کد خبر: ۵۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۳

کمک 12 میلیون تومانی مردم یک روستا در داراب برای آزادی زندانیان

در اوایل مسئولیت بنده حدود 80 نفر از محکومین مهریه در زندان بودند. مرخصی این افراد را پیگیری کردیم تا بتوانند کار کنند و از راه کسب درآمد مهریه همسرشان را پرداخت کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، شب گذشته جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با حضور خیرین و جمعی از مسئولین شهرستان در تالار نگین شهر داراب برگزار شد.

خیرین شهرستان داراب شب گذشته حدود 26 میلیون تومان به آزادی زندانیان کمک کردند که بخش زیادی از آن را خیرین روستای نوایگان متعهد به پرداخت شدند. خیرین این روستا مبلغ 12 میلیون تومان یعنی حدود نیمی از مبلغ اعلام شده در مراسم دیشب را متقبل شدند که این رکورد برای سومین سال متوالی به نام مردم خیر این روستا ثبت می شود.

عزیزی رییس زندان داراب با تقدیر از عملکرد خیرین شهرستان و ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این اداره در این مراسم گفت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نباید منحصر به ایام ماه مبارک رمضان باشد.

وی از برگزاری مراسمی مشابه در زرین دشت خبر داد و گفت: هفته آینده با همکاری فرماندار، امام جمعه محترم و سایر عزیزان شهرستان زرین دشت مراسم گلریزان جرایم غیرعمد در مرکز این شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی رییس دادگستری داراب دیگر سخنران این مراسم گفت: امروز به آزادی زندانیانی کمک می شود که جرایم غیر عمد مرتکب شده اند و در واقع نمی شود آنها را مجرم نامید. این افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی گرفتار هستند.

وی پاداش کارهای ثواب در ماه مبارک رمضان را دوچندان دانست و گفت: گذشتن از مال آسان نیست مگر اینکه خداوند آن فرد را لایل بداند تا اموالش را در راه خدا انفاق کند. خیلی ها ثروت های هنگفتی دارند اما این لیاقت را پیدا نمی کنند تا بخشی از آن را در راه خدا و خدمت به خلق هدیه کنند.

رییس دادگستری داراب گفت: زندان در دین مقدس اسلام جایگاهی ندارد اما از آنجا که خیلی از افراد پایبند به قوانین نیستند حکومت ها ناگزیر به استفاده از زندان هستند. کسانی که هنجارها را رعایت نمی کنند و آرامش جامعه را به هم می ریزند باید به زندان بروند.

با زندانی کردن، مرد نمی تواند مهریه پرداخت کند

حجت الاسلام موسوی گفت: وقتی فردی ورشکسته شده و از عهده پرداخت مهریه یا نفقه بر نمی آید چرا برخی از خانواده ها با مراجعه به دادگستری اصرار بر زندانی کردن شوهرشان می کنند شما که بهتر از وضعیت مالی او خبر دارید.

وی تاکید کرد: فرهنگ خانواده ها باید توسط متولیان فرهنگی اصلاح شود و باید این فرهنگ ایجاد شود که تهدید و زندانی کردن افراد برای پرداخت مهریه اثر گذار نیست و مالی را به دست شاکی نمی دهد.

موسوی ضمن درخواست از متولیان فرهنگی جهت فرهنگ سازی این مسائل خاطرنشان کرد: در اوایل مسئولیت بنده حدود 80 نفر از محکومین مهریه در زندان بودند. مرخصی این افراد را پیگیری کردیم تا بتوانند کار کنند و از راه کسب درآمد مهریه همسرشان را پرداخت کنند.

وی در پایان از ریش سفیدان خانواده ها خواست با ورود به اختلافات، مسائل و مشکلات را درون خودشان حل کنند تا به محاکم قضایی کشیده نشود.

در ادامه این مراسم خبر گذشت مادر دارابی از قصاص قاتل فرزندش که در مراسم حضور داشت  پخش شد و مسئولین شهرستان با اهدای لوح سپاسی از این اقدام کم نظیر، از این خانواده تقدیر کردند. مراسم گلریزان امسال نیز همچون سال های گذشته با برگزاری نماز جماعت و ضیافت افطاری به پایان رسید.



نظرات بینندگان