کد خبر: ۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۳
چیزی فراتر از تحقیر!

کمر برزیل همچون نیمار شکست

تیم ملی فوتبال آلمان با ارائه نمایشی تحسین برانگیز برابر برزیل میزبان به برتری قاطع 7 بر 1 دست یافت و برای هشتمین بار راهی دیدار نهایی جام جهانی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم ملی برزیل تنها تیم پنج ستاره فوتبال جهان بامداد امروز (چهارشنبه) در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر خودی که ورزشگاه مینیرو شهر بلو هوریزنته را به رنگ زرد درآورده بودند به مصاف آلمان رفت اما رویاهای مردم سرزمین قهوه که در آروزی نقش بستن ستاره ششم روی پیراهن تیم ملی کشورشان بودند به کابوسی وحشتناک تبدیل شد چرا که تیم ملی آلمان موفق شد با نتیجه خیره کننده 7 بر یک برزیل را شکست دهد.

برای آلمان در این بازی توماس مولر (11)، میروسلاو کلوزه (23)، تونی کروس (23 و 24)، سامی خدیرا (29) و شورله (69 و 79) هفت گل آلمان را به ثمر رساندند و اسکار در دقیقه 90 تک گل برزیل را زد.

برزیل که از ابتدای جام بیستم نشانی از یک تیم هماهنگ و قدرتمند نداشت با از دست دادن نیمار و تیاگو سیلوا به تیمی کاملا معمولی تبدیل شد تا مقابل آلمان با انگیزه و آماده سرتسلیم را فرود آورد.


با این اوصاف ژرمن ها در همان نیمه اول یا بهتر بگوئیم در همان 30 دقیقه اول کار سلسائو را تمام کرده و برای هشتمین بار راهی دیدار نهایی جام جهانی شدند و انتقام سختی از برزیل بابت شکست در دیدار نهایی جام جهانی 2002 گرفتند. آلمان تاکنون 3 عنوان قهرمانی جهان و چهار نایب قهرمانی را به دست آورده است.

در 5 دقیقه ابتدایی برزیل با حمایت هواداران خودی چند حمله نصف و نیمه را به روی دروازه آلمان طراحی کرد اما ژرمن ها خیلی زود توپ و میدان را در اختیار گرفته و در دقیقه 11 گل نخست خود را به ثمر رساندند. در این دقیقه کرنر ارسالی تونی کروس به توماس مولر رسید تا این مهاجم خیلی راحت گلزنی کرده و در جام بیستم پنج گله شود.

میروسلاو کلوزه در دقیقه 23 موفق شد ضمن به ثمر رساندن دومین گل آلمان شانزدهمین گلش را در تاریخ جام های جهانی به ثمر برساند و با پیشی گرفتن از رونالدوی برزیلی 15 گله، رکورد بی‌نظیری را به نام خود ثبت کند.

آلمان کمر برزیل را هم مثل نیمار شکست/ چیزی فراتر از تحقیر! 

حملات طوفانی آلمان پس از این گل شروع شد. تونی کروس در دقیقه 24 موفق شد با شوتی روی پا و دیدنی حساب کار را سه بر صفر کند. این بازیکن در دقیقه 26 موفق شد بار دیگر از روی اشتباه مدافعان برزیل، گل چهارم تیمش را نیز به ثمر برساند.

سامی خدیرا تکمیل کننده نیمه نخست بسیار خوب ژرمن‌ها در این بازی بود. او در دقیقه 29 موفق شد پاس مسوت اوزیل را به گل پنجم تیمش تبدیل کند.

در آغاز نیمه دوم لوییس فیلیپه اسکولاری پائولینیو و رامیرس را جانشین فرناندینیو و هالک کرد تا شاید برابر حملات آلمان ایستادگی کند اما این امر عملی نشد. هرچند برزیل در دقایق ابتدایی نیمه دوم 3 فرصت گلزنی داشت که مانول نویر به خوبی دروازه آلمان را بسته نگه داشت.

آلمان کمر برزیل را هم مثل نیمار شکست/ چیزی فراتر از تحقیر!
یوآخیم لوو که خیالش از پیروزی در این دیدار راحت بود در نیمه دوم چند تغییر در تیمش ایجاد کرد که از جمله می‌توان به حضور آندره شورله در زمین به جای کلوزه اشاره کرد. آندره شورله در نیمه دوم موفق شد دو گل برای تیمش به ثمر برساند. اولین گل او در دقیقه 69 بود که با یک بغل پا توپ را از بین پاهای ژولیو سزار وارد دروازه کرد.

آلمان کمر برزیل را هم مثل نیمار شکست/ چیزی فراتر از تحقیر!
شورله در دقیقه 79 موفق شد گل هفتم آلمان را نیز به زیبایی به ثمر برساند. بازیکنان ناامید برزیل در دقیقه 91 موفق شدند با ضربه اسکار یکی از گل‌های خورده را جبران کنند تا این دیدار با نتیجه 7 بر یک به سود آلمان به پایان برسد تا سنگین‌ترین شکست برزیل در تاریخ فوتبال این کشور رقم بخورد.

پیش از این سنگین‌ترین شکست برزیل در سال 1920 با شکست 6 بر صفر برابر اروگوئه حاصل شده بود.

آلمان کمر برزیل را هم مثل نیمار شکست/ چیزی فراتر از تحقیر!

تونی کروس که در نیمه نخست دو بار برای تیمش گلزنی کرد و توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد پس از پایان دیدار تیمش با برزیل، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

شاگردان یواخیم لو که تحسین جهانیان را با نمایش خود برانگیختند در دیدار نهایی جام بیستم باید از ساعت 23 و 30 دقیقه روز یکشنبه هفته پیش رو در ورزشگاه ماراکانا به مصاف برنده دیدار آرژانتین - هلند بروند.
نظرات بینندگان