کد خبر: ۵۷۶۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
در شورای شهر شیراز تصویب شد

از جمعه طرح ترافیک در محدوده فلکه ستاد اجرا می‌شود/کمک 30میلیونی شورا به یک تیم روباتیک

در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گزارش طرح ترافیکی میدان امام حسین(ع) ارائه شد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، شهردار شیراز ضمن ابراز تاسف از اینکه طی سه سال گذشته دولت کمترین اعتبارات را به قطار شهری اختصاص داده به‌گونه‌ای که در سال گذشته 24 درصد از بودجه محقق شد، گفت: به وسیله تامین اعتبار از طریق فروش اوراق مشارکت فاز یک خط یک به طول 10و نیم کیلومتر اکنون آماده بهره‌برداری است.

علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه در طول سه سال گذشته در ایستگاه‌های میدان امام حسین(ع)، چهارراه زند و میدان ولیعصر(عج) اقدامات زیادی انجام نشده است، تصریح کرد: ایستگاه میدان امام حسین(ع) مهم‌ترین ایستگاه قطار شهری شیراز است چراکه این ایستگاه تقاطع دو خط یک و دو قطار شهری است و در دوطبقه ساخته می‌شود که اکنون پیمانکار پروژه آغاز به کار کرده و مدیرعامل سازمان عمران قول داده است درصورت تامین اعتبارات طی 18 ماه پروژه را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه دوماه روی چگونگی انجام پروژه کار شده و بازدیدهای میدانی بسیاری انجام شده است، اعلام کرد: از روز جمعه، 13 تیرماه جاری طرح ترافیک در محدوده میدان امام حسین(ع) که مصوبه شورای ترافیک استان است، اجرا می‌شود تا کار ساخت ایستگاه سریع‌تر انجام شود.

پاک‌فطرت افزود: همان پیمانکاری که پل کابلی ولیعصر(عج) را می‌سازد همزمان ایستگاه قطار شهری ولیعصر را نیز می‌سازد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که تا دو سال آینده با تکمیل ایستگاه میدان امام حسین(ع)، چهارراه زند و ایستگاه ولیعصر(عج) بتوان به وسیله قطار شهری از میدان الله تا میدان گل سرخ تردد کرد.

حقدل، رئیس شورای شهر به دلیل ایجاد محدودیت تردد در میدان امام حسین(ع) از مردم عذرخواهی کرد و افزود: از روز جمعه در محدوده میدان امام حسین تنها اتوبوس، تاکسی و خودروهای امدادی می‌توانند تردد کنند.

در ادامه جلسه پیشنهاد مساعدت به تیم روباتیک دانشگاه صنعتی شیراز برای اعزام به کشور برزیل بررسی و تصویب شد.

محمدیان، عضو شورای شهر در خصوص این پیشنهاد توضیح داد: برآورد هزینه‌های تیم روباتیک برای شرکت در مسابقات رباتیک که در برزیل برگزار می‌شود، 230 میلیون تومان است که کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مصوب کرده است مبلغ 50 میلیون تومان از محل ماده 16 مساعدت شود به شرط اینکه آرم شهرداری شیراز در تمام مراحل درج گردد.

حق‌نگر، دیگر عضو شورای شهر در این خصوص خاطرنشان کرد: مسابقات روباتیک مثل سایر المپیادهای علمی دارای اعتبار نیست و باید ثابت شود که این مسابقه اعتبار بین‌المللی دارد و کسب وجهه برای ایران است.

عرب نیز تاکید کرد: هزاران تیم ورزشی در سطح شهر وجود دارد که مایلند شهرداری از آن‌ها حمایت کند بنابراین باید مساعدت‌ها را عمومی‌تر در نظر گرفت.

نقیب‌زاده هم خاطرنشان کرد: اکنون در یک مقطع زمانی یک گروه علمی درخواست مساعدت داشته است که اگر گروه‌های دیگر هم تقاضای مساعدت کنند، باتوجه به شرایط قابل بررسی است.

در نهایت کمک 30میلیون تومانی شورا به تیم روباتیک دانشگاه صنعتی شیراز به تصویب اعضای شورا رسید.

همچنین در این جلسه تصویب شد که شهرداری ظرف مدت یک‌ماه برای بسته‌های سرمایه‌گذاری به تعداد 20 زیر‌گذر عابرپیاده، اقدام به مکان‌یابی کند.

در ادامه جلسه شورا عضو شواری شهر شیراز با اشاره به جلسه‌ای که با حضور برخی از افراد از 30 شهرستان فارس در شیراز برگزار شده بود، تصریح کرد: این افراد در شیراز مهمان شورای شهر شیراز بوده‌اند بدون اینکه برگزاری این جلسه در کمیسیون و یا صحن شورا مصوب شود به صورت غیرقانونی هزینه‌کردی صورت گرفته است که از رئیس شورای شهر شیراز تقاضای بررسی موضوع را دارم.

عرب در ادامه ضمن بیان اینکه برخی از اعضای شورا سعی دارند نظر خود را به سایرین تحمیل کنند، خواستار شد که اعضای شورا نظم جلسات و شئونات شورای شهر شیراز را رعایت کنند.

گفتنی است ادامه جلسه شورای شهر شیراز با حضور ضرغام صادقی، نماینده مردم شیراز در مجلس به صورت غیرعلنی برگزار شد.

از 20 عضو شورای شهر، تنها محمودرضا طالبان به منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی در جلسه علنی حضور نداشت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳
1
یعنی چی؟
یعنی فلکه ستاد 18 ماه بسته میشه>؟
مگه میشه شاهراه و مرکز تقاطع چند تا راهه
میدونید یعنی چی؟
دوباره شهر با رفتن سجادیان بی در و دروازه شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳
0
از میدان الله تا میدان گلسرخ؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳
1
روز جمعه چرا عملی نشد؟
اینم مثل بقیه کاراتون بی برنامه هست.
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳
0
والا اگر تو مملکت و بخصوص شیراز با برنامه کار بشه هم بودجه کافی است و هم مردم همکاری و تحمل می کنند.
مشکل اینجاست که بودجه و سرمایه ها حیف و میل می شود.
نمونه اش طرح ترافیک و طرح خط ویژه اتوبوس بود که کلی خرج شد در خیابان مشیر فاطمی و بعد یک شبه کلی هزینه شد برای جمع آوریش. من به خوب و بد طرحش کاری ندارم با اینکه منی که از اتوبوس استفاده می کنم نیم ساعت زودتر به کارام می رسیدم ولی مشکل اینجاست که شورای شهر توی اون طرح به وظیفش عمل نکرد و پول بیت المال حروم شد و کسی هم جواب نداد.
در صورتی که باید اول همه ابعاد طرح بررسی و بعد هزینه شود.
اگه اینچنین طرحی تو یک کشوری که مردم مالیات میدن (البته تو ایران 8% مالیات ارزش افزوده هست که کمم نیست) اجرا می شد مردم ونمایندشون شهرداری و عوامل دخیل در طرح را بیچاره می کردند.