کد خبر: ۵۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 8 تیر

از آشفته بازاری به نام پوشاک تا بازی‌های بچه‌گانه‌ای که جلو پیشرفت فارس را گرفته است

با حلول ماه مبارک رمضان مردم فارس با آداب سنن خاص خود به استقبال این ماه الهی رفته‌اند.

به گزارش شیرازه؛ بازهم گلایه‌های استاندار دستمایه روزنامه‌ها شده تا از زوایای مختلف این گلایه‌ها را پوشش بدهند. در این میان «خبرجنوب» به نقل از استاندار تیتر زده: «جدال های بچه گانه و بازی های سیاسی جلوی توسعه فارس را گرفت». تیتر دیگر امروز خبرجنوب به رسم و رسوم مردم فارس در ماه مبارک رمضان اختصاص دارد. خبر بازدید فرماندار از مناطق ده‌پیاله و شیخ علی چوپان از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که به مشکلات این مناطق که به واسطه وجود افغانی‌ها در این منطقه به وجود آمده، پرداخته است. گفتنی است که در این مناطق اتباع افغانی زیادی ساکن هستند که هم فرصت شغلی زیادی را اشغال کرده‌اند و هم کسب و کار آنها باعث آسیب رسیدن به محیط زیست شده که هرچه سریع تر باید برای این معضل فکری بشود.

«نیم‌نگاه» از تیتر یک خود خیلی تعجب کرده و «آشفته بازاری به نام بازار پوشاک!!!» را تیتر یک خود کرده البته با سه علامت تعجب! تیتر یک امروز به اضافه تیتر دیگری در صفحه اول به گزارش اختصاصی این روزنامه اختصاص دارد که درصفحه آخر چاپ شده و این یعنی دو تیتر برای یک مطلب آن هم در صفحه نخست! در این گزارش به مشکلات بازار پوشاک پرداخته شده؛ از مارک‌های قلابی گرفته تا قیمت‌های هنگفت بدون نظارت. همچنین مشکلات فرهنگی این پوشاک‌ها که امروز گریبان‌گیر زندگی مردم شده و وضعیت فرهنگی جامعه را به سمت ناکجا آباد می‌برد، از جمله موضوعاتی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است. این موضوع از آنجا مهم است که این روزها کمتر مسئول دولتی را می‌توانیم پیدا کنیم که مسئله فرهنگ را به عنوان یک دغدغه اساسی در دستور کار خود قرار داده باشد. شهردار شیراز به بازدید پروژه‌های دردست احداث شهرداری رفته و وعده داده «به زودی چندین پروژه بزرگ افتتاح و چندین پروژه دیگر را کلنگ زنی خواهیم کرد» که در صفحه اول تیتر شده. سفر استاندار به نی ریز در صفحات داخلی و با عنوان «با اجرای طرح هایی همچون فولاد نی ریز و سیمان نی ریز وضعیت زیر بناهای توسعه در منطقه متحول خواهد شد» به چاپ رسیده است. صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع جانبازان هم جز آخرین مطالبی است که این روزنامه به آن پرداخته.


«افسانه» کل صفحه اول خود را با تیترهای مربوط به ماه رمضان پر کرده و حتی یادداشت امروز هم در این رابطه است. تیتر یک این روزنامه به به بحث داغ تغییر ساعت کاری در ماه رمضان اختصاص دارد. این درحالی است که به گفته سخنگوی دولت «امسال ساعت کاری در ماه مبارک رمضان هیچ تغییری نمی کند». این روزنامه از سفر استاندار به نی ریز هم غافل نشده و به این موضوع با تیتر «کشاورزی فارس دیگر ظرفیت ندارد سراغ صنعت می رویم» پرداخته. خبر افتتاح تقاطع‌های ستارخان و احسان که قرار است 45 روز دیگر اتفاق بیافتد از جمله عناوین داخلی است که به نقل از شهردار شیراز تیتر شده. مدیر کل امور اتباع فارس هم از «100 تا 200 هزار تبعه افغانی غیر مجاز در فارس زندگی می کنند» خبر داده که از دیگر عناوین داخلی است و باید هرچه سریع‌تر فکری برای این موضوع اندیشیده شود.
«عصرمردم» صحبت‌های رهبر انقلاب را تیتر یک خود کرده و در کنار آن، شاهد چند تیتر استانی هستیم مثل «مدیرکل محیط زیست استان: یک سوم تخلفات زیست محیطی کشور در فارس رخ می دهد» که از عناوین صفحه اول این روزنامه است.

نظرات بینندگان