کد خبر: ۵۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

برخی آزادی را غلط بیان می کنند/ انقلاب اسلامی با دلباختگی به غرب مخالف است

آزادی بیان و قلم از حقوق مسلم مردم است که باید با حفظ ارزش های واقعی جامعه اسلامی همراه باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز قلم تاکید کرد: قلم یکی از مواهب بزرگ الهی است و قدرت استفاده از قلم را خداوند به انسان متذکر شده و به آن قسم خورده است.

وی ادامه داد: آزادی بیان و قلم از حقوق مسلم مردم است که باید با حفظ ارزش های واقعی جامعه اسلامی همراه باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آزادی بیان و قلم باید با ارزشهای ملت مسلمان همراه باشد تاکید کرد: متاسفانه امروز برخی آزادی را غلط بیان و استفاده می کنند در حالیکه جامعه اهل قلم باید تفاوت لازم را بین واقعیت ها،هرزگویی و ارزش ستیزی درک کند.

آیت الله ایمانی افزود: قلم باید در خدمت اهداف بلند ارزش های ملی ملت مسلمان باشد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با خفقان، تهجر، آزادی بی مهار  و دلباختگی به غرب مخالف است.

مطالبه ائمه از شیعیان توجه به معنویت است

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به معنویت باید در اولویت تمامی کار ها قرار داده شود، گفت: آنچه که باعث تفاوت نظام انقلاب اسلامی با دیگر کشورهای دنیا است توجه به معنویت است که این مهم نیز مطالبه ائمه(ع) از مومنین است.

وی افزود: مسئله معنویت، تکلیف گرایی، اخلاق مداری، خدامحوری و... اولویت است زیرا اگر اینان نباشند تفاوتی بین ما و دیگران وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: آنچه که دشمنان را برای مقابله با ما وادار کرده معنویت، وحدت امت، بصیرت ملت و مقاومت مردم در سایه معنویت، خدامحوری، خداگرایی و تکلیف مداری است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دشمنان با تمامی توان خود برای مقابله با معنویت ملت تلاش می کنند و اصول و ارزش های ملت را هدف قرار داده اند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: در سال 73 تنها سه شبکه ماهواره ای متعلق به مجاهدین و دیگران بود که امروز با گذشته 20 سال تعداد شبکه های ماهواره ای به 150 شبکه فارسی زبان رسیده است.

وی تاکید کرد: دشمنان فهمیدند که با جنگ نظامی نمی توانند بر ملت غلبه کنند و امروز از راه فرهنگی و ایجاد شبکه های مختلف می خواهند جوانان را از انقلاب جدا کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ماه رمضان بهترین موقعیت برای توجه به معنویات است، گفت: تمامی مسئولین و فرهیختگان باید وارد کار شوند و فضای مجازی را با برنامه های ارزشی پر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: برخی از مسئولین تنها به فکر افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت هستند در حالیکه باید به فکر محتوای فضای مجازی نیز بود.

حوادث عراق طراحی آمریکا و انگلیس است

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث عراق، گفت: اتفاقات امروز در کشور عراق دقیقا طراحی آمریکا و انگلیس است زیرا اینان نتوانستند با جنگ نظامی به خواست های خود در این کشور برسند.

وی افزود: آمریکا با لشکر کشی خود به عراق به دنبال ایجاد پایگاهی برای ایجاد مزاحمت برای ایران و رسیدن به دیگر اهداف بود که انتخابات این کشور اجازه نداد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در همین مدت کم در کشور عراق کارهای بزرگی شده بود و بصیرت و رشد بینش سیاسی را شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: چالش امروز، جنگ میان کرد، شیعه و سنی نیست زیرا امروز همگی در مقابل دشمنان بسیج شده اند.

آیت الله ایمانی در خصوص ماه رمضان نیز گفت: باید در این ماه مبارک توجه بیشتری به اهدا خون داشته باشیم و همچنین با توجه به گرمی هوا و خشکسالی های چند سال گذشته در مصرف درست آب دقت کنیم.

پس از پایان نماز جمعه امروز شیراز پیکر شهید مدافع حرم با حضور نمازگزاران تشییع شد.


نظرات بینندگان