کد خبر: ۵۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۳
یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 - برزیل

آرژانتین با حذف سوئیس به جمع 8 تیم رسید

تیم ملی آرژانتین با شکست سوئیس در وقت اضافه دوم به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق،برد سخت با پاس طلایی مسی/ آرژانتین با حذف سوئیس به جمع 8 تیم رسید تیم‌های ملی آرژانتین و سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 از ساعت 20:30 دیروز(سه‌شنبه) در ورزشگاه سائوپائولو به مصاف هم رفتند که این دیدار در وقت‌ قانونی بدون گل به پایان رسید و آرژانتین موفق شد با گل دقیقه 118 آنخل دی ماریا به برتری رسیده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.
دو تیم در نیمه نخست بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند اما سوییس در دو صحنه خطرات جدی تری را بر روی دروازه آرژانتین خلق کرد. "گوخان اینلر" در دقیقه 28 چیزی نمانده بود که دروازه آرژانتین را باز کند اما "سرخیو رومرو" با پای چپ توپ را دفع کرد. 10 دقیقه بعد "جوزپ درمیچ" در موقعیت تک به تک با دروازه بان آرژانتین قرار گرفت اما کاری از پیش نبرد.

آرژانتینی‌ها که بار دیگر مقابل تیمی دفاعی قرار گرفته بودند، سعی می‌کردند هر طور شده دروازه حریف را باز کنند و از همین رو امید زیادی به شوت‌های از راه دور و حرکات انفرادی مسی داشتند اما با این حال نتوانستند از سد محکم سوئیس عبور کنند.

آرژانتین در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و چندین بار بر روی دروازه سوییس خطرناک ظاهر شد. "لیونل مسی" که به دنبال گلزنی در چهارمین بازی پیاپی بود در دقیقه 65 با شوتی از راه دور، دروازه سوییس را مورد هدف قرار داد که توپ با فاصله اندک از روی دروازه به خارج رفت.

برد سخت با پاس طلایی مسی/ آرژانتین با حذف سوئیس به جمع 8 تیم رسید
دی ماریا شاید حساس ترین گل دوران بازی ملی خود را به ثمر رساند و موجب صعود آرژانتین به جمع 8 تیم نهایی شد

در دقیقه 78 باز هم مسی در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما موفق به انجام این کار نشد.

دو تیم در پایان 90 دقیقه با نتیجه تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند و کار به دو وقت 15 دقیقه کشید.

در وقت اضافه نخست برتری با آرژانتین بود و در نخستین دقیقه وقت اضافه خطری را بر روی دروازه سوییس خلق کرد که به نقطه کرنر رفت. در ثانیه‌های تلف شده وقت اضافه اول هم "آنخل دی ماریا" از روی ضد حمله در موقعیت خوبی قرار گرفت اما موفق نشد توپ را به هم تیمی خود در محوطه جریمه برساند.

در وقت اضافه دوم تیم آرژانتین بی تردید تیم برتر میدان بود اما باز هم مردان "الخاندرو سابه‌یا" موفق نشدند گلزنی کنند. در دقیقه 108 دی ماریا با یک شوت از راه دور بهترین موقعیت را خلق کرد که "دیه گو بنالیو" به خوبی توپ را دفع کرد.

در دقیقه 118 "لیونل مسی" با پشت سر گذاشتن چند بازیکن سوییس ، توپی عالی را به دی ماریا در محوطه جریمه پاس داد که هافبک رئال مادرید توپ را با بغل پایی دقیق وارد دروازه بنالیو کرد.

در دقیقه 120 ژمایلی توپ را به تیر دروازه آرژانتین کوبید اما اقبال رومرو بلند بود و دروازه آرژانتین بسته ماند.

در حالی که سنگربان سوئیس جلو آمده بود، دی‌ماریا می‌توانست گل دوم را در دقیقه 122 بزند اما ضربه او با اختلاف بسیار اندک به اوت رفت تا بازی با همیان نتیجه 1-0 پایان یابد.

قضاوت این دیدار بر عهده اریکسون سوئدی بود او به ژاکا و فرناندز از سوئیس و روخو و گارای از آرژانتین کارت زرد نشان داد.

روخو با دریافت این کارت دو اخطاره شد و دیدار بعدی تیمش را در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی از دست داد.

برد سخت با پاس طلایی مسی/ آرژانتین با حذف سوئیس به جمع 8 تیم رسید
لیونل مسی، ستاره آرژانتینی که در 90 دقیقه حضورش در میدان، پاس گل تیمش را داد و 2 شوت روانه دروازه سوئیس کرد به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

بدین ترتیب با این برد آرژانتین به مرحله بعد رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار آمریکا و بلژیک که ساعت 00:30 بامداد چهارشنبه برگزار می شود برود.
نظرات بینندگان