کد خبر: ۵۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
رده بندی جام جهانی 2014 - برزیل

باخت پر گل برزیل مقابل هلند/ هلند برای اولین بار سوم شد

تیم ملی هلند با شکست برزیل برای اولین بار عنوان سوم جام جهانی را به خود اختصاص داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق،تکمیل ناکامی‌ برزیل با یک شکست سنگین/ هلند برای اولین بار سوم شد تیم‌های ملی فوتبال برزیل و هلند از ساعت 30 دقیقه بامداد امروز (یکشنبه) در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا به مصاف هم رفتند تا دیدار رده‌بندی جام بیستم را برگزار کنند که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود هلند به پایان رسید. روبین فن‌پرسی (3 - پنالتی)، دالی بلیند (17) و جورجینیو وینالدام (1+90) گل‌های لاله‌های نارنجی را به ثمر رساندند تا هلند برای اولین بار در تاریخ جام جهانی عنوان سومی این رقابت‌ها را از آن خود کند و برزیل در خانه به کسب مقام چهارمی بسنده کند.

برزیلی‌ها مانند دیدار با آلمان نیز در خط دفاعی بسیار پراشتباه ظاهر شده و در همان دقایق نخست مسابقه دو گل را پذیرا شدند.

در دقیقه 3 و روی خطای پنالتی تیاگو سیلوا، فن‌پرسی گل اول هلند را به ثمر رساند و در ادامه نیز در دقیقه 16 دالی بلیند گل دوم این تیم را روی اشتباه داوید لوئیز به ثمر رساند.

تکمیل ناکامی‌ برزیل با یک شکست سنگین/ هلند برای اولین بار سوم شد
در ادامه نیمه اول این مسابقه هرچه برزیلی‌ها زدند به در بسته خورد و حملات این تیم راه به جایی نبرد تا به این ترتیب رویای کسب عنوان سومی برای میزبان تا پایان نیمه اول دیدار رده‌بندی از این تیم دور شود.

در نیمه دوم نیز برزیل در مقابل دیدگان هوادارانش رو به حملات احساسی آورد تا بلکه نتیجه را برگرداند که این اتفاق نیفتاد.

برزیل حمله می کرد و حتی داور یک پنالتی این تیم را نگرفت اما باز هم این هلند بود که به گل رسید. وینالدوم در دقیقه 90 گل سوم هلند را به ثمر رساند تا تیم ملی برزیل که قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی از این تیم به عنوان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی یاد می شد در نهایت به عنوان چهارمی جهان بسنده کند. پرافتخارترین تیم جهان برای دومین بار در ادوار جام جهانی عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد. این تیم یک بار دیگر در جام جهانی 1974 به این عنوان دست یافته بود.

تکمیل ناکامی‌ برزیل با یک شکست سنگین/ هلند برای اولین بار سوم شد
پیش از این هلندی‌ها هم یک بار در رده‌بندی جام جهانی 1998 فرانسه حاضر بودند که در این دیدار با شکست از کرواسی چهارم شد.

در پایان این بازی، آرین روبن، مهاجم تیم ملی هلند که در دقیقه 2 بازی با فرار خود از برزیلی‌ها یک پنالتی گرفت و زمینه‌ساز گل نخست لاله‌ها توسط روبین فن‌پرسی شد، عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد. روبن در این دیدار 90 دقیقه در میدان حضور داشت، 42 پاس داد و یک بار توپ را به سمت دروازه سلسائو شلیک کرد.

در آخرین دیدار جام جهانی برزیل تیمهای آلمان و آرژانتین از ساعت 23:30 دقیقه امشب (یکشنبه) در ورزشگاه ماراکانا برگزار کننده فینال خواهند بود.
نظرات بینندگان