کد خبر: ۵۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۳
یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 - برزیل

آلمان برای سیزدهمین بار به نیمه نهایی رسید/ وداع فرانسه با جام جهانی

تیم ملی فوتبال آلمان با برتری مقابل فرانسه ضمن ثبت چهارمین صعود پیاپی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی، به حضور خروس ها در این مسابقات پایان داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم‌های ملی فرانسه و آلمان در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل، از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب (جمعه) در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل دقیقه 13 مت هوملس با برتری یک بر صفر آلمان و صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی همراه شد.
ژرمن ها در نیمه نهایی جام جهانی در بیست دوره گذشته است و از این نظر رکورددار هستند.
پیش از شروع مسابقه کاپیتان‌های دو تیم متنی را علیه نژاد پرستی در ورزشگاه خواندند. در شرایطی که فرانسه تا دقیقه 13 بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت اما این آلمان بود که روی یک ضربه ایستگاهی که تونی کروس ارسال کرد،‌ توسط مت هوملس به گل اول بازی دست پیدا کرد و نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود ژرمن‌ها به پایان رسید.

آلمان برای سیزدهمین بار به نیمه نهایی رسید/ وداع فرانسه با جام جهانی
فرانسوی‌ها که سعی داشتند در همان نیمه اول جبران مافات کنند در دقیقه 34 روی یک ضدحمله که از سوی گریزمان تدارک دیده شده بود به سمت دروازه آلمان آمدند اما این نویر بود که برابر ضربه نهایی والبوئنا واکنش خوبی نشان داد و از دروازه تیمش محافظت کرد. پس از آن خروس‌ها دو ضربه کرنر پشت سر هم نیز به دست آوردند اما از آنها هم بهره‌ای نبردند.

در نیمه دوم فرانسوی‌ها باز هم سراپا حمله شدند و یکی دو مرتبه توسط کریم بنزما روی دروازه آلمان خطرناک ظاهر شدند اما درخشش نویر و مدافع آلمانی این اجازه را به فرانسوی‌ها نداد تا بازی را به تساوی بکشانند. البته ضد حملات ویران کننده آلمانی‌ها نزدیک بود چند بار دروازه فرانسه را باز کند که جدی‌ترین آن‌ها را آندره شورله در دقیقه 81 از دست داد. این بازیکن می‌توانست خیلی راحت تیمش را به گل دوم برساند اما با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد تا آلمان با تک گل هوملس فرانسه را شکست دهد و برای سیزدهمین بار به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

آلمان برای سیزدهمین بار به نیمه نهایی رسید/ وداع فرانسه با جام جهانی
در پایان این بازی متس هوملس، مدافع تیم ملی آلمان که تک گل بازی را در دقیقه 13 به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. هوملس در این بازی 90 دقیقه در میدان حضور داشت، 44 پاس داد و دو شوت به سمت دروازه فرانسه شلیک کرد.

به گزارش مشرق، آلمان در مرحله نیمه نهایی جام بیستم به دیدار برنده بازی برزیل - کلمبیا که از ساعت 00:30 بامداد شنبه به مصاف هم می روند خواهد رفت.
نظرات بینندگان