کد خبر: ۵۷۵۷۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۳

«حشمت فردوس» برای جهـــرم نقشه دارد!

حشمت فردوس در حال متقاعد کردن محمد برای زندگی با وی است...
به گزارش شیرازه، قسمت شصت و پنجم سریال "ستایش" در حالی عصر روز جمعه از شبکه سوم سیما پخش شد که در بخشی از این سریال نام شهرستان جهرم توسط حشمت فردوس به میان آمد.

پسین جهرم نوشت: جریان این داستان مربوط به صحبت کردن فردوس با محمد رودباری (پسر ستایش) است که به خاطر جلوگیری از رفتن او به عسلویه و در جریان ورود پلیس به محل مسافرخانه محل اقامت محمد، برای دستگیری معتادان در اقدامی که مسبب آن حشمت فردوس می شود هر دو آنها توسط پلیس دستگیر و روانه بازداشتگاه می شوند. در ادامه این داستان که در بازداشتگاه به تصویر کشیده می شود، حشمت فردوس در حال متقاعد کردن محمد برای زندگی با وی است که در صورت قبول او را وارث تمام اموال خود می کند و ... و در حال برنامه ریزی برای فراهم کردن شرایط خوب رفاهی برای او است که در این بخش با جاری کردن نام جهرم می گوید: تمام باغ های مرکبات جهرم و اطرافش را می خریم و ...

اما سوال اینجاست که علت مطرح شدن نام جهرم در این سریال چه بوده است؟ همانطور که در بخشی از این داستان آمده شهرت باغ های مرکبات جهرم سبب این امر بوده است. شهرت جهانی مرکبات جهرم که حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران جهرمی است به سبب کیفیت خوب و حجم بالای سطح زیرکشت آن زبانزد عام و خاص شده و جهرم را در تولید مرکبات به دنیا معرفی کرده است.

براساس گفته مسئولان جهادکشاورزی جهرم، سطح زیر کشت مرکبات در این شهرستان 30 هزار هکتار بوده (آمار سال های پیش) که سالانه 775 هزار تُن محصول از باغات مرکبات جهرم تولید و روانه بازار می شود. اما با توجه به تامین نیمی از مرکبات استان فارس در این شهرستان و شهرت ملی و جهانی آن، هنوز مشکلاتی از قبیل تامین آب کشاورزی، کمبود سردخانه و نگهداری نامناسب میوه و مرکبات، عدم وجود صنایع تبدیلی و کنستانتره و در مراحل بعد قیمت ارزان مرکبات با وجود هزینه کرد بسیار برای تولید آن مطرح است.

با توجه به برگزاری همایش ملی مرکبات در بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی که انعکاس خبری و رسانه ای آن سبب مطرح شدن نام جهرم در دنیا شد، امید بود تا در زمینه حل مشکلات کشاورزی به ویژه بخش مرکبات برنامه ای اساسی لحاظ شود.

به رغم تلاش هایی که در این زمینه شده است، اما هنوز کشاورزان و باغداران جهرمی در فصل زمستان با مشکل سرمازدگی و در فصل تابستان با خشکسالی و فروش ارزان قیمت مرکبات رو به رو هستند که در این زمینه تدابیر مسئولان امر به ویژه مسئولان استانی به وضوح احساس می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
4
سلام شما از کجا می دانید که حشمت فردوس برای جهرم نقشه کشیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
8
حشمت فردوس می دونه قیمت 1 هکار باغ تو جهرم چقدره؟
اگه می دونست این حرف رو نمی زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
3
خداییش خیلی باید پولدار باشه که بتونه باغات جهرم رو بخره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
2
حالا هی بگید آبلیموی شیراز
قیروکارزینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
6
این آقا هم توهمات جهرمی ها در خصوص اینکه رتبه اول مرکبات کشور رو دارن خورده . بابا با چه زبونی بگیم بر اساس آمار وزارت جهاد و کشاورزی قیروکارزین بیشترین تولید مرکباتن داره. تو صحبتش هم گفت جهرم و اطرافش که قطعا اطرافش 3 برابر جهرم باغ داره
جهرمی
گویا شما اطلاع نداری که همون باغات قیر و کارزین هم اکثرا مال جهرمی هاست
شهروند جهرمی
میزان تولید مرکبات در قیروکارزین۴۱۰ هزار تن می باشد درحالی که
میزان تولید مرکبات در جهرم 775 هزار تُن می باشد
این در حالی هست که بسیاری از باغات قیروکارزین مال جهرمی هاست و با سرمایه و دانش باغاداران جهرمی اداره می شود

نتیجه: 775>>410

منابع:
http://shiraze.ir/fa/news/57578/%D8%AD%D8%B4%D9%85%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D9%80%D9%80%D9%80%D8%B1%D9%85-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF
http://ghirokarzinnews.ir/?p=212
ناشناس
مثل اینه که بگی فرش چین بهتر فرش تبریزه
ناشناس
ایشالا که اینطوره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
5
نه جهرم نه قیر ونه هیچ جای دیگه به پای داراب نمیرسه
ناشناس
پس چرا آقای حشمت فردوس نگفت مرکبات داراب!
ناشناس
مگه داراب هم مرکبات داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳
0
بابا همه استان فارس از ظرفيتهاي خوبي برخوردارند
تمام استان را عشقه