پذیرفتن حقایق آماده بوده و برای انجام هر کاری باید دانش آن کار را داشت و علل مختلف آن را بررسی کرد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به وجود 400 نوع جرم در کشور خاطرنشان کرد: باید علل وقوع جرم بررسی شده و اگر این امر رخ ندهد جرم از مرحله مسأله به مشکل، معضل، بحران و سپس به فاجعه تبدیل شده و اگر مسأله‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد در نطفه از بین نرود تا مرحله فاجعه پیش می‌رود.

مشاور استاندار فارس در امور روحانیت با اشاره به جشن طلاق که از سوی ایادی استکبار به کشور وارد شده است، خاطرنشان کرد: باید بر اساس قانون از این مسأله جلوگیری شده و از کنار مسائل مختلفی مانند جشن طلاق نباید به راحتی گذشت.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه در سال 1370 که ماهواره وارد کشور شد این موضوع به عنوان یک مسأله جدی گرفته نشد، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات موجود در جامعه ما از ماهواره نشأت گرفته و به صورت بحران دامن‌گیر بسیاری از خانواده‌های ما شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مبتذل ماهواره و ترویج و تلقین فرهنگ غربی به خانواده‌های ایرانی، اظهار کرد: انسان‌ها در چهار دره غفلت، شهوت، ثروت و قدرت سقوط کرده و عدم تربیت صحیح، عدم آگاهی از مسائل دین و شرع، گرایش به فرهنگ بیگانه، استفاده نادرست از فضاهای مجازی و ماهواره، اعتقاد به باورهای خشک و غلط، ضعف ایمان و داشتن دوست فاسد دلیل بسیاری از این سقوط‌هاست.

امام جمعه موقت شیراز از دیگر عوامل به وجود آمدن جرائم را بی‌توجهی به حرف والدین و بزرگان فامیل و فقر فرهنگی و اخلاقی در خانواده‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: فقر فرهنگی منجر به عدم رعایت حقوق والدین نسبت به یکدیگر شده و  پایبند نبودن والدین به اصول اخلاقی و عدم مراقبت از فرزندان نیز از دیگر عوامل وقوع جرم هستند.

مشاور استاندار فارس در امور روحانیت با بیان اینکه در سال‌های گذشته آمار طلاق در کشور افزایش یافته است، افزود: امسال در هر‌ ساعت 95 ازدواج و 19 طلاق ثبت شده و بالا رفتن آمار طلاق 36 علت داشته که 5 دلیل عمده آن شامل اعتیاد، دخالت فامیل، ضرب و شتم که بیشتر از طرف مردان بوده، تنفر از یکدیگر، سوءظن و عدم انتخاب صحیح همسر بوده و ازدواج شایسته و بایسته که با تفکر، تعقل، تدبر و مشورت انجام شود موفق و پایدار است.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به صورت غیرمستقیم جواب می‌دهد، گفت: برگزاری اردو و سفر برای جوانان و نوجوانان برای پیشگیری از وقوع جرم بسیار تأثیر دارد و باید در این زمینه مخاطب‌شناسی صحیح انجام شده و با استفاده از دستورات قرآن با جوانان و نوجوانان برخورد کنیم.

نظرات بینندگان