کد خبر: ۵۷۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
فرمانده ناجا در شیراز:

در روزهاي اول خدمتم پزشكي در فارس ربوده شد/تغییرات در نیروی انتظامی قانون است/اینکه داعش بگوید فردا در مشهد است، خيال باطليست

تغيير فرماندهان انتظامي تغيير دو نفر نيست، تداوم حركتي روبه جلو ست.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: تعدد و تكثر اقوام و مذاهب در ايران اسلامي موجب همگرايي حول محور اسلام و نظام ولايي است.

سردار سرتيپ اسماعيل احمدي‌مقدم در مراسم توديع و معارفه فرماندهان قديم و جديد انتظامي فارس با بيان اينكه فارس همچون ايران اسلامي شاهد تعدد و تكثر اقوام و مذاهب است، گفت: نظام ولايي در جایگاه ولي امر تبلور دارد.

وي با تصريح اينكه علت پايداري و ثبات ايران اسلامي، حضور ولي‌فقيه و همگرايي همه اقوام و افراد حول اين محور است، گفت: اقدامات و تدابير حضرت امام(ره) را در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي با آنچه در انقلاب‌هاي كشورهاي اسلامي نظير مصرو عراق حادث شد، مقايسه كنيد، آيا در ايران هرگز امكان بروز چنين صحنه‌هايي را مي‌توان متصور بود.

احمدي‌مقدم تاكيد كرد: اينكه مي‌گويند داعش فردا در ايران و مشهد است، خيال باطلي‌ست،‌ پيرامون كشور را در غرب آسيا به آشوب كشيدند كه ايران را متزلزل كنند، نه‌تنها نتوانستند بلكه ايران اسلامي به تكيه‌گاهي براي جلوگيري از فروريختن ساير كشورهايي كه مورد حمله و تجاوز قرار گرفته بودند تبدیل شد.

فرمانده ناجا با بيان اينكه امنيت را وقتي مي‌توان بهتر درك كرد كه افراد ناامني را درك كرده باشند، گفت: امروز عراقي‌ها، سوري‌ها و افغاني‌ها بهتر از ديگران نعمت امنيت را درك مي‌كنند، آوارگي، كوچ‌، دربه‌دري، تحقير و .... موجب مي‌شود تا افراد مفهوم امنيت را به‌درستي درك كنند.

وي با بيان اينكه امنيت مقدمه همه فعاليت‌ها در اجتماع انساني است، به احادیث و رواياتي اشاره كرد و افزود:امنيت، عدالت و توسعه، مورد تاكيد دين اسلام قرار دارد و امنيت مقدم بر عدالت و عدالت مقدم بر توسعه است.

احمدي‌مقدم با تصريح اينكه امروز در ايران هر سه پايه مورد اشاره قوي است، گفت: علت اين اقتدار ركن ركين ولايت است و ما نبايد اين موضوع را فراموش كنيم.سوريه، افغانستان و عراق كه تاكنون ده‌ها سال است گرفتار بي‌ثباتي هستند و صدها هزار كشته و ميليون‌ها نفر آواره و معلول و بي‌خانمان دارند، مشكلشان همین بوده است.البته ولايت فقيه تنها در شخص ولي فقيه و حاكميت يك نفر خلاصه نمي‌شود.

وي تصريح كرد: علي‌رغم تمام تهديدات، فشارها، تحريم‌ها و تهديدها و توطئه‌ها كشتي نجات اين كشور ولايت فقيه بوده است، اگر عزت مي‌خواهيم بايد از خداوند بخواهيم نه از آمريكا و كشورهاي مرتجع كه جز فتنه‌‌انگيزي براي خود كاري قائل نيستند.

فرمانده ناجا با اشاره به وضعيت امنيتي استان فارس، گفت: 9 سال قبل در سال 84 و در اولين روزهاي خدمتم در اين پست به‌خاطر دارم كه زن پزشكي را در اين استان ربودند، اما امروز فارس در هيچ يك از جرايم در رديف‌هاي اول تا سوم قرار ندارد.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه نيروي انتظامي نگهبان امنيت در اين كشور است، اصل امنيت را برگرفته از نظام مردمي، اسلام و مردم دانست و گفت: ما عده و تعداد افراد را موجب امنيت نمي‌دانيم، مجموعه نظام‌ها، مردم‌داري، سرمايه‌هاي اجتماعي، پشتيباني نيروهاي امنيتي توسط مردم و ... موجب توفيق شده است.

وي با تصريح اينكه فارس از هر حيث مينياتوري از كشور است، گفت: فارس به لحاظ جميع مسائل انتظامي، بعد از تهران در تراز دوم قرار دارد، البته استان‌هاي خراسان رضوي و اصفهان هم در همين تراز هستند.

احمدي‌مقدم گفت: امروز ديگر فارس در هيچ جرمي در رده اول تا سوم هم قرار ندارد و با كاهش 15 درصدي سرقت، در اين مورد از ميانگين كشوري هم پايين‌تر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد امروز شرایط استان مطلوب است و آمار جرائم به خصوص جرائم خشن در چند سال اخیر سیر نزولی داشته است.

فرمانده ناجا تغيير در سطوح فرماندهي انتظامي استان‌ها را تابع يك تقويم دانست و گفت: تغيير فرماندهان انتظامي تنها تغيير دو نفر نيست، تداوم حركتي روبه جلو است.

وی در خصوص حمایت رسانه ها از سردار سجادیان، گفت: از اینکه رسانه‌های استان از سجادیان حمایت کردند ما هم خوشحال هستیم اما تغییرات در نیروی انتظامی تابع یک قوانین است.

وي همچنين گفت: نيروي انتظامي قائم به شخص نيست، استراتژي‌ها هم در مبارزه با جرائم خشن، ثابت است و تغيير فرماندهان يك امر عادي و تقويمي است.

احمدی مقدم با بيان اينكه سردار سجاديان گام‌هاي رو به جلوي سردار مويدي را در فارس، به‌خوبي ادامه داده و در مسير رشد و تعالي حركت كرد، گفت: سردار گودرزي نيز به‌عنوان مبدع طرح مكنا كه موجب تحول كلانتري‌ها شد، سابقه خدمت در فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي و البرز را دارد و موفق عمل كرده است.

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در بخش دیگری از سخنانش گفت: مرزهاي ما بر روي تروريسم كاملا بسته است.

احمدي‌مقدم در حاشيه مراسم توديع و معارفه فرماندهان قديم و جديد انتظامي فارس در جمع خبرنگاران گفت: در مرزها هيچ نگراني از نظر تروريسم وجود ندارد.

وي تصريح كرد: خوشبختانه بر تمام فعاليت‌ها و حركات در مرزهاي جمهوري اسلامي اشراف اطلاعاتي داريم و جاي نگراني وجود ندارد.

احمدي‌مقدم در خصوص شايعه دستگيري گروهي از افراد داعش كه قصد عبور از مرز ايران را داشته‌اند، گفت: ممكن است در مرزها افرادي وابسته به اين گروهك دستگير شوند اما اينكه يگاني از داعش وارد شده باشد، خير چنين موضوعي صحيح نيست.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
SPAIN
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳
0
این کار درستی است . نه اینکه سجادیان را تخریب کنید. آنچه حقیقت را بنویسید.نه نظز شخصی خوتان را.