کد خبر: ۵۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳

آلمان به سختی الجزایر را حذف کرد

تیم ملی فوتبال آلمان با شکست تیم ملی فوتبال الجزایر راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شد تا در این مرحله به مصاف فرانسه برود.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم‌های ملی آلمان و الجزایر از 30 دقیقه بامداد امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه بیرا ریوی شهر پورتو آلگره به مصاف هم رفتند که این دیدار در وقت‌های قانونی بدون گل به پایان رسید و در نهایت آلمان در وقت‌های اضافه با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافت.

شاگردان یوآخیم‌لو در بازی مقابل الجزایر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به سختی موفق شدند با نتیجه 2 بر یک با گلهای شورله در دقیقه 92 و اوزیل در دقیقه 119 برای آلمان و تک گل جبو برای الجزایر در دقیقه 120 از سد این تیم بگذرند و راهی مرحله بعد شوند. 
در نیمه اول این دیدار آلمانی‌ها چند بار به سمت دروازه حریف‌ سرسخت خود آمدند اما در برگشت این الجزایری‌ها بودند که سعی می‌کردند از ضدحملات بهره ببرند. در یکی از این ضدحملات و در دقیقه 9 بازی سلیمانی از جناح چپ استارت زد و در شرایطی که مدافعان آلمان جا مانده بودند این مانوئل نویر بود که از دروازه بیرون آمد و با یک تکل بیرون از محوطه جریمه نگذاشت تیمش از حریف آفریقایی خود عقب بیفتد.

سبزپوشان الجزایر که همچنان پا‌به‌پای ژرمن‌ها پیش می‌آمدند در دقیقه 17 توسط سلیمانی دروازه آلمان را هم گشودند اما سوت داور بازی به نشانه آفساید به صدا در آمد و این گل مردود اعلام شد.‌

حملات آلمان و پاسخ آنها به ضدحملات سبزپوشان الجزایر ادامه داشت و بارها سنگربان سبزپوشان آفریقایی دروازه خود را نجات داد تا اینکه نیمه نخست بازی با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید.

نیمه دوم این بازی طوری پیش رفت که توپ و میدان در اختیار آلمان بود و الجزایر نسبت به نیمه اول بیشتر دفاع می‌کرد و فرصت‌های کمتری برای ضدحمله داشت. در این شرایط آلمانی‌ها هم از هر طرف دروازه الجزایر را نشانه می‌گرفتند به در بسته می‌خوردند و این مدافعان الجزایر بودند که اغلب ضربه‌های اول را زودتر از مهاجمان ژرمن می‌زدند.

حملات بی‌امان آلمانی‌ها در 10 دقیقه آخر منجر شد که موقعیت‌های زیادی را به دست بیاورند اما در این دقایق رایس امبولهی، دروزاه‌بان الجزایر با واکنش‌های به موقع خود باعث شد تا همچنان دروازه این نماینده آفریقا بسته بماند و سرنوشت بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

آلمان به سختی الجزایر را حذف کرد/ جدال ژرمن‌ها با فرانسه در یک چهارم نهایی

آلمانی‌ها که دوست نداشتند بازی به پنالتی کشیده شود، توانستند در دقیقه 92 با گلی که شورله روی پاس مولر به ثمر رساند یک بر صفر از حریف سختکوش خود پیش بیفتد. الجزایری‌ها که ظاهراً توان‌شان در 90 دقیقه تمام شده بود، بعد از گل شورله برنامه خاصی برای زدن گل تساوی نداشتند و به مانند بیشتر دقایق بازی احساسی بازی می‌کردند.

مسوت اوزیل در دقیقه 119 برای بار دوم دروازه الجزایر را باز کرد. این پایان کار نبود و جابو در دقیقه 2 + 120 یکی از دو گل شاگردان یوآخیم لوو را پاسخ داد تا این دیدار با برتری دو بر یک آلمان به پایان برسد.

بدین ترتیب آلمان در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها باید با فرانسه دیدار کند که ساعتی پیش توانست نیجریه را دو بر صفر شکست دهد.

پیروزی سخت آلمان مقابل الجزایر/ جدال ژرمن‌ها با فرانسه در یک چهارم نهایی
در پایان این بازی رایس امبولحی، دروازه‌بان تیم ملی الجزایر به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد. او در این بازی 120 دقیقه در میدان حضور داشت و چندین بار دروازه نماینده آفریقا را از فروپاشی نجات داد.
نظرات بینندگان