کد خبر: ۵۷۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

جوانانی که از سراسر ایران برای پیوستن به جمع حافظان قرآن به فارس می‌آیند+فیلم

تصمیم گرفتیم هرچند با تأخیر، در این روزها که همه‌مان توجه بیشتری به قرآن و قرآنیان داریم این گزارش را تهیه کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، اسفندماه 1392 بود که برای پوشش مسابقات سراسری قرآن کریم به شیراز رفتیم. پیش از آن انتشار مستمر اخبار مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام‌الله علیها در خبرگزاری فارس سبب دوستی صمیمی ما با مسئولان این مؤسسه قرآنی شده بود.

سفر شیراز بهانه‌ای شد که دعوت این عزیزان را که مرکزیت فعالیتشان در روستای محمدآباد شهرستان استهبان است اجابت کنیم و برای تهیه گزارش از فعالیت‌هایشان به این منطقه برویم.

از لحظه‌ای که همراه جناب حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه، راهی منطقه شدیم از فرصت استفاده کردیم و در طول 2 ساعتی که از شیراز تا آنجا راه داشتیم یک مصاحبه جالب با او گرفتیم که خواندن آن به آدم انگیزه و جرأت می‌دهد تا حتی با دست خالی در فکر اجرای کارهای بزرگ باشد.

اگر بخواهم این 2 روز استقرار در قرآن‌آباد ایران را توصیف کنم باید بگویم که با وجود تراکم کاری و کمبود امکانات تصویربرداری که داشتیم این ایام یکی از شیرین‌ترین روزهای زندگیمان شد و خاطره‌ای ماندگار که هیچ‌گاه از ذهنمان پاک نخواهد شد.

علت این ماندگاری هم این است که آنجا و در کنار دریاچه خشک شده بختگان که اکنون باید آن را بیابان بختگان نامید؛ اقیانوسی از ایمان، اخلاص، صفا، صمیمیت و معنویت موج می‌زند که ناشی از حضور جوانانی است که شهر و دیار، پدر و مادر، خانه و کاشانه، درس و کار و دنیای خود را رها کرده‌اند تا در طول یک سال نامه محبوب را به قلب پر حرارت از اشتیاق وصل خود بسپارند و خنکایی همیشگی به او هدیه کنند تا مابقی آنات زندگی را با مرور سخنان محبوب خود که 1448 سال پیش حبیب خدا آن را به دست انسان خاکی سپرد با طراوت و سربلندی طی کنند.

دوره حفظ یکساله این افراد تابستان سال گذشته آغاز شده است و این گزارش متعلق به زمانی است که آنها حافظ 17 جزء از قرآن کریم هستند. خوشحالیم که این نوید را به مردم و به خصوص رهبر عزیزمان که همواره بر حفظ قرآن و انس با آن تأکید دارند بدهیم که تا چند روز دیگر دوره حفظ قرآن این جوانان به پایان می‌رسد و آنها به جمع حافظان کل قرآن می‌پیوندند.

مناسب‌ترین زمان برای انتشار این گزارش ماه مبارک رمضان بود از این رو تصمیم گرفتیم هرچند با تأخیر، در این روزها که همه‌مان توجه بیشتری به قرآن و قرآنیان داریم این گزارش را به سمع و نظر شما برسانیم. اما هرچه از صفا و شور و معنویت موجود در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم مؤسسه بیت‌الأحزان حضرت زهراء سلام‌الله علیها بگوییم زبان و قلم ما از توصیف آن ناتوان خواهد بود بهتر است خودتان ببینید و با این جوانان که تا چند روز دیگر حفظ کل قرآن کریم را به پایان خواهند رساند آشنا شوید.

 



 

اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که این شور قرآنی فقط مربوط به پسرها نمی‌شود و خواهرانی نیز از اقصی نقاط کشور با هدف انس با قرآن کریم و حفظ آن به این دیار آمده‌اند. در ادامه با آنها نیز آشنا می‌شویم. ببینید.

 






 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳
0
خوش به حالشون انشالله روزی ما بگو انشاالله