کد خبر: ۵۷۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۳
رئیس هیئت مدیره خیریه حضرت بتول(س) خبر داد:

توزیع 600 سبد کالا بین محرومین شیراز توسط یک خیریه

بیشتر مراجعه کنندگان به خیریه مددجو هستند و تعداد خیران و حامیان به نسبت مددجویان کم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، رئیس هیئت مدیره خیریه حضرت بتول(س) از توزیع بیش از نُه تن برنج و بیش از سه تن گوشت در بین محرومین توسط در سال گذشته خبر داد و افزود: امروز نیز به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان، 600 سبد غذایی به ارزش بیش از 30میلیون تومان بین اقشار محروم مردم شیراز در محل خیریه واقع در بلوار رحمت توزیع شد که هر سبد غذایی به ارزش 55هزار تومان شامل روغن، برنج، گوشت، کالباس، مرغ، رب گوجه، ماکارونی و پودر لباسشویی می‌باشد.

عبدالنبی خراسانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسسه خیریه حضرت بتول(س) از سال 84 زیر نظر پلیس اطلاعات و امنیت به صورت کمیته ای کوچک شروع به فعالیت کرده است، گفت: 576 یتیم تحت پوشش این خیریه هستند که ماهانه بین 10 تا 250 هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند و همه آن‌ها تحت پوشش بیمه عمر و پس‌انداز هستند.

وی ضمن تصریح اینکه خیریه هیچگونه بودجه دولتی ندارد، اظهار کرد: بیش از 300 حامی یتیم به طور مستقیم ماهانه مبلغی را به حساب کودکان واریز می‌کنند و بیش از سه هزار نفر هم از طریق صندوق صدقات خیریه به نیازمندان تحت پوشش کمک می‌کنند.

خراسانی با بیان اینکه خیرین می‌توانند از بین کودکان بی‌سرپرست فرزندخوانده انتخاب کرده و او را حمایت کنند، گفت: خیرین می‌توانند کودکی را که حمایت مالی می‌کنند در محل خیریه ملاقات کنند و یا او را به همراه خانواده خود به خرید یا تفریح ببرند.

رئیس هیئت مدیره خیریه حضرت بتول(س) به سایر فعالیت‌های این خیریه اشاره و اظهار کرد: خیریه حضرت بتول(س) در سال 90 و 91 توسط کمیته بانوان استانداری و همچنین اداره ورزش و جوانان استان به عنوان خیریه برتر شناخته شد.

خراسانی برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس آموزش قرآن را از دیگر فعالیت‌های خیریه برشمرد و افزود: مدرسه کُشتی خیریه حضرت بتول(س) نیز در زمینه کشتی فعالیت می‌کند که این تیم جزو سه تیم برتر استان بوده و مربیان بدون دریافت دستمزد به کودکان نیازمند آموزش می‌دهند که کشتی‌گیران این مدرسه تا کنون مقام‌های قهرمانی کشوری نیز به دست آورده‌اند.

وی ضمن اذعان به اینکه در زمینه آموزش مددجویان جهت خوداشتغالی فعالیتی انجام نداده‌ایم، تصریح کرد: اداره صنایع دستی در این زمینه اعلام همکاری کرده است که برخی از مددجویان به منظور گذراندن دوره آموزشی به این اداره معرفی می‌شوند که علاوه بر فراگیری قالی‌بافی، منبت‌کاری و سایر صنایع دستی بیمه هم می شوند.

رئیس هیئت مدیره خیریه حضرت بتول(س) از ارجاع بیش از 400 مددجو به پزشک متخصص و عمومی برای مداوای رایگان با همکاری بسیج پزشکان خبر داد و افزود: با همکاری و حمایت خیرین، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهزیستی فارس بیش از 840 میلیون تومان در سال گذشته در زمینه دارو و درمان به نیازمندان پرداخت شده است.

خراسانی عنوان کرد: برای تحت پوشش قرار دادن مددجویان یتیم، گواهی فوت پدر؛ زنان مطلقه، طلاق‌نامه؛ زندانیان، نامه از زندان و برای معلولان و از کار افتادگان گواهی کمیسیون پزشکی نیاز است و جهت تکریم ارباب رجوع هر یک از این گروه‌ها را با پوشه و کارت‌های با رنگ‌های متفاوت مشخص کرده‌ایم که مددکاران با دیدن رنگ کارت مددجو متوجه گروهی که در آن قرار دارد، می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره خیریه حضرت بتول(س) یکی از مشکلات خیریه را واقع شدن مکان این خیریه در منطقه محروم شهر عنوان و اظهار کرد: بیشتر مراجعه کنندگان به خیریه مددجو هستند و تعداد خیران و حامیان به نسبت مددجویان کم می‌باشد؛ در این راستا نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 103685/20 بانک ملت واریز کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره 7513079 و 7516785 تماس حاصل نمایند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فاطمه سیسختی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳
0
من دستم خالیه سه تا بچه دارم شوهرم کارگره تو خونه کرایه برجی نوصد میدم تو را به امام حسین یه زمین شاپورجان دارم کمک کنید یه اتاق بسازم تا بتونم یک کیلو میوه برای بچه هام بخرم همش می‌دیم کرایه خونه