کد خبر: ۵۸۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۳
سفیر سابق ایران در عراق:

داعش به‌دنبال جنگ تمام عیار بین شیعه و سنی است

سفیر سابق ایران در عراق گفت آنچه که امروز در صحنه عراق مشاهده می‌کنیم، صرفا در جغرافیای این کشور بسته نمی‌شود.
حسن کاظمی قمی صبح امروز در نشست تحلیلی «عراق، بحران حاضر و چشم‌انداز آینده» که توسط موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که امروز در صحنه عراق مشاهده می‌کنیم، صرفا در جغرافیای این کشور بسته نمی‌شود و در صورت مهار نشدن آثار امنیتی خود را بر منطقه نیز می‌گذارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس سفیر سابق ایران در عراق، هدف نخست تروریست‌ها را رسیدن به بغداد دانست و متذکر شد: با این حال جلوی این حرکت مخرب آنها گرفته شد و در این راه هیچ‌گونه توفیقی پیدا نکردند.

کاظمی قمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر داعش را نباید نماینده اهل سنت دانست، اعلام کرد: نوک پیکان حملات داعش سامرا بود و نوع عملیات در این زمینه از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه داعش با حملات خود ثابت کرد که به دنبال فتنه مذهبی و ایجاد یک جنگ تمام عیار بین شیعه و سنی است، متذکر شد: سرنگونی دولت و نشان دادن یک چهره کریه از اسلام از اهداف دیگر تروریست‌ها به شمار می‌رود.

سفیر سابق ایران در عراق اظهار کرد: این فرقه هر ایدئولوژی و مکتبی را غیر خود نفی می‌کند و در این مسیر از هیچ‌گونه جنایتی نیز روگردان نیست.

وی به پیامدهای حوادث اخیر عراق اشاره کرد و گفت: مطرح شدن بحث تجزیه عراق، حمایت از تروریست‌های سوریه توسط آمریکا و ریخته شدن قبح ارتباط با اسرائیل از جمله این پیامدهاست.

کاظمی قمی با تأکید بر اینکه داعش یک جریان مبارز مسلحانه نیست و یک جریان تروریستی خالص به شمار می‌رود، ابراز کرد: مدافعان این گروهک تروریستی در داخل کشور، بعثی ها و در خارج سه راس مثلث آمریکا، صهیونیست و ارتجاع عرب است.

وی با اشاره به رأی بالای بشار اسد در سوریه، اضافه کرد: 60 درصد رأی بشار اسد را اهل سنت تشکیل داد و خود این امر سبب عقب‌نشینی غرب در این حوزه شد.

سفیر سابق ایران در عراق خاطرنشان کرد: آمریکا می‌ترسد که با تثبیت دولت عراق، اتحاد این کشور با جمهوری اسلامی ایران نیز مضاعف شود و یک قدرت بزرگ در منطقه ایجاد کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
تاج
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳
0
افراطیای شیعه و سنی برن به درک؛ زنده باد ایران و ایرانی...
ترسم از اینه یه عده اوباش به بهونه ی اسلام، وارد کشورمون بشن و تاریخ و فرهنگ و تمدن باقی مانده از حملات وحشیای قبلی، اینارم به تارج ببرن یا نابود کنن؛ فکرشو بکنین که ما تویه کشورمون به هر فرهنگ و تاریخ تک تکه استانا و شهرامون افتخار می کنیم و عیدنوروزا بهشون سفر می کنیم، خدای ناخواسته اگه این قبایل وحشی بیآن ویرانش کنن، دیگه هیچی برامون نمی مونه؛ خدا اون روزو نیآر؛ باس از روی جسد ما رد بشن والا نمی ذاریم%...